Röstning - Vilket år är medlemmar påTS födda

När är du född ?

• Totala väljare
    81

Berra ! Du har rätt!! Det där med ålder kan skapa lite "krig".. Så länge det håller sig till att vara trevliga mot varandra..
När det går till person angrepp som det tenderat av vissa, så har det gått för långt.. :(
Men visst finns det skillnader på olika åldrars erfarenhet, intressen, problem mm.
Som chef för stora projekt jobbar jag ofta med folk från 20 års åldern till 75 års åldern.
Otroligt trevligt.. Olika erfarenheter.. De yngre har en djäkla erfarenhet av dator miljö och tänker i nya banor.. Medan de äldre klår dem med erfarenhet av hur man jobbar i verkligheten och får ner de yngre på mattan och börjar tänka praktiskt arbete.. Så jag brukar sätta ihop yngre med äldre.. Brukar bli mycket bra kombination.. :) De lär sig av varandra.. Det har funkat i många år.. Och de blir i regel kompisar för evigt. :wai::wai:

PS.. 60-talet verkar dra i från rätt bra... ;)
De va prexis så när ja börja som resemontör på åttitalet, fick arbeta med en (gubbe) som lärde mig de mesta om svetsning o dyl. Kompisar än idag :)

De va prexis så när ja börja som resemontör på åttitalet, fick arbeta med en (gubbe) som lärde mig de mesta om svetsning o dyl. Kompisar än idag :)
Och det funkar alldeles utmärkt på det sättet till sjöss också. Erfarenheten från oss gamla stötar kombinerat med dom yngres datavana är en perfekt blandning. Vi hjälper varandra, jag dom med det praktiska och dom mig när jag får problem med olika datorprogram (och det händer ganska ofta).

Att 1960;talet drar ifrån kanske inte är så konstigt!! Vi födda på 1950;talet dör ju sakta av, så att det finns fler av Er kanske inte är så där jättekonstigt, eller??

Och det funkar alldeles utmärkt på det sättet till sjöss också. Erfarenheten från oss gamla stötar kombinerat med dom yngres datavana är en perfekt blandning. Vi hjälper varandra, jag dom med det praktiska och eedom mig när jag får problem med olika datorprogram (och det händer ganska ofta).
O nu ger ja tibax mitt kunnande till dom yngre som utbildningskonsult på svetsutbildningen i Gällivare :)

Ni gamlingar skulle kanske haft lite handikapp?Ja alltså förutom era ålderskrämpor;)

De yngre har en djäkla erfarenhet av dator miljö och tänker i nya banor.. Medan de äldre klår dem med erfarenhet av hur man jobbar i verkligheten och får ner de yngre på mattan och börjar tänka praktiskt arbete..

Oj, vad ung jag känner mig! Ännu ett bevis för att generaliseringar inte funkar...

Att 1960;talet drar ifrån kanske inte är så konstigt!! Vi födda på 1950;talet dör ju sakta av, så att det finns fler av Er kanske inte är så där jättekonstigt, eller??
Verkligen en positiv livs syn... Eller? :clap_tranparent:
Allt verkar skit .... Vi dööör ju snart... Va faaan.. Va snäll och vakna upp och lev.. !!! :angry_transparent:
Såg liknande inlägg på Jonas tråd om att få barn.. Bara negativt... :(
Försök se livet positivt!! Man har bara ett.. Låt inte gamla besvikelser gå ut över vänner ...
Allt från att få barn till man blir gammal är en resa... Ta tillvara på utsikten under resan...
Sitt inte och klaga på tåget... Det är bara att stiga av.. :wai::wai::wai:

hahaha Pepsi, igång igen..... du var lagom själv så där positiv när det gällde bögar och trikåer.... DÅ var det minsann OK att vara negativ.......

Att nämna döden är bara en realitet, att göra som thai ducka och gömma sig, hjälper dig inte Pepsi, vi alla kommer att dö... hamna där nere i ett evigt mörker.... ingen sprit, inga brudar och inga gin och tonic... faaaaaan

Oj, vad ung jag känner mig! Ännu ett bevis för att generaliseringar inte funkar...
Nä man skall inte generalisera. Jag känner allt några i min egen ålder nom är ena riktiga datanördar, enormt duktiga. Men för egen del är jag analfabet på datorer egentligen, har aldrig gått en kurs. Det jag kan är självlärt, något brinnande intresse har jag aldrig haft. Det är tur att vi har back-up iland på våra system här ombord, dom kan gå in online och fixa till saker som fallerar. Skönt, annars hade jag haft problem.

hahaha Pepsi, igång igen..... du var lagom själv så där positiv när det gällde bögar och trikåer.... DÅ var det minsann OK att vara negativ.......

Att nämna döden är bara en realitet, att göra som thai ducka och gömma sig, hjälper dig inte Pepsi, vi alla kommer att dö... hamna där nere i ett evigt mörker.... ingen sprit, inga brudar och inga gin och tonic... faaaaaan
Egentligen förtjänar det inte ett svar ens... Men .. Mitt inlägg angående trikåer var för att få slut på ett eskalerande skit snack på tråden.. Jag bryr mig inte om folks olika sexuella läggningar..
Det är kanske ditt liv med sprit, brudar och gin och tonic på en bar... Inte för mig..
Citat: " Vi kommer alla att dö... Hamna i evigt mörker"... HJÄLP!!!! :offtopic:
Är du med i någon sekt???

Jag har en underbar fru.. och tror inte hon gillat om jag haft det livet du snackar om....
Har sett du varit inne och spytt på flera trådar på sistonde... Väldigt tråkigt för forumet...

Men för mig är ditt sekt snack avslutat... :wai::wai::wai:

Ojsan argsint idag Pepsi?? Trodde att skämta kunde man göra, men det fungerar nog inte med dig.

Berra ! Du har rätt!! Det där med ålder kan skapa lite "krig".. Så länge det håller sig till att vara trevliga mot varandra..
När det går till person angrepp som det tenderat av vissa, så har det gått för långt.. :(
Men visst finns det skillnader på olika åldrars erfarenhet, intressen, problem mm.
Som chef för stora projekt jobbar jag ofta med folk från 20 års åldern till 75 års åldern.
Otroligt trevligt.. Olika erfarenheter.. De yngre har en djäkla erfarenhet av dator miljö och tänker i nya banor.. Medan de äldre klår dem med erfarenhet av hur man jobbar i verkligheten och får ner de yngre på mattan och börjar tänka praktiskt arbete.. Så jag brukar sätta ihop yngre med äldre.. Brukar bli mycket bra kombination.. :) De lär sig av varandra.. Det har funkat i många år.. Och de blir i regel kompisar för evigt. :wai::wai:

PS.. 60-talet verkar dra i från rätt bra... ;)

Klart att Berra (den gamla stöten, skrev han själv) har rätt, många på forumet har känt till detta under flera år...

...säg inte det, om du är snäll kanske du till och med får en eldgaffel i häcken:D:)
555555 Ja Lyco! Det gäller att passa sina ord... Det kommer kanske någon från en sekt... ;)
"Vi kommer alla att dö... Hamna i evigt mörker"... som någon sade här på forumet... :wai::wai::wai:

555555 Ja Lyco! Det gäller att passa sina ord... Det kommer kanske någon från en sekt... ;)
"Vi kommer alla att dö... Hamna i evigt mörker"... som någon sade här på forumet... :wai::wai::wai:

hehe.., skrev det för att jag kom att tänka på ett avsnitt av 2 1/2 män där Charlie dog och hamnade i helvetet och mötte sin kompis där och kompisen berättade om hur det var och han fick rådet att inte komma för sent till något som jag inte kommer ihåg nu för då fick han eldgaffeln utan spott, och du vill inte missa spottet...hahaha.:D:D

Liknande trådar

Tillbaka
Topp