Resa till Pattaya

Själv tycker jag @Samet budget var helt uppåt väggarna? 5000 koh larn??
Har vi ju sett vad han äter, så även matbudgeten var rejält överdriven.
Tar du med familjen ut och äter så bjuder man dom på nåt dom gillar.
Enda i hans budget jag kan hålla med om var hotellkostnad.
Jo, det kan väl stämma, han kanske menade Koh Samed ;), fast då räcker 5 tusen inte långt.
Min tanke, som en del av er, är väl att han ska må gott under sina 2 veckor, och det kan man ju göra på många sätt, dyrt eller billigt, allt går om man vill. Och svaret på det kanske vi får av TS när han kommer hem.

Här har det varit bra fart idag...

Börjar med att jag håller med @PanPan i väldigt många saker. Hotell skall ligga nära Beach Road. Då är man centralt. Hotell skall ha en viss standard och pool. GuestHouse och lopphotell erbjuder ingetdera.

Twin Palm är grymt. Under många år bodde jag där och på deras systerhotell Palm Garden. Dock är priset lågt räknat, 2000+ får du räkna med, speciellt om det är i högsäsong. Fixa på plats är nog inte aktuellt för en 2-veckors relativt oerfaren turist.

Just det faktum att det är en 2-veckor oerfaren turist var skälet till min något höga budget. Saknar man erfarenhet och känner till hur en slipsten skall dras Pattis... då kostar det på.

Jag tänkte en trip till Koh Laan. Speedboat. Äta lite gott på beachen. Dricka några öl. Kanske vattenskoter eller Parasail. För det är ju semester... inte sodavattendiet för att hålla ner kostnaden.

Så visst jag är med på att en del saker var i överkant. För oss som har varit mycket i Pattis går det att leva enormt billigt. För en 2-veckors grön turist... inte lika enkelt.

Dessutom... nya kärleken är med. De vill säkert göra och uppleva saker tillsammans. Då drar det iväg. Även en helt vanlig middag på Central...

Angående Jomtien... återigen håller jag med @PanPan, tråkigt, dött, ryssar å gamla gubbar. Nej! Håll dig ifrån Jomtien. Enda anledningen jag har att besöka Jomtien är Pu Pen och GlassHouse.

Hoppas @Johan78 hann få lite råd innan det bara blev pajkastning om de vanliga sakerna mellan de vanliga kombattanterna... inte lätt som ny medlem att våga ställa frågor när vi beter oss på detta sätt.

Var i isaan några år innan det fanns några farangbarer där (eller internetsidor) och försökte hitta nån.. det gick inte! .. alla hade man och ungar och all ljög och sa att dom va singel. Blev en del dejter med förkläde och där det skulle testas hur mycket farang var beredd att spendera. Dvs. En hel del bortkastad tid.. hade man åkt te pattaya hade man antagligen träffat nån som verkligen var ute efter en farangman. Visst finns det mycket skit där med men dom skäms inte att visa sig från sin rätta sida. Alltså lättare att sålla

Var i isaan några år innan det fanns några farangbarer där (eller internetsidor) och försökte hitta nån.. det gick inte! .. alla hade man och ungar och all ljög och sa att dom va singel. Blev en del dejter med förkläde och där det skulle testas hur mycket farang var beredd att spendera. Dvs. En hel del bortkastad tid.. hade man åkt te pattaya hade man antagligen träffat nån som verkligen var ute efter en farangman. Visst finns det mycket skit där med men dom skäms inte att visa sig från sin rätta sida. Alltså lättare att sålla
Isaan-kvinnor är ökända för att ljuga, om man ska tro andra thaiforum på internet. :nod:

Här har det varit bra fart idag...

Börjar med att jag håller med @PanPan i väldigt många saker. Hotell skall ligga nära Beach Road. Då är man centralt. Hotell skall ha en viss standard och pool. GuestHouse och lopphotell erbjuder ingetdera.

Twin Palm är grymt. Under många år bodde jag där och på deras systerhotell Palm Garden. Dock är priset lågt räknat, 2000+ får du räkna med, speciellt om det är i högsäsong. Fixa på plats är nog inte aktuellt för en 2-veckors relativt oerfaren turist.

Just det faktum att det är en 2-veckor oerfaren turist var skälet till min något höga budget. Saknar man erfarenhet och känner till hur en slipsten skall dras Pattis... då kostar det på.

Jag tänkte en trip till Koh Laan. Speedboat. Äta lite gott på beachen. Dricka några öl. Kanske vattenskoter eller Parasail. För det är ju semester... inte sodavattendiet för att hålla ner kostnaden.

Så visst jag är med på att en del saker var i överkant. För oss som har varit mycket i Pattis går det att leva enormt billigt. För en 2-veckors grön turist... inte lika enkelt.

Dessutom... nya kärleken är med. De vill säkert göra och uppleva saker tillsammans. Då drar det iväg. Även en helt vanlig middag på Central...

Angående Jomtien... återigen håller jag med @PanPan, tråkigt, dött, ryssar å gamla gubbar. Nej! Håll dig ifrån Jomtien. Enda anledningen jag har att besöka Jomtien är Pu Pen och GlassHouse.

Hoppas @Johan78 hann få lite råd innan det bara blev pajkastning om de vanliga sakerna mellan de vanliga kombattanterna... inte lätt som ny medlem att våga ställa frågor när vi beter oss på detta sätt.
1300-1400 är vad kamrater ich farsan betalat dom senaste 4 åren, i år vet jag dock inte vad dom tar.

Äh efter ett par stänkare så spelar det ingen roll om man är i Jomtien, Pattaya eller frugans hemby :)

Hej

Själva litar vi inte riktigt på polisen i större städer och highway police dom har ju sina mätare och ibland vill dom t.o.m använda dom på oroliga bybor, roligt att höra att du har positiva erfarenheter även ifrån Jomtien och Pattaya.

Mvh isan lover

Hej

Själv skulle jag nog säga att det du beskriver här nog mer handlar om en klassisk kulturkrock än något annat, jag tror att dom flesta upplever det precis som du, jag råkade ut för samma sak på 80-talet då det i princip var omöjligt att ha ett tillfälligt förhållande med någon som inte var pr*stituerad eller åtminstone på väg att bli det.

Många unga tjejer man mötte var intresserade och man blev hembjuden till föräldrarna o.s.v, men som kringresande med ryggsäck kunde man ju inte fria till någon och planera ett giftermål på dom platser man besökte, alternativt agera bedragare och lova saker och sen blåsa både tjej och familj, der hade ju kunnat sluta med mord.

Så man kom ganska snabbt på att det var lättast och mest bekymmerslöst att göra som Thailändska män, nämligen gå till dom ställen där man kunde dricka och hitta en villig tjej, jag besökte såna ställen med poliser, militärer och Thailändska ungdomar, på den tiden kostade kvinnligt sällskap 60 bath.

Skulle man på den tiden när tjejer skulle vara oskulder tills dom gifte sig uppvakta en tjej, var det ganska komplicerat, man måste ju träffa föräldrarna som vill bilda sig en uppfattning om vem man är, hur man är, om man verkligen menar allvar o.s.v innan man ens fick tillstånd att bjuda ut henne på restaturang eller bio, den första tiden handlade det om dejt med förkläde, sen fick man nog räkna med att förhandla fram en Sinsod med familjen och gifta sig innan det blev ok att sova tillsammans.

Träffade man en familjetjej i smyg kunde det bli stora problem, familjen kunde då kräva giftermål och koppla in polisen om killen vägrade, det som väntade då var att bli inlåst på polisstationen tills man antingen gick med på att gifta sig eller betala skadestånd i nivå med en Sinsod, jag känner utlänningar som har råkat ut för detta, liksom Thailändare som har blivit dömda till skadestånd ute i byarna, det har då gjorts upp familjerna emellan tillsammans med bychef, men detta var för 25-35 år sedan.

Sen tror jag att språket är ett stort problem för dom som vill träffa en tjej på hennes hemmaplan eller åtminstone var förr, nu kan ju åtminstone en del lite engelska, en del kan nog uppleva det som konstigt att förhandla med föräldrarna om en Sinsod men det är något som en blivande man ska kunna, ett annat problem är att många tjejer gifter sig och skaffar barn tidigt ute i byarna, det brukar bli i 14-18 års åldern om inte tjejen studerar vidare, så för en äldre falang är det ju nästan kört att hitta en tidigare ogift tjej.

Mvh isan lover

1300-1400 är vad kamrater ich farsan betalat dom senaste 4 åren, i år vet jag dock inte vad dom tar.

Jag vet också att man kam få sådana priser om man är ute i god tid eller har någon som kan ringa till hotellet och fixa.

Vill Johan sköta sig själv... så är han i händerna på internets bokningssidor...

Kollade priset nu. December fanns ingen tillgänglighet.

Screenshot_20181007-075518_Chrome.jpg

Återigen så skjuter du över målet Nmax....... JAG berättade för DIG att killen är runt 40, alltså 10 år yngre än dig, men ändå ingen oskuld, så absolut ingen anledning för dig att behandla honom som en sådan...

Vad åldern har med mig att göra undgår mig fullständigt...
Du har som vanligt noll läsförståelse eller så vill du bara trigga nya bråk?

Många spridda svar och råd i tråden.

Ett som jag inte förstår är att det är så mycket dyrare per dag att vara nere i två veckor än en längre period.
Måste man hinna lika mycket på två veckor som långliggarens halvår?

Ska man testa en ny relation så är väl inte att besöka alla Pattayas nöjesställen den bästa vägen.
1000kr per dag är ett lämpligt riktmärke anser jag.
Är ålder på TS låg så handlar det kanske om en flytt till bidragslandet ett främsta mål för sin kvinna.

Liknande trådar

A
Svar
322
Visningar
15 K
A
A
Svar
142
Visningar
10 K