Resa till Pattaya

Läste trådstarten igen och måste nog säga att du gör ett stort misstag om du skaffar flickvän här redan nu. Du kan ha så jäkla kul här som singel och du har ju inte upplevt knappt nånting av Thailand.
Gissar att du är hyfsat ung, iaf under 50?
Det finns så mycket att upptäcka här och ska du släpa runt på en flickvän så missar du massor.
Glöm bruden och åk ner och ha kul själv, gör det så mycket du kan i några år och upplev saker och lär dig landet, kulturen å tjejerna, den dagen du vill ha en fast tjej så är det bara att välja å vraka.
Stort och vanligt nybörjarmisstag att skaffa flickvän för snabbt.

Det känns som om du skjuter rejält över målet här Nmax. Gubben är runt 40 år, har garanterat pippat runt i Sverige. och är knappast oskuld som du får det att låta som. Han har träffat en dam som han är dunderförtjust i, så det är redan försent att börja behandla denna dam som vissa falanger behandlar sina lösnummer,,, med "hål-i-väggen-mat", 7/11-besök och sedan slänga ut dom.

För min del 2 veckor, en lugn och städad dam, så funkar nog 10.000 svenska kronor, vilket då är 2,500 baht om dagen... OK inget lyxliv, men ett fullt värdigt liv där hotellrummet nog kostar 1.000 baht och om inte ni två kan käka och ha gott ihop för 1.500 baht per dag, så vore det ganska sorgligt....

Men som killarna här säger indirekt.... ju mer stålar du spenderar, ju mer grejor kan du göra, men det garanterar dock tyvärr inte att du eller damen blir lyckligare..

Han skrev mat och boende 2 veckor 10.000 kronor.
Sen hade han räknat med 10.000-15.000 till på nöjen.
No problem, kan göra det mesta i Pattaya för dom pengarna om man inte skall supa bort dagarna.
Sen 40-50 baht får du mycket mer än nudelsoppa för, får riktigt bra Thaimat till och med, han gillade ju Thaimat.
Skall du ta med familjen ut och äta, ta med dom på nåt ställe där dom känner sig avslappnade, blir trevligare då.
Bbq buffe är poppulärt bland Thai i Pattaya iallafall, hamnar du runt 1000 baht för dig, tjejen och hennes föräldrar med några öl till.
Ligger flera bra på 3rd road mellan Pattaya klang och Pattaya Nua.
Bor dom på östsidan så har du mer av det att välja på där.

Helt ok boende med bra pool som ligger vid stranden mitt på beach road tex Twin Palms 1400 baht, boende för längre tid kan du pruta ner.

Gå inte till central och shoppa, finns ingen anledning, kan gå dit och äta men 1000 baht för 2 där blir väl lunch buffe på Hilton då, annars är det bara en bbq restaurang där inne med största köttbrickan som går över 1000 baht för 2.

Koh Larn ta färjan t&r 70 baht, mycket trevligare, ta västligaste stränderna, färjan dit är nog 140 baht t&r om jag inte minns fel.
Vad sen resten av dom 5000 baht skall gå till vet jag inte, jo lite mat, kanske åka jetski men då kommer du upp i halva summan.

Senast ändrad:
Hon har ungefär samma förväntningar som mig, dvs att bara spendera mer tid tillsammans och lära känna varann mer eftersom vi bara tillbringat 1 vecka i varandras sällskap tidigare och efter det för många timmars prat online varje kväll och dag efter jobbet ända sen jag kom hem till sverige igen.
Vad hon jobbar med vet jag redan,vart hon sover på nätterna vet jag med, hennes kära mor tittar alltid in när hon och jag pratar och önskar mig en god natt varje kväll.
Visst kan hon extraknäcka som nåt utan att jag vet om det men jag dömmer ingen som inte varit annat än trevlig och väldigt artig.

Så pippa gratis är väl kanske inte precis orsaken jag åker dit för haha.
Vill jag bara ha kul så är det enkelt gjort här i sverige.

10k sek är inte hela budgeten. Var mest ett exempel på om det var normalt räknat för just boende och mat.

