E cigaretter förbjudna i Thailand

Ush! Jag ber om ursäkt att jag skriver detta @Jonas men min skolkompis o senare bäste vän började att röka vid 15 års ålder han dog av lung cancer 58 år gammal lungorna sotsvarta 2 paket cigg om dan vilket slöseri med liv. Nä cigg fn.:wai:
Ja sluta skall jag ombord kanske det går ett paket totalt på en månad och hemma mest bara om jag dricker öl eller vin eller någon cigg på kvällen, dagtid när jag har att göra röker jag ingenting.
Så är på god väg, aldrig vart en storrökare men gillar att ta ett bloss ibland men innan ungen föds skall det slutas helt.

Ja sluta skall jag ombord kanske det går ett paket totalt på en månad och hemma mest bara om jag dricker öl eller vin eller någon cigg på kvällen, dagtid när jag har att göra röker jag ingenting.
Så är på god väg, aldrig vart en storrökare men gillar att ta ett bloss ibland men innan ungen föds skall det slutas helt.
För att lyckas sluta så funkar inte det där jag ska göra det sen snacket.
Vi du sluta så gör du det nu idag på en gång. Velar man minsta lilla så går det inte

För att lyckas sluta så funkar inte det där jag ska göra det sen snacket.
Vi du sluta så gör du det nu idag på en gång. Velar man minsta lilla så går det inte
Vadå velar, det är så jag röker och har alltid gjort aldrig vart någon storrökare.
Har inte slutat än och velar inte utan röker normalt som jag alltid har gjort varken mer eller mindre.
Jag skall sluta inom 2.5 månader och då blir det helstopp innan ungen föds.
Skall bara få lust för igentligen vill jag inte sluta men måste la då för det är ju inte hälsosamt ;)
Men det är ju det lilla beroendet man har som gör att man inte har lust och hoppas tobak totalförbuds så inte andra ungdommar blir ilurade skiten ;)

Vadå velar, det är så jag röker och har alltid gjort aldrig vart någon storrökare.
Har inte slutat än och velar inte utan röker normalt som jag alltid har gjort varken mer eller mindre.
Jag skall sluta inom 2.5 månader och då blir det helstopp innan ungen föds.
Skall bara få lust för igentligen vill jag inte sluta men måste la då för det är ju inte hälsosamt ;)
Ok. Lycka till. Sluta röka är nåt av det bästa jag gjort, röka tillför ju inget positivt alls om man inte är beroende.

Rökte ju själv i ca 26 år innan jag slutade för snart 18 år sen helt klart det bästa jag gjort förutom då dom självklara fysiska fördelarna så bara att slippa vara slav under detta beroende det där att nu måste jag ha en cigg NU är helt underbart.
Så kan nog lova å garantera jonas och eventuellt andra som går i sådana tankar att det är värt det oavsett uppoffring, sen hur man väljer att sluta är nog ganska individuellt jag hade nog peppat mig mentalt utan press när precis det skulle ske ca 2 år innan rätt tillfälle dök upp och beslutet togs, slutade då helt utan substitut passade perfekt för mig,
men kanske inte rätt metod för alla andra, så oavsett hur du väljer sluta Jonas ett stort lycka till !!!

Slutade 1998 efter 20 års rökande...
Rökte mellan 25-40 cigg om dagen och kom fram till att det endast var ca: 2-3 som var ok..??
Första när man vaknade..
Den efter tandborstningen på morgonen och på kvällen..
Schysst att förstöra dom tillfällen man luktade gott ut truten... Hahahaha....

Resten av ciggen var utfyllnad av tråkiga dagar och när man inte hade något att göra..
När jag drack alkohol rökte jag ingenting.. Då var jag upptagen av annat..

Så det var en enkelt ekvation och bara ta beslutet att lägga av...
Tuffa månader med rastlöshet som följde.. Men ett av dom bästa beslut jag tagit i livet...

Jag gjorde ju som sagt en analys över mitt rökande...
Sen gick jag ut till alla jag kände och baktalade alla som inte lyckats sluta..??

