Tankarna går fram och tillbaka och upp och ner. Man känner sig konstant ut och in..
Ni som "känner" mig vet ju att jag gärna vill bosätta mig i Buriram men de är ju som många vet inget man bara gör på en veckas tid. Jobb frågan är som redan känt den svåraste biten men skam den som ger sig.
För några dagar sen fick jag en spontan tanke vilket ledde mig helt in på ännu fler tankar.
Kanske man skulle bosätta sig i Bkk 1år och studera Thai där.
Vill ju väldigt gärna lära mig språket och känns som förutsättningarna att göra de är bättre där än här hemma och ännu mer i Buriram.
När man väl kan klara sig på egen hand språk mässigt kanske de i sin tur kan öppna lite dörrar vad gäller jobb frågan.
Sen tänker jag att de alltid är lättare att hitta jobb när man är på plats och kan knyta lite kontakter.
För även om vi skulle bosätta oss i Bkk så kommer man ju till och från besöka Buriram.
Försöker lyssna mycke på thai musik och frågar tjejen mycke. Men just nu har jag så mycket jobb att jag är för trött för att ta in något på kvällarna.
Sitter och lyssnar på tjejen och hennes kompisar när dom pratar.
Dom hon ungås med mest pratar alla svenska, engelska och thai så de blir väldig sakig blandning.
Vet inte om någon annan reflekterat på de men om ja skulle ha musik i öronen och inte höra vad dom säger så skulle jag ändå se om dom prata thai eller inte. För jag upplever de som att dom pratar mer med kroppen och framförallt ansiktet när dom pratar thai.
Vart ett litet snabbt inlägg de här medans jag väntar på tjejen.
Men ska försöka bli lite mer aktiv i den här tråden. Svårt bara att komma på vad man ska skriva om.