Snarare total budget för 2 veckor ligger väl mer på 25-30k sek men då räknar jag in nöjen eller vad vi nu kommer hitta på.
Jag kommer nog mest äta just thaimat eftersom jag gillar maten.
Min erfarenhet av Thailand är minimal och kostnadsläget där har jag ingen större erfarenhet av heller.
Var mest därför jag undrade lite vad man bör uppskatta att räkna på.
Lägger du 1000thbt per natt på hotellrum så har du ett bra rum med pol i samma byggnad , var vill du bo , centralt mitt i Smeten ??2500inkl. hotell och mat för två personer funkar väl . men som föregående ,jag kan leva på det med frugan , men lägg på en tusing thbt till . Du får ju ca 35000 thbt för dina 10.000sek idag ca , så visst funkar det , men blir nog lite snålt kanske om ni skall handla litet och kul 50 k thbt skulle jag satsa på , då klarar ni er BRA . jag bor alltid i Pattis , och kan Pattis alla billiga men rena hotell , eftersom jag är en fattigpensionär , åker ner ibland ensam eller med frugan , har bott där några år permanent , Jag gillar Pattaya , den är riktigt bra den staden

Läste trådstarten igen och måste nog säga att du gör ett stort misstag om du skaffar flickvän här redan nu. Du kan ha så jäkla kul här som singel och du har ju inte upplevt knappt nånting av Thailand.
Gissar att du är hyfsat ung, iaf under 50?
Det finns så mycket att upptäcka här och ska du släpa runt på en flickvän så missar du massor.
Glöm bruden och åk ner och ha kul själv, gör det så mycket du kan i några år och upplev saker och lär dig landet, kulturen å tjejerna, den dagen du vill ha en fast tjej så är det bara att välja å vraka.
Stort och vanligt nybörjarmisstag att skaffa flickvän för snabbt.
Det där gjorde man i sin ungdom, fast i Spanien å Grekland ;)
Tycker @in-ka gör helrätt som åker ner för att sondera terrängen med den han håller kontakt med. Vi är alla olika men byta brudar va femte dag är inget för mig, trivs ypperligt i förhållande, känns som man börjat bli för gammal för att rummla runt:):afro:

Lägger du 1000thbt per natt på hotellrum så har du ett bra rum med pol i samma byggnad , var vill du bo , centralt mitt i Smeten ??2500inkl. hotell och mat för två personer funkar väl . men som föregående ,jag kan leva på det med frugan , men lägg på en tusing thbt till . Du får ju ca 35000 thbt för dina 10.000sek idag ca , så visst funkar det , men blir nog lite snålt kanske om ni skall handla litet och kul 50 k thbt skulle jag satsa på , då klarar ni er BRA . jag bor alltid i Pattis , och kan Pattis alla billiga men rena hotell , eftersom jag är en fattigpensionär , åker ner ibland ensam eller med frugan , har bott där några år permanent , Jag gillar Pattaya , den är riktigt bra den staden
Han skriver ju att han räknar med en buget på 100.000 baht.
10.000kr mat och boende och 15.000-20.000kr nöjen och annat.

50.000 baht, hade väl inte blivit mycket till nöje för en turist.
100.000 baht är 2 bra semesterveckor, 50.000 baht en fattigpensionärsvecka med sodavatten i baren ;)

Han skriver ju att han räknar med en buget på 100.000 baht.
10.000kr mat och boende och 15.000-20.000kr nöjen och annat.

50.000 baht, hade väl inte blivit mycket till nöje för en turist.
100.000 baht är 2 bra semesterveckor, 50.000 baht en fattigpensionärsvecka med sodavatten i baren ;)
Allt är relativt Pan Pan , men i så fall varför frågar han överhuvudtaget om stålar är utan betydelse ... lämnar diskussionen , blir ju som vanligt bara dumheter när vissa börjar kaxa sig om ekonomi ...Tänker inte spå på i denna tråd , även om jag skulle kunna :p

Alla verkar ta för givet att ha kul innebär knlla runt. Ok, upp till er.
Tycker bara att om man inte har sett nåt av Thailand så ska man göra det först innan man binder sig i en relation.
Många ömma tår här verkar det som...

Det där gjorde man i sin ungdom, fast i Spanien å Grekland ;)
Tycker @in-ka gör helrätt som åker ner för att sondera terrängen med den han håller kontakt med. Vi är alla olika men byta brudar va femte dag är inget för mig, trivs ypperligt i förhållande, känns som man börjat bli för gammal för att rummla runt:):afro:
Att du är för gammal betvivlar jag inte ;)

Lustigt detta hur gubbar som förr gillat att leva livet nu dömer ut andra som gör det bara för att dom själva tröttnat.
Allt som ni inte gillar är förkastligt, är det så?

