Resa utan incheckat bagage samt ta med egen mat på flygningen

Föreställer man extra väska bara 320 ...
Precis , och det finns iget annat bolag som tar så litet betalt , dessutom så var maten jag fick på de två sista flygningarna i Augusti samt November inte sämre än de som Thai har , nu flyger vi Thai den 26e ner , så får vi se , skall klaga som fn på dem bara för att reta Er alla som bara vill flyga Thai, ;)Sen kan tilläggas att jag känner ett par som köper buisnessclass på Thai , tar seilfies samt lägger ut dessa på Facebook , sen har de knappt råd att äta , jobbar dygnet runt för att glänsa och försöka få folk att tro de är rika som troll ,, sååå förbaskat löjligt hur en del agerar ...

Senast redigerad av en moderator:
Flyget är för mig bara en transport. Viktigt är att det går relativt fort, gärna direkt. Sen är ju priset viktigt också.

Och sedan Baggarna blandade sig i leken så finns ju både billigt och direkt (deras inträde sänkte även priset hos de flesta konkurrenterna). Om servicen inte är som first class på Emirates struntar jag i, jag garvar när jag kan lägga lite extra på boende och leverne i Thailand istället.
Men, det är bara jag det...

Precis , och det finns iget annat bolag som tar så litet betalt , dessutom så var maten jag fick på de två sista flygningarna i Augusti samt November inte sämre än de som Thai har , nu flyger vi Thai den 26e ner , så får vi se , skall klaga som fn på dem bara för att reta Er alla som bara vill flyga Thai, ;)Sen kan tilläggas att jag känner ett par som köper buisnessclass på Thai , tar seilfies samt lägger ut dessa på Facebook , sen har de knappt råd att äta , jobbar dygnet runt för att glänsa och försöka få folk att tro de är rika som troll ,, sååå förbaskat löjligt hur en del agerar ...
Buisnessclass skulle jag aldrig betala själv för, det är visserligen bättre säten, men för övrigt inget speciellt.
Sen finns det naturligtvis folk som tror dom är mer än andra... De vill visa det utåt,men innerst inne är dom inte ett skit lyckliga för det.

Fast du sover väldigt gott i buisnessclass, och maten, drycken är allt lite bättre ;)
Fast inte värt dom extra pengarna men har man flygpoäng över så tycker jag man kan unna sig en uppgradering, det är rätt skönt att landa helt utvilad ;)
12440225_10153771443403751_6465717472626964248_o.jpg
12936503_10153771442533751_4331096055564641200_n.jpg

Reser alltid utan incheckat bagage (som tråden heter, varför den nu har den rubriken) ;) förjäkla bekvämt att slippa den delen.

Fast du sover väldigt gott i buisnessclass, och maten, drycken är allt lite bättre ;)
Fast inte värt dom extra pengarna men har man flygpoäng över så tycker jag man kan unna sig en uppgradering, det är rätt skönt att landa helt utvilad ;)
Dessa bilder måste va från första class. Kom att tänka på när fru Laila F skulle ner till tsunamikatastrofen, hon satt inte i economy, men va så trött att hon måste vila när hon kom fram... Kanske trött av allt dricka;)

Går ju inte att förneka Jonas , förut när jag jobbade och hade 50,000 Imånad så funkade det men inte idag när pensionen är en tredjedel ...;)

Dessa bilder måste va från första class. Kom att tänka på när fru Laila F skulle ner till tsunamikatastrofen, hon satt inte i economy, men va så trött att hon måste vila när hon kom fram... Kanske trött av allt dricka;)
Nej det är inte första klass det har jag aldrig flygit, det är buisnessclass Eithad BKK-Abu Dhabi.

Går ju inte att förneka Jonas , förut när jag jobbade och hade 50,000 Imånad så funkade det men inte idag när pensionen är en tredjedel ...;)
Jag flyger ju lite oftare så får lite fler flygpoäng att bruka upp ;)
Fast dom kan vara bra att använda till annat med, när jag var i Chiang Mai hade jag poäng som räckte till att hyra en bil under hela vistelsen.
Så flyger man ofta kan det vara värt att fixa ett poängkort. Har LH för mina star alliance flygningar, KLM för flying blue samt ett för Eithad. Kostar ingenting med ett sånt kort men kan få mycket för det typ en uppgradering på flyget gratis ;)

Fin kärra . problemet är bara att vi behöver mellanlanda c 3 eller fyra ggr skulle jag tro, sen tar det nog kanske fyra,fem dagar att komma ner , Ner kommer vi nog , men annan flygrutt blir det säkert dessutom . Den lär väl inte ha speciellt hög marchfart , kanske 150-200 km i bästa fall

He he vilken fart det blev på denna tråd!

Nåväl.

Vad kan man då smyga med sig för mat in på planet? Allt man kan köpa efter säkerhetskontrollen bör ju fungera. Eller? Vad kan man ta med sig hemifrån då? Vätska går ju bort. Får man igenom en baguette med någon god ost tro? Eller tror dom att det är gjort på sprängdeg? Frukt, funkar det?

Tycker du KLM har högre klass på sina standard köttbullar med mos?
På Norwegian fick jag kokt Torsk med smält smör och potatis, maten tyckte jag höll samma standard som KLM, LH etc och bättre än tex. Thai Air och sas när dom flög.
Dom gångerna jag flygit med Norwegian får jag ju full biljett med allt, mat, dryck, hörlurar 2 incheckade väskor etc. etc. Samma standard som vilket bolag som helst då tycker jag, plus att man kan köpa lite extra i snackbaren.

Som jag skrev så är min bedömning bara baserad på tjejens berättelse hittills, men när det gäller KLM så för att vara flygplansmat så tycker vi båda att KLM som vi har åkt med många gånger nästan alltid har ordnat bra mat och dryck. :)

Vi får se hur min verklighet ser ut när det är dags att åka i vinter, men det låter väldigt snålt och torftigt i förhållande till priset tycker jag.

Liknande trådar

A
Svar
322
Visningar
15 K
A
A
Svar
142
Visningar
10 K