Resa till Pattaya

Funderar på att det här med och ta med nyförälskelsen till Pattaya.
Finns lugnare ställen typ Jomtien, Bang saray och ännu lugnare längre bort.
Silver sand i Jomtien har hyfsade priser och två stora pooler vid havet, tror de halsunkiga gamla rummen kostar 900bath och de nya 1400bath.
Är där och varje år och badar och äter men inte bott. Grannen vårat har bott där 16 år i rad.
Han skriver ju tydligt i tråden att hon är från Pattaya.
Tror du verkligen någon ifrån Pattaya vill bo i en stinkande pisshåla som Jomtien?
Och vid 40 års ålder, hänga bland alla rullatorer och nedsöpna gubbar i en stinkhåla som Jomtien hur kul är det?

Var det längesen du var utanför byn och har glömt prisläget?
Det handlar inte om någon som skall lämna byn par dagar och besöka gammal känd plats.
Det handlar om en Svensk turist som skall åka på semester till ett resmål han aldrig beökt innan, besöka en tjej, kanske ha medelstandard på boendet, inget 500 bahts rum på någon bakgata mellan sai 3 och soi beukaw som man också kan hyra per timma.

Åka runt och se allt nytt i hennes stad, ha lite skoj ihop etc etc.
Tror inte du vet vad du snackar om Pan Pan ,ett ex är Bees på Soi Lenki , är Soi Lenki en bakgata ?? eller kanske inte duger år dig ;)Där hyr du fn inte per timme , rent skitsnack anser jag att du nu håller på med , kostar just mellan 5-700 thbt beroende på storlek på rum .. snyggt rent och Farang samt Thaiägt av bra folk , du vet uppenbarligen inte mycket om detta du heller ;) Jag tror jag har bott mer i Pattis på det sättet vi talar om ,, Du har ju många ggr skrivit om att du minsann vill bo på "fina " ställen som Pratumnak mm . Skitställen som Dark Side där jag bodde var inget att ha , Förut alltså 555:):) nu har ju även du flyttat ut på landet . Alla har inte de behoven som du har . tSoi Lenki tillex är ingen bakgata , det är mitt i smeten .nära till allt .
mMn behåll gärna dina ideer om Pattis samt vad det kostar och vad man får , du visar på en förvånansvärd okunnighet Pan Pan

Funderar på att det här med och ta med nyförälskelsen till Pattaya.
Finns lugnare ställen typ Jomtien, Bang saray och ännu lugnare längre bort.
Silver sand i Jomtien har hyfsade priser och två stora pooler vid havet, tror de halsunkiga gamla rummen kostar 900bath och de nya 1400bath.
Är där och varje år och badar och äter men inte bott. Grannen vårat har bott där 16 år i rad.
Tittade på hos en kompis som bodde där i 900baths rummet och tyckte det såg ok ut.
Har varit 4 stjärnigt en gång i tiden säger de.
Som sagt tidigare , behoven varierar , för 1400 thbt bor jag grymt fint i Pattis , ;) Inget halvsunkigt inte :) men jag tror att jag varit på de flesta Hotell i den staden , inte lyxhotellen , men medelstandard , och priser upp till 1000 thbt natten , det är i överkant på vad jag vill lägga .

Hyra en condo i 2 veckor, exempelvis i området där @Samet bodde sist vid Wong Amat beach kan vara att rekomendera.
Kan få en för 1000 baht natten korttidshyra, rent område, inte för långt till centrum, ok strand, hyfsat tyst område.
En kompis hyrde condo där 1 vecka med sina barn, och dom vart nöjda.

Tror inte du vet vad du snackar om Pan Pan ,ett ex är Bees på Soi Lenki , är Soi Lenki en bakgata ?? eller kanske inte duger år dig ;)Där hyr du fn inte per timme , rent skitsnack anser jag att du nu håller på med , kostar just mellan 5-700 thbt beroende på storlek på rum .. snyggt rent och Farang samt Thaiägt av bra folk , du vet uppenbarligen inte mycket om detta du heller ;) Jag tror jag har bott mer i Pattis på det sättet vi talar om ,, Du har ju många ggr skrivit om att du minsann vill bo på "fina " ställen som Pratumnak mm . Skitställen som Dark Side där jag bodde var inget att ha , Förut alltså 555:):) nu har ju även du flyttat ut på landet . Alla har inte de behoven som du har . tSoi Lenki tillex är ingen bakgata , det är mitt i smeten .nära till allt .
mMn behåll gärna dina ideer om Pattis samt vad det kostar och vad man får , du visar på en förvånansvärd okunnighet Pan Pan
Tyder på en förvånansvärd okunnighet pan pan buhuhuhu skall du gråta lite nu med..
Dina inlägg tyder oftast på en fruktansvärd dumhet.
Kan ju skriva något jag har skrivit i tråden som inte stämmer.
Och nej jag har aldrig skrivit skitställe om darkside, men det finns skitställen där och i dom kan man få tag på kåkar för runt 5000-10.000 baht, men får man ju tuppar till grannar med ;)