I morgon söndag har jag varit här exakt 1 vecka. Notan hittills ligger på ganska exakt 8000 baht (har eget boende) inklusive 1 hotellnatt och taxi från Suwan till Bang Saray. Har aldrig haft en så billig vecka i Thailand någonsin. Kan det bero på att frugan är hemma i Sverige :)

Det känns som om du skjuter rejält över målet här Nmax. Gubben är runt 40 år, har garanterat pippat runt i Sverige. och är knappast oskuld som du får det att låta som. Han har träffat en dam som han är dunderförtjust i, så det är redan försent att börja behandla denna dam som vissa falanger behandlar sina lösnummer,,, med "hål-i-väggen-mat", 7/11-besök och sedan slänga ut dom.

För min del 2 veckor, en lugn och städad dam, så funkar nog 10.000 svenska kronor, vilket då är 2,500 baht om dagen... OK inget lyxliv, men ett fullt värdigt liv där hotellrummet nog kostar 1.000 baht och om inte ni två kan käka och ha gott ihop för 1.500 baht per dag, så vore det ganska sorgligt....

Men som killarna här säger indirekt.... ju mer stålar du spenderar, ju mer grejor kan du göra, men det garanterar dock tyvärr inte att du eller damen blir lyckligare..
Tror att TS är rätt mycket yngre än vad du är....

Allt är relativt Pan Pan , men i så fall varför frågar han överhuvudtaget om stålar är utan betydelse ... lämnar diskussionen , blir ju som vanligt bara dumheter när vissa börjar kaxa sig om ekonomi ...Tänker inte spå på i denna tråd , även om jag skulle kunna :p
Det har du ju redan gjort du har ju beskrivit 2 veckor på sodavatten.
Tror nog dom flesta som åker på semester ser en budget på 100.000 baht som något att inte kaxa om.
Åka på semester till ett nytt land i 2 veckor med bara motsvarande 50.000 baht totalt då blir det som en fattigpensionär, billigaste boendet lite i utkanten från smeten, billigaste maten och sodavatten i baren då det skulle bli 25.000 baht per person för mat, boende och nöjen om han skulle gå på din totalbudget på 50.000 baht ;)

Att du är för gammal betvivlar jag inte ;)

Lustigt detta hur gubbar som förr gillat att leva livet nu dömer ut andra som gör det bara för att dom själva tröttnat.
Allt som ni inte gillar är förkastligt, är det så?
Nej för f*n, har bara svårt själv att leva så.
Har inte med min ålder att göra, utan mer att jag gillar familjelivet mer;)
Ser inte ner på någon som lever livet med rajraj:D
Vem vet, kanske jag blir gubbsjuk en vacker dag, även om den risken näst intill obefintlig:cool:

Det har du ju redan gjort du har ju beskrivit 2 veckor på sodavatten.
Tror nog dom flesta som åker på semester ser en budget på 100.000 baht som något att inte kaxa om.
Åka på semester till ett nytt land i 2 veckor med bara motsvarande 50.000 baht totalt då blir det som en fattigpensionär, billigaste boendet lite i utkanten från smeten, billigaste maten och sodavatten i baren då det skulle bli 25.000 baht per person för mat, boende och nöjen om han skulle gå på din totalbudget på 50.000 baht ;)
Beror ju på om man absolut måste supa bort förståndet varje kväll :rolleyes: Räknar med 500 tbt natt för hotell i Pattis , då bor jag bra , sen 1000 thbt dag för nöje och mat .. 14 dagar drygt 20k thbt , säg då 25 thbt på 14 dagar , helt ok , men har ju inga behov att flascha runt och spela rik som många gör . Har kommit över den tiden :):)

Beror ju på om man absolut måste supa bort förståndet varje kväll :rolleyes: Räknar med 500 tbt natt för hotell i Pattis , då bor jag bra , sen 1000 thbt dag för nöje och mat .. 14 dagar drygt 20k thbt , säg då 25 thbt på 14 dagar , helt ok , men har ju inga behov att flascha runt och spela rik som många gör . Har kommit över den tiden :):)
555555 spela rik 55555555 ja man måste nog verkligen vara fattigpensinär om man anser att en semesterbudget på 25.000 kronor år 2018 är att spela rik 5555555.
Han kanske vill åka och kolla på lite sevärdheter samt besöka några nöjesevenemang, gå på Khan show, tiffany, sanchtuary of truth, mini siam, tropical garden, något av badlanden etc etc, det kostar inträde och taxi.
Han måste inte supa bort skallen för att gå ut, fast du verkar tro det.

