Röstning - Vilket år är medlemmar påTS födda

När är du född ?

• Totala väljare
    81

Uteliv, tror du att det är det enda du försakar som skiljer?
Skillnaden mellan att bo i Sverige och Thailand är att här kan man gå ut på stan när som och träffa massor med goda vänner och få ett fantastiskt rikt socialt umgänge, går inte att jämföra med Sverige överhuvudtaget.
Hela den grejen kommer du missa där uppe i Khon Kaen där du kanske får 2 kompisar utöver familjen. Men tror man sig inte ha behovet mm så vet man ju inte vad man missar och lider heller inte av det. Eller...
Du får ursäkta nmax i förhand men det här var nog bland det mest ointelligenta jag läst på ett tag, så du menar på fullaste allvar att berralund inte skulle kunna skaffa sig ett socialt umgänge i khon kaen ? utan måste bo i hua hin för att kunna det, kan då bara säga wow då har du nog en hel del att lära om både människor och khon kaen

Nu är det väl bara 40 och 50 talister som råd att bo där på heltid, juniorerna måste ju fortfarande jobba för att försörja släkten.
Fast de som gått ”all in” blir nog kvar i hettan och röken tillsammans med kopierade mediciner tills frun .............

Jag tror inte det är så många som gått "all in" här uppe i Isaan faktiskt. De som jag träffat i alla fall här, brukar till övervägande delen åka hem till Sverige några månader varje år. Och verkar ha ett bra liv.. Du själv var ju här uppe dessa månader, och borde väl ha märkt någonting i alla fall, helt blind och döv var du ju bevisligen inte...

Varför Kurant känner du detta behov av att vara taskig och stygg emot dessa personer som gör sina val i livet, och sedan lever efter sina val i livet. VARFÖR??? Finner dina inlägg gång efter annan, bara vara ganska taskiga och stygga mot dessa människor...

Jag tog dig ur "fängelset" ni igår, för att ge dig chansen efter en styv vecka i tystnad. Men jag märker att du fortsätter med ditt stygga skrivande, så passa dig,,, annars åker du in i "glömskan" igen,,, i det fängelse som kallas blockering och ignorering...

Jag säger bara, var snäll emot dina vänner medlemmarna här på forumet... Det enda positiva jag kan se dock, är att du läser min hemsida dagligen, och skaffar information om mitt liv, och trots allt, så är det helt OK, jag älskar när folk läser mina dagliga kapitel, ÄVEN om då vissa stygga människor enbart gör det för att skaffa ammunition för att sticka kniven i en bakifrån....

Skärpning säger jag bara till dig

Med en hälsning ifrån hettan i isaan,
som dock blir uthärdlig under cykelturen...

Du får ursäkta nmax i förhand men det här var nog bland det mest ointelligenta jag läst på ett tag, så du menar på fullaste allvar att berralund inte skulle kunna skaffa sig ett socialt umgänge i khon kaen ? utan måste bo i hua hin för att kunna det, kan då bara säga wow då har du nog en hel del att lära om både människor och khon kaen

Ja men mackfaktorn, han e ju killen som vägrar att åka med frun utanför Hua Hin, och sedan har han en massa åsikter om isaan och Khon Kaen, där han varit med garanti 1 gång, kanske eventuellt ytterligare en gång till i jordelivet.

Så bry dig inte, han vete inte ett skit om där du bor, inte ett skit alls...

Japp, han har mycket att lära och jag tänker absolut inte gå i klinch om detta. Jag har som sagt inget behov av ett stort socialt umgänge, har "bara" tre riktiga kompisar som jag träffar lite då och då sporadiskt. Och vad hindrar mig från detta i Khon Kaen om jag så vill? Absolut inget! Familjen är viktigast nu och kommer så att förbli tills jag ställer tofflorna för gott.

[emoji23][emoji23][emoji23][emoji23][emoji23][emoji23][emoji23][emoji23][emoji23][emoji23]

Berra, du skall veta att i en MYCKET mindre stad än Khon Kaen som mitt Chaiyaphum, så har jag utan ansträngning ett väldigt rikt umgänge, som är oerhört mycket större än det Namx någonsin kan anstränga sig att skaffa i Hua Hin....

Så var inte orolig, du får det kanon lovar jag dig..

Berra, du skall veta att i en MYCKET mindre stad än Khon Kaen som mitt Chaiyaphum, så har jag utan ansträngning ett väldigt rikt umgänge, som är oerhört mycket större än det Namx någonsin kan anstränga sig att skaffa i Hua Hin....

Och det är väl därför som du lever halva ditt liv på forum...

Magiskt detta, men verkar vara allt för många pankisar som har för mycket tid....
Så med detta sagt, så vill du få stopp på "pankisar" som har för mycket tid?? Du är ytterligare en gubbe som anser att han skall bestämma över andra, kul, men knappast speciellt magiskt, tycker jag i alla fall..

Du får ursäkta på förhand men det där var nog den mest ointelligenta tolkningen jag läst på ett tag.

Men begriper man inte vad jag skrev och förstår poängen med det så blir det väl så. Läs några gånger till så kanske poletten trillar ner.

Ja men mackfaktorn, han e ju killen som vägrar att åka med frun utanför Hua Hin, och sedan har han en massa åsikter om isaan och Khon Kaen, där han varit med garanti 1 gång, kanske eventuellt ytterligare en gång till i jordelivet.

Så bry dig inte, han vete inte ett skit om där du bor, inte ett skit alls...
Nmax jag är nöjd med mitt liv, och behöver inte som du, se ned på andras val i livet...

Påhoppen fortsätter som vanligt.

Det är ett öppet forum och det mesta som skrivs är generaliseringar med en hel del humor och inte alls ett angrepp på dig personligen.
Trots det tror du att allt som skrivs är riktat mot dig personligen, men så viktig är du knappast ;)

Ska du fortsätta i denna stil med att skriva andras nick i var och annat inlägg för att trycka till någon istället för att besvara sakfrågan eller det du citerar.
Nu kör du med stilen att trycka till nmax i citat och svar till andra medlemmar där han inte ens är inblandad.

Ska forumet utvecklas och få fler skribenter så uteslut personliga påhopp med nicknamn.

Påhopp på hela grupper av individer som ”pankisar”, hettan i en risby får du tåla för det är inte riktat mot dig,
på ungefär samma sätt som du skriver om alla stollar som valt Pattaya som sitt liv eller ifrågasätter och nervärderar någon som valt att bosätta sig i en annan risby utan att kunna engelska.

Ursäkt till nmax är ju uteslutet.......

Hahah blev någon upprörd över "pankisar", kan ju ana vem.

Faktiskt är att det ordet hörde jag för rätt länge sedan på SVR:s kvällsprogram Karlavagnen, som handlade om hur illa ställt det blivit med dagens pensioner/pensionärer.

Du får ursäkta på förhand men det där var nog den mest ointelligenta tolkningen jag läst på ett tag.

Men begriper man inte vad jag skrev och förstår poängen med det så blir det väl så. Läs några gånger till så kanske poletten trillar ner.
Kan mycket väl va så tycker själv Lycos svar var mycket bättre å kanske borde räckt, men har läst å läst har svårt få det till annat än att du tycker att om man bor norr om bkk och född på 40-50 tal så har man levt färdigt? känns lite osmakligt tycker jag nog, har nog även vad det verkar större tilltro än dig till att Berralund om det är vad han skulle vilja, så har nog han inga problem alls skaffa sig fler än 2 vänner i khon kaen hinner inget mer nu jobbet kallar......

Nu är det faktiskt så än en gång att vi gör våra egna val här i livet, åtminstone för det mesta. Så vi behöver inte se ner på varandra av den anledningen. En gillar att umgås med polare i Hua Hin, en annan trivs med forumlivet. Inget fel i något fall men vi kan banne mig respektera varandras åsikter och andras val. Detta har jag sagt många gånger men det måste tydligen upprepas lite då och då.

Kurant snart åker du in i glömskan igen,,,,,

Du kallar allting för påhopp där ett nick nämnes,, löjligt,,,, läs om inlägget igen.. Nmax vet ingenting alls om Khon Kaen,,, han har varit där 1 absolut max 2 ggr nån vecka maximalt,

Jag vidhåller... Berralund får inga som helst problem i Khon Kaen,,,,, en bra stad med mycket falang-folk om man nu önskar det umgänget.

Japp, han har mycket att lära och jag tänker absolut inte gå i klinch om detta. Jag har som sagt inget behov av ett stort socialt umgänge, har "bara" tre riktiga kompisar som jag träffar lite då och då sporadiskt. Och vad hindrar mig från detta i Khon Kaen om jag så vill? Absolut inget! Familjen är viktigast nu och kommer så att förbli tills jag ställer tofflorna för gott.
Jag är inne på mitt trejde år här i mitt lilla Si Bun Rueang och stortrivs udan att ha falang till att besöka har några Thai vänner språket kommer sakta men säkert och som du vet det finns ca 13.000 pers här. Inga problem i KK för er ni kommer att njuta att vara där om ni vill ha havet någon gång då har du flygplatsen i gång avstånd från hemmet.( nästan).

Snälla TS medlemmar....!!! Nu börjar det bli lekstuga igen!!! :(:(
Det går ett tag då man lugnar ner sig.. sedan börjas det igen med samma påhopp och elakheter..
Man kan ha olika åsikter... Meeen varför alla dessa påhopp på varandra???
Se för fan livet lite positivt i stället...
Tänk på att vår Svenska kung fyller år i dag... I Thailand hade det varit kanske varit förbud att handla pilsner i dag... ;)
Bara det .... :p:p:p Tänk positivt... Solen skiner och det är varm i dag... :wai::wai::wai:

Liknande trådar

Tillbaka
Topp