Som sagt tidigare , behoven varierar , för 1400 thbt bor jag grymt fint i Pattis , ;) Inget halvsunkigt inte :) men jag tror att jag varit på de flesta Hotell i den staden , inte lyxhotellen , men medelstandard , och priser upp till 1000 thbt natten , det är i överkant på vad jag vill lägga .
Klart du varit inne på dom flesta hotell i Pattaya, en sån liten stad med par hotell, nästan så jag tror på dig med.

men jag tror att jag varit på de flesta Hotell i den staden
Eller hur.....

Sen får du skilja på hotell och guest house, Bees är ett guest house (dock både rent och trevligt).

Jag tror TS är måttligt intresserad av hur lång k*k du och PP har, ge honom tips istället.

Och till TS, räkna på 5000 baht om dagen för boende (1500-2000 för medelklasshotell med pool och frulle), mat (2000) och transport (1000) för 2 pers, så ligger du hyfsat till. Sen får du givetvis lägga till för annat, men det skriver du ju att du vet.

Senast ändrad:
Jag har inte bott på allt för många hotell i Pattis.
Jag har dock vetskapen om att man kan bo billigt, men vad jag själv sett så har jag inte sett något under 1000thb som jag skulle kunna bo i under två veckor.
Finns något Amari hotell en bra bit upp från beachen som var ok, men absolut inte mer än så. Typ 1000-1500 Thb, eller nåt i den stilen.
Frukost, lunch, middag och något att dricka går nog fort på 1000Thb per person.
Det blir väl typ 10k Sek på 14 dagar.
Jag hoppas att budgeten är väl tilltagen på övriga saker. Jag själv hade nog åtminstone kalkylerat med det dubbla för mat och hotell. Fast det är jag.

Den som oftast ”semestrar” i Pattis är nog Samet, även om jag numera brukar hålla till där.
Men då vi har hus så har jag ingen hotellkostnad.
Vi har å andra sidan inte heller någon speciell budget att hålla oss till.

Tror att TS är rätt mycket yngre än vad du är....
Återigen så skjuter du över målet Nmax....... JAG berättade för DIG att killen är runt 40, alltså 10 år yngre än dig, men ändå ingen oskuld, så absolut ingen anledning för dig att behandla honom som en sådan...

Vad åldern har med mig att göra undgår mig fullständigt...

Tror du verkligen någon ifrån Pattaya vill bo i en stinkande pisshåla som Jomtien?
Och vid 40 års ålder, hänga bland alla rullatorer och nedsöpna gubbar i en stinkhåla som Jomtien hur kul är det?

Jösses Jonas vad du går på hela tiden. jag var där 3 gånger för ett antal år sedan, och jag fann INTE Jomtien vara en pisshåla... Det låter som, om du ursäktar, precis som om du var uppvuxen i Örgryte församling i Göteborg, trots att jag vet att du antagligen kommer från Lysekil eller Strömstad milatals ifrån Göteborg.. Jomtien hade jag skitskoj i, de gångerna jag var där, att det skulle vara ett sunkigt ställe säger nog mer om dig själv och din inställning till din omvärld. Lugna ner dig för fan och landa nu, allt är inte höga löner.... det finns ett liv att leva också.... glöm inte det.... hoppas du inte blir arg nu, du är ju en go gubbe, men jag tyckte du gick på alldeles för mycket, för det skulle vara trevligt..

Jösses Jonas vad du går på hela tiden. jag var där 3 gånger för ett antal år sedan, och jag fann INTE Jomtien vara en pisshåla... Det låter som, om du ursäktar, precis som om du var uppvuxen i Örgryte församling i Göteborg, trots att jag vet att du antagligen kommer från Lysekil eller Strömstad milatals ifrån Göteborg.. Jomtien hade jag skitskoj i, de gångerna jag var där, att det skulle vara ett sunkigt ställe säger nog mer om dig själv och din inställning till din omvärld. Lugna ner dig för fan och landa nu, allt är inte höga löner.... det finns ett liv att leva också.... glöm inte det.... hoppas du inte blir arg nu, du är ju en go gubbe, men jag tyckte du gick på alldeles för mycket, för det skulle vara trevligt..
Du har din åsikt om Jomtien och jag min, jag tycker det är sunkigt.
Och det har inget med kostnad eller klass att göra, det är vad jag tycker om Jomtien.

Nej jag är född på Hisings Backa, levde första åren på eketrägatan hos mormor och morfar innan mamma och pappa hitta en lgnht i en av kranskommunerna till Gbg, så jag är uppväxt miltals ifrån vad du tror ;)
Betonggetto typ.

Jag har inte bott på allt för många hotell i Pattis.
Jag har dock vetskapen om att man kan bo billigt, men vad jag själv sett så har jag inte sett något under 1000thb som jag skulle kunna bo i under två veckor.
Finns något Amari hotell en bra bit upp från beachen som var ok, men absolut inte mer än så. Typ 1000-1500 Thb, eller nåt i den stilen.
Frukost, lunch, middag och något att dricka går nog fort på 1000Thb per person.
Det blir väl typ 10k Sek på 14 dagar.
Jag hoppas att budgeten är väl tilltagen på övriga saker. Jag själv hade nog åtminstone kalkylerat med det dubbla för mat och hotell. Fast det är jag.

Den som oftast ”semestrar” i Pattis är nog Samet, även om jag numera brukar hålla till där.
Men då vi har hus så har jag ingen hotellkostnad.
Vi har å andra sidan inte heller någon speciell budget att hålla oss till.
Som jag skrev Twin palm kostar 1400 baht, 2 veckor kan jag gissa på 1200-1300 baht.
Ligger jämter hardrock cafe, stort hotell komplex med väg direkt ut till beach road och 2nd road, restaurang och fint poolområde.
Farsan och andra kompisar brukar bo där så har varit många gånger på det hotellet.
Ingen lyx men bra medelhotell, 3 stjärnor skulle jag ge det och prisvärt.

Billigare att ta rum på plats då det går att förhandla, kan dock vara svårt att få rum under högsäsong.
Farsan och dom tänkte ta på plats i Januari men var fullbokat hela månaden.

Dom tog ett hotellrum jämter på 2nd road då, lite billigare, finare rum men ingen pool eller restaurang.

Senast ändrad:
Lite lugnare som sagt;)
rullatorerna fastnar i sanden så det finns inte många.
Nedsupna gubbarna hittar man vid walking street.
Skall ta min rullator dit en dag när jag blir gammal:eek:

Som jag skrev Twin palm kostar 1400 baht, 2 veckor kan jag gissa på 1200-1300 baht.
Ligger jämter hardrock cafe, stort hotell komplex med väg direkt ut till beach road och 2nd road, restaurang och fint poolområde.
Farsan och andra kompisar brukar bo där så har varit många gånger på det hotellet.
Ingen lyx men bra medelhotell, 3 stjärnor skulle jag ge det och prisvärt.
Ja, då har han ju 1200 att sprätta på mat.
Inte direkt välja och vraka bland menyerna, dock

Återigen din åsikt , alla kanske inte tycker att Jomtien är så dåligt ,, tråkig inställning du har pan pan , finns väl nu bara ett bra ställe ,, där du bor 55:):) jag gillar Pattaya bättre , men inte vill jag kalla Jomtien för vad du gör

Återigen din åsikt , alla kanske inte tycker att Jomtien är så dåligt ,, tråkig inställning du har pan pan , finns väl nu bara ett bra ställe ,, där du bor 55:):) jag gillar Pattaya bättre , men inte vill jag kalla Jomtien för vad du gör
Har du ju gjort innan och du har även hållt med mig när jag skrivit det tidigare så det tar jag med en nypa salt ;)

Och enda bra stället brukar väl vara där du bor?

Har du ju gjort innan och du har även hållt med mig när jag skrivit det tidigare så det tar jag med en nypa salt ;)

Och enda bra stället brukar väl vara där du bor?
OJojoj:):):) ja du J , du har i alla fall inte förändrat dig ,kanske bra det , ger ju en viss fart till Forumet :p

Liknande trådar

A
Svar
322
Visningar
15 K
A
A
Svar
142
Visningar
10 K