SV: Julskinka - vad är det egentligen?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
"legolas " sa:
jag hade kanske (dumt av mig) förväntat mig att de som visste lite grand om detta kunde ansträngt sig lite grand och hjälpt mig med kunskap om detta. Ungefär som jag stöttat dom som frågat mängder av frågor om VISA och uppehållstillstånd i Thailand. Inte fan hade jag all den kunskapen i huvudet inte, jag tog reda på den för deras skull.

Kanske något enda lite grand åt det hållet - DÄRFÖR skrev jag som jag gjorde - för det var exakt så jag kände... Tyckte att på slutet, så kom det något lite grand som var "matnyttigt", men de allra flesta av de 20 första inläggen var oftast helt värdelösa ur kunskapsmässigt öga sett, tyckte jag i alla fall....

Om ni sedan blir ledsna i det svenska socialdemokratiska ögat är ju synd, man varför inte säga som det är???

legolas

Om ni sedan blir ledsna i det svenska socialdemokratiska ögat är ju synd, man varför inte säga som det är???

Fy fan vad dumt Lego "svenska socialdemokratiska ögat", så mycket förutfattade meningar du har, vad tror du egentligen ? Det är ju ett hån mot de som du ser som kamrater i detta forum?

Det är ju bedrövligt att du sitter där i Chayaphum och fantiserar, vem fan är "svenska socialdemokratiska ögat", alla vi som är i detta forum är väl inga "sossar" som premierar detta samhälle där vi litar på den kommunala hemtjänsten, som skall torka våra arslen när vi blir gamla och sen skall deras bedrövliga handhavande leda oss till graven? Då hade vi ju inte varit i detta forum utan i "sosseforumet".

Vi alla vill uppfylla din dröm, du är inte ensam allena, räkna med det!

Nä Lego, