Resa utan incheckat bagage samt ta med egen mat på flygningen

Jag flyger alltid med nåt bolag som ingår i Star Alliance oavsett vart jag ska.
Till TH existerar bara ett bolag för mig då jag finner deras service väldigt bra på alla sätt och vis.
Thai air är givet för mig till TH.
Lite dyrare men värt varenda sekin.
Flyga med baggarna = Nej tack för mig.
:wai:

Jag flyger alltid med nåt bolag som ingår i Star Alliance oavsett vart jag ska.
Till TH existerar bara ett bolag för mig då jag finner deras service väldigt bra på alla sätt och vis.
Thai air är givet för mig till TH.
Lite dyrare men värt varenda sekin.
Flyga med baggarna = Nej tack för mig.
:wai:
Så resonerade jag också när jag var ensam. Men är man 5 personer som reser måste man vara öppen för olika alternativ. Hittills har det blivit Thai men detta är ingalunda hugget i sten men dom har inte varit dyrare eftersom vi är tvungna att boka Low + med norrbaggarna.

Jag gillar det också, men problemet med Norwegian tycker jag är att de inte gör det man betalar för ordentligt. Har man betalat 250-300 så borde man kunna få t. ex. KLM-standard, tycker jag. Hade jag betalat en hundring till för ordentlig mat så hade det känts som mer värde för pengarna än så som det är nu, tycker jag iaf. :)
Jag tror det ligger i deras koncept. Gillar man inte maten och inte blir mätt köper man kanske till lite nudlar eller macka.

Jag skulle dock alla dagar i veckan välja Norwegian om jag fick välja fritt till samma pris. Enda nackdelen är vid hemresa de startar redan 09:00 så man få gå upp tidigt och missar en hel dag!

Jag tror det ligger i deras koncept. Gillar man inte maten och inte blir mätt köper man kanske till lite nudlar eller macka.

Den typen av affärsidé får totalt motsatt verkan på mig isf. :)

Nu har jag blivit påmind om min irritation över deras dåliga service, så nu känner jag mig motiverad att be dem betala tillbaka matkostnaden på återstående resorna och ta med egen mat då istället. ;)

Senast redigerad av en moderator:

Nu har jag blivit påmind om min irritation över deras dåliga service, så nu känner jag mig motiverad att be dem betala tillbaka matkostnaden på återstående resorna och ta med egen mat då istället. ;)
Många glömmer. ... det är så det fungerar. Själv ser jag bara fördelat med att ta med eget käk.

KLM har nog bäst med mat och dryck nu näst efter Emirates.
Air france som för drygt ett år sedan va bäst enligt mig, är nu i Finnairs klass (oätbart) och alkoholfri

Flygmat när den är som bäst är ju fortfarande rätt kass. Spara pengarna till Thailand istället. Ta med några wraps/mackor, minst lika bra, och så slipper man bli irriterad över den dåliga flygmaten.

Sen tycker jag att deras service för övrigt är toppen. Köpte jag en GT i sätet så var den på plats efter 2 minuter.

Så joina "snikklubben", det är värt det bara genom att veta att man slipper subventionera andra resenärers bagage och käk;)

Jag gillar det också, men problemet med Norwegian tycker jag är att de inte gör det man betalar för ordentligt. Har man betalat 250-300 så borde man kunna få t. ex. KLM-standard, tycker jag. Hade jag betalat en hundring till för ordentlig mat så hade det känts som mer värde för pengarna än så som det är nu, tycker jag iaf. :)
Tycker du KLM har högre klass på sina standard köttbullar med mos?
På Norwegian fick jag kokt Torsk med smält smör och potatis, maten tyckte jag höll samma standard som KLM, LH etc och bättre än tex. Thai Air och sas när dom flög.
Dom gångerna jag flygit med Norwegian får jag ju full biljett med allt, mat, dryck, hörlurar 2 incheckade väskor etc. etc. Samma standard som vilket bolag som helst då tycker jag, plus att man kan köpa lite extra i snackbaren.

Min lista för i år när det gäller mat och dryck:

Emirates
KLM
British Airways
Etihad
Thai air
Air France
Finnair
Norwegian (som inte delar ut något alls)

Lufthansa och Cathay Pacific kommer jag inte ihåg på rak arm men dom ligger nog i klass med Thai om inget har ändrats drastiskt

Rent servicemässigt tycker jag Cathay Pacific är grymt serviceminded, bara en sådan sak som när man har småbarn me,
Inga problem att köra barnvagnen ända fram till ombordstigning, där trevliga flygvärdinnor tar hand om vagnen.
Likaså vid avstigning då står vagnen färdig för ungarna:)

Vi betalade bara 270 eller 290 för bagaget per håll ... eller menar du 1000 kr för två personer?

Vi brukar alltid köpa till minst en extra väska hem, bara fixa en kartong och packa 20 kilo till i ...

Jag gillar flexibiliteten man betalar för det man vill ha. Jag vet inget värre än att sitta och vänta på mat och vänta på dryck. har man med sig bestämmer man själv när man vill äta.

Stämmer bra det , jag hade en extra resväska med , 450kr kr kostar 20 kilo extra , varför åka Norwegian när man bara skall gnälla , låter lite som att de skall vara billigast men ändock ha bästa maten samt gratis sprit .. man får vad man betalat för , ett utmärkt concept som jag ser det .. Försök att ta med en extra väska för under 500 på nåt annat bolag , ta Thai tillex , de skall ha 50 USDollar per KILO extra utöver 30 kilo , skall man då flytta ner så är det helt enkelt kört att flyga med dem .. Finnair likaså svindyrt med nåt extra kilo .

Norwegian har dessutom den tystaste och mest miljövänligaste kärran ,om man är en miljömupp vill säga

Senast redigerad av en moderator:
Norwegian har dessutom den tystaste och mest miljövänligaste kärran ,om man är en miljömupp vill säga

Den som påstår det hade nog tagit någon valium för mkt...
Eller så har dom inte åkt med Airbus A380-800... bara Etihad och BA som kör dom till Thailand vad jag vet och det känns som att flyga med en finnlandsfärja

Rent servicemässigt tycker jag Cathay Pacific är grymt serviceminded, bara en sådan sak som när man har småbarn me,
Inga problem att köra barnvagnen ända fram till ombordstigning, där trevliga flygvärdinnor tar hand om vagnen.
Likaså vid avstigning då står vagnen färdig för ungarna:)
Jo CP ligger nog före Thai dom med

Jävla dreamliner vilken bluff
..

Jämföred A380.. man känner sig som en packad sill på norrbaggens plan.

Ingen gratis wifi och inte ens musik man vill väl lyssna på lite gamla goa ACDC eller annan rock mm...

Gillar man inte Norwegian, så behöver man ju naturligtvis inte åka med dem.

Jag tycker dock att det är bra att det finns ett alternativ där man kan välja bort saker man inte vill betala för.
Men jag förstår att det retar de som numera måste betala sin biljett själva.

Senast ändrad:
Stämmer bra det , jag hade en extra resväska med , 450kr kr kostar 20 kilo extra , varför åka Norwegian när man bara skall gnälla , låter lite som att de skall vara billigast men ändock ha bästa maten samt gratis sprit .. man får vad man betalat för :), ett utmärkt concept som jag ser det .. Försök att ta med en extra väska för under 500 på nåt annat bolag , ta Thai tillex , de skall ha 50 USDollar per KILO extra utöver 30 kilo , skall man då flytta ner så är det helt enkelt kört att flyga med dem .. Finnair likaså svindyrt med nåt extra kilo .

Föreställer man extra väska bara 320 ...

Liknande trådar

A
Svar
322
Visningar
15 K
A
A
Svar
142
Visningar
10 K