Hade man velat spela rik hade nog 2 veckor gått på några miljoner, en budget på 100.000 baht för 2 veckors semester är nog vad en normal singel medelsvensson i medelådern minst räknar med på en semester.
Han frågade inte hur han kan åka till Pattaya i 2 veckor och överleva så billigt som möjligt ;)

Det här var en förnuftig analys av kostnadsbehovet, den bör trådskaparen ta till sig. Phonta är dessutom erfaren och vet vad han talar om. Har man kommit för att bekanta sig med en tjej, så blir det ju mest på "hennes planhalva" och då kanske inte paraplydrinkar, seafood och rajtan tajtan ligger högst på önskelistan. 10,000 bör räcka, men med nuvarande låga växelkurs kan det vara lite i underkant. 15 000 är bättre, men det räcker ju med säkerhet, om du inte är "turistdum" och strör stålar omkring dig. Låt henne sköta ekonomin! Och se till att hon förstår att du inte är Joakim v. Anka.

Tillägg. om man nu är sån att man vill supa skallen av sig varje kväll, så måste man inte göra det på barerna. Köp sprit på 7/11 och sup på hotellrummet, sen kan ni gå ut och så kan du sitta och dregla i samma öl hela kvällen! Budgetfylla... Fast då tröttnar nog hon rätt fort.

Det handlar väl mycket om vad man "tycker " är ett bra boende , för mig är ett rent snyggt rum med en bra säng och Ac för ca 5-600 thbt natt helt ok , jag sover ju bara där , kanske tar en lur på dagen när det är som varmast Har aldrig förutom min fru haft en tjej på rummet i Thailand , därav inget intresse för att visa hur häftigt det kan vara med ett stort dyrt boende , , äta ute anser jag att 500thbt per dag räcker bra , men även där , upp till var och en .. och nej , jag är inte fattig , men jag är sparsam . varför slösa Den bästa maten anser jag att du får oftast på matvagnar , blivit riktigt sjuk i magen kanske tre ggr på alla år i Thailand , det har då varit på de "fina" restaurangerna ,, jag äter numer hellre för max 100 thbt /mål och då varm vällagad mat på nåt Thaiställe , Sen kan jag ibland besöka Central och deras Rullande bandrestaurang med all delikatesser samt en massa Sushi som jag gillar , 400 thbt /person och äta dryga timmen för den slanten . men jag lever bra för dessa slantar 25 k thbt för mig är mycket slantar , skall ,man sitta på barer och snacka med brudar , självklart , då räcker det inte :):)

Det här var en förnuftig analys av kostnadsbehovet, den bör trådskaparen ta till sig. Phonta är dessutom erfaren och vet vad han talar om. Har man kommit för att bekanta sig med en tjej, så blir det ju mest på "hennes planhalva" och då kanske inte paraplydrinkar, seafood och rajtan tajtan ligger högst på önskelistan. 10,000 bör räcka, men med nuvarande låga växelkurs kan det vara lite i underkant. 15 000 är bättre, men det räcker ju med säkerhet, om du inte är "turistdum" och strör stålar omkring dig. Låt henne sköta ekonomin! Och se till att hon förstår att du inte är Joakim v. Anka.
Var det längesen du var utanför byn och har glömt prisläget?
Det handlar inte om någon som skall lämna byn par dagar och besöka gammal känd plats.
Det handlar om en Svensk turist som skall åka på semester till ett resmål han aldrig beökt innan, besöka en tjej, kanske ha medelstandard på boendet, inget 500 bahts rum på någon bakgata mellan sai 3 och soi beukaw som man också kan hyra per timma.

Åka runt och se allt nytt i hennes stad, ha lite skoj ihop etc etc.

Funderar på att det här med och ta med nyförälskelsen till Pattaya.
Finns lugnare ställen typ Jomtien, Bang saray och ännu lugnare längre bort.
Silver sand i Jomtien har hyfsade priser och två stora pooler vid havet, tror de halsunkiga gamla rummen kostar 900bath och de nya 1400bath.
Är där och varje år och badar och äter men inte bott. Grannen vårat har bott där 16 år i rad.
Tittade på hos en kompis som bodde där i 900baths rummet och tyckte det såg ok ut.
Har varit 4 stjärnigt en gång i tiden säger de.

Senast ändrad:

Liknande trådar

A
Svar
322
Visningar
15 K
A
A
Svar
142
Visningar