- Det är ju bara sjukt svaga människor utan psyke som inte klarar sånt...
- Hur jävla klen kan man vara som inte kan sluta röka..??

Och så höll jag på i flera månader innan jag kom till dagen för att sluta..
Fanns ju inte en chans i helvete att jag kunde misslyckas då... Hahahaha....

Nä som med allt annat så blåser dom oss.
Tror bara att det är 19 nu för tiden

Fel är 20 var 19 under en period tror dom skyllde på packningen när dom gick ner till 19 men verkar funka med 20 nu igen så kanske dom bytt tillbaka till dom gamla packmaskinerna [emoji6][emoji56][emoji23]

Här är Thai som blivit gripna med droger och e-cigg, e cigg räknas upp bland dom olagligheter dom greps med.

Kanske i sådana kretsar det röks e-cigg bland Thai för kan nog inte vara en jättevanlig beteelse då borde jag ju sett 1 Thai röka det en gång iallafall.

http://pattayaone.news/en/police-bust-teenagers/
Nu har du lagt upp 5-6 länkar tilll olika brott, men inte en enda där någon thaiare blivit bötfälld för att ha rökt e cigarett,,är det inte på tiden att du ger dig nu:police:;)

Nu har du lagt upp 5-6 länkar tilll olika brott, men inte en enda där någon thaiare blivit bötfälld för att ha rökt e cigarett,,är det inte på tiden att du ger dig nu:police:;)
Jag har redan svarat på den biten men vill du behålla dina konspirationsteorier att det är en hetsjakt på farang så gör du det ;)

Nä tacka vet jag snus, så här kan det se ut hemma hos mig :)
Snuskylen.JPG

/ SatanG

Nä tacka vet jag snus, så här kan det se ut hemma hos mig :)
Snuskylen.JPG

/ SatanG
Kanske sätts in hårdare regler mot snus med, verkar ju dra åt tumskruvarna på all tobak.
På bion hade dom kampanjfilm mot rökning nu, någon pappa som stod och bolmade, dog i cancer och inkasso kom och tog hus och barnens leksaker när familjeförsörjaren dog.

Känns som det stramas åt varje kvartal nu och igår stod det i tidningen att det kommer ytterliggare skattehöjning på tobak och alkohol.
Men det är bara bra onödig skit kan dom beskatta hårt ;)

Kanske sätts in hårdare regler mot snus med, verkar ju dra åt tumskruvarna på all tobak.
På bion hade dom kampanjfilm mot rökning nu, någon pappa som stod och bolmade, dog i cancer och inkasso kom och tog hus och barnens leksaker när familjeförsörjaren dog.

Känns som det stramas åt varje kvartal nu och igår stod det i tidningen att det kommer ytterliggare skattehöjning på tobak och alkohol.
Men det är bara bra onödig skit kan dom beskatta hårt ;)

Ingen fara, pengar finns det gott om ;-)
Skämtåsido, en skattehöjning på tobak i Thailand påverkar knappast priset på Swedish match som jag importerar ifrån. Däremot om de stramar åt införsel så kanske det blir problem. Själv fattar jag inte varför man bryr sig om andras snusande, knappast något som påverkar omgivningen. Rökning kan jag däremot hålla med om att den bör begränsas men man behöver ju inte överdriva skatten på det heller.

/ SatanG

Ingen fara, pengar finns det gott om ;-)
Skämtåsido, en skattehöjning på tobak i Thailand påverkar knappast priset på Swedish match som jag importerar ifrån. Däremot om de stramar åt införsel så kanske det blir problem. Själv fattar jag inte varför man bryr sig om andras snusande, knappast något som påverkar omgivningen. Rökning kan jag däremot hålla med om att den bör begränsas men man behöver ju inte överdriva skatten på det heller.

/ SatanG
Du har blivit avsvenskad, gillar inte att överdriva skatter. Alla svenskar gillar att överdriva alla skatt.

Liknande trådar

Tillbaka
Topp