MrPancake: Min Resa och upplevelse..

Har ju själv på senaste tid skapat ett intresse för träning. Mycket pga dom i min närmsta omgivning håller på med träning till 110%
Innan tränade jag mest för att hålla kroppen i schakt efter jag fått lite dålig rygg, men nu som sagt har de blivit lite mer av en hobby grej.

Kost är ju otroligt viktigt när de kommer till träning så de blir ju också ett intresse.
Men sen ju mer man gräver så börjas de ju snacka om preparat hit och dit. Allt från lagliga som finns på hyllan till annat mindre lagligt.
Personligen så köper jag inte massa pwo och allt va de heter då jag är så otroligt "färsk" när de kommer till träning.

Men jag fick ändå lite funderingar runt ämnet.
Såg bland annat en tråd här på forumet om en rysk man som blivit gripen för att ha smugglat steroider från Thai - Rys.
Att de är olagligt förstår jag. Men har dock hört att många preparat som klassas som olagliga här går att köpa över disk i Thailand?
För att klargöra de på en gång så är jag alltså inte ute efter någon butik jag kan vända mig till eller liknande utan är bara ett ämne som intresserar mig.

En annan tanke också. Ni som bor där nere permanent alt åker ner och stannar längre perioder. Är de någon av er som också tränar där?
Vad finns de för alt där nere till ex protein pulver här hemma.
Här kan man ju lägga förmögenheter på före och efter träning produkter.
Personligen tror jag i första hand på bra mat och gott med sömn men är ändå en intressant fråga för mig.
Kanske någon annan funderar på samma saker eller kanske redan sitter inne på många av svaren? :)

Har hittat ett gym i Buriram jag gillar och vill träna på nästa gång jag åker dit. Varför jag inte träna där nu har jag ingen egentligen ursäkt för. Hade ju passat perfekt att åka iväg och träna en liten stund när tjejen satt och umgicks med släkten på dagarna.

Jag har svårt att tro att någon av de biffiga killarna på gymmet är rena. Det är vanligare än man tror med steroider. Men om man läser på lite så inser man snart att det är så mycket biverkningar, inte bara bitchtits, då det är inte värt att hålla på med sånt. De flesta tränar ju för att må bra. Om man bara vill bli stor är det kanske en annan sak.

Jag har svårt att tro att någon av de biffiga killarna på gymmet är rena. Det är vanligare än man tror med steroider. Men om man läser på lite så inser man snart att det är så mycket biverkningar, inte bara bitchtits, då det är inte värt att hålla på med sånt. De flesta tränar ju för att må bra. Om man bara vill bli stor är det kanske en annan sak.

Ja abslout, de är mycke vanligare än många kanske tror..
Är absolut ingen expert i ämnet men läst en hel del om det och kollat lite dokumentärer.
Har vänner som både använder och är stora och vänner som inte gör de men ändå är stora.
Självklart går det men det kräver mer och tar längre tid.
Vad de gäller biverkningar är de ju väldigt individuellt från person till person precis som med allt man stoppar i sig. :)

Var nyss in på Coop Extra där jag bor och fick falska förhoppningar.
Direkt när man kommer in i butiken så kliver man in bland frukt och grönt.
Såg mig om lite snabbt och i några sekunder så såg mina ögon bara vad dom ville se, en jätte laddning med Chompoo när hjärnan sen synka med synen så insåg jag att de bara va röd paprika.. :(
20150410_145321.jpg

Chompoo var en av dom saker jag fasta för på min resa. Smakade väldigt friskt och gott.
Vet inte vad man ska jämföra de med riktigt, rabarber utan de sura?
20150207_175652.jpg

En annan frukt ja testa och gilla var: kaew mungkorn (kallas dragon frukt?). Bästa ja kan komma på att jämföra med är nog Kiwi.

Bild från google
Dragon-fruit-1.jpg

:wai:

Personligen tycker jag inte att drakfrukt smakar något speciellt, ingen favorit. Men den ser festlig ut.

Mina favoriter är, utan konkurrens, mango och jackfruit tätt följda av mangosteen och rambutan. Lamjaj är inte fel det heller. Ack så många nyttiga delikatesser det finns i Thailand, vem behöver träta om vilken ölsort som är godast egentligen?

Nej drakfrukt smakar kanske inte super mycke men den är ändå frisk på något vis. Blir gott när de är varmt.

Mango är ju gott. Gillar den där lite omogna lite surare man kan köpa från fruktvagnarna.

Sen har vi ju granatäpple. Men de har jag gillat länge redan innan min resa.
En annan frukt tjejen köpte här hemma i Sverige innan resan som jag inte testat förut va Litchi.
Den va god, påminner om vindruvor.

EST har ju även en Litchi läsk som är god.
20150215_142622.jpg

Var nyss in på Coop Extra där jag bor och fick falska förhoppningar.
Direkt när man kommer in i butiken så kliver man in bland frukt och grönt.
Såg mig om lite snabbt och i några sekunder så såg mina ögon bara vad dom ville se, en jätte laddning med Chompoo när hjärnan sen synka med synen så insåg jag att de bara va röd paprika.. :(
20150410_145321.jpg

Chompoo var en av dom saker jag fasta för på min resa. Smakade väldigt friskt och gott.
Vet inte vad man ska jämföra de med riktigt, rabarber utan de sura?
20150207_175652.jpg

:wai:

Tack for alla fina bilder du lägger in Mr Pancake.

Jag gillar också frukten Chompoo. Planterade därfor tre träd for tre år sedan.
De har vuxit upp väldigt bra och ger mycket frukt.
Hade fullt med frukt senast i mitten av februari, och nu i mitten av april är det lika mycket på gång igen.

2015-04 (8).jpg

Senast redigerad av en moderator:
Chompoo är gott, likaså mango och papaya. Drakfrukten smakar ingenting.
Vi har bl.a. Körsbärsträd på tomten som vi hoppas på att det ska ge frukt om några år

En sak kan vi vara överens om, nämligen att det finns många delikatesser ibland frukterna i Thailand. Och det finns garanterat en del som vi inte har nämnt eller smakat. Bara en så pass vanlig sak som vattenmelon, det är supergott särskilt när den är iskall. :)

Litchi är en av mina favoriter också ... men det kommer ju nya hela tiden som man aldrig sett.

Nu var det ju mango som det var säsong för. jag gillar gärna den gröna men nu verkar det vara svårare att få tag på den omogna.

Åh det hade varit nåt att åka på, ska se om det är genomförbart.

Tack för tipset!

Snackat lite med en kille på jobbet som är gift med en Thailändska och även har hus i norra Thailand.

Han berätta att han har planterat gummiträd. Tror han hade ca 30-40 rai till sitt förfogande och ca 3000 träd.
Snacka bara lite kort eftersom jobbet kalla men väckte ändå ett intresse.

Har ju läst lite här på forumet om banan träd och dylikt.
Men är de någon här som har erfarenhet kring ämnet?

För att va på de klara så ska jag alltså inte plantera nåt själv har ju inte ens mark
Men alltid kul att få veta mer och lära sig nya saker. :wai:

Tittade själv på detta med gummiträd för några år sen, men då det tar runt 6-7 år (om jag minns rätt) innan man kan börja med att sälja gummit så la jag ner det.

Sök på google på growing rubbertree in Thailand, där finns det en del info

Tittade själv på detta med gummiträd för några år sen, men då det tar runt 6-7 år (om jag minns rätt) innan man kan börja med att sälja gummit så la jag ner det.

Sök på google på growing rubbertree in Thailand, där finns det en del info

Ja precis de stämmer nog.
Han nämde nåt om de också. Han hade ca 3år kvar.

Det finns en tråd o m gummiträd någonstans, det är medlemmen @Rong som har skrivit den. Hinner inte leta nu men den borde ligga under Allmänt forum.

Liknande trådar

A
Svar
322
Visningar
17 K
A

Tillbaka
Topp