Här har det varit bra fart idag...
Börjar med att jag håller med
@PanPan i väldigt många saker. Hotell skall ligga nära Beach Road. Då är man centralt. Hotell skall ha en viss standard och pool. GuestHouse och lopphotell erbjuder ingetdera.
Twin Palm är grymt. Under många år bodde jag där och på deras systerhotell Palm Garden. Dock är priset lågt räknat, 2000+ får du räkna med, speciellt om det är i högsäsong. Fixa på plats är nog inte aktuellt för en 2-veckors relativt oerfaren turist.
Just det faktum att det är en 2-veckor oerfaren turist var skälet till min något höga budget. Saknar man erfarenhet och känner till hur en slipsten skall dras Pattis... då kostar det på.
Jag tänkte en trip till Koh Laan. Speedboat. Äta lite gott på beachen. Dricka några öl. Kanske vattenskoter eller Parasail. För det är ju semester... inte sodavattendiet för att hålla ner kostnaden.
Så visst jag är med på att en del saker var i överkant. För oss som har varit mycket i Pattis går det att leva enormt billigt. För en 2-veckors grön turist... inte lika enkelt.
Dessutom... nya kärleken är med. De vill säkert göra och uppleva saker tillsammans. Då drar det iväg. Även en helt vanlig middag på Central...
Angående Jomtien... återigen håller jag med
@PanPan, tråkigt, dött, ryssar å gamla gubbar. Nej! Håll dig ifrån Jomtien. Enda anledningen jag har att besöka Jomtien är Pu Pen och GlassHouse.
Hoppas
@Johan78 hann få lite råd innan det bara blev pajkastning om de vanliga sakerna mellan de vanliga kombattanterna... inte lätt som ny medlem att våga ställa frågor när vi beter oss på detta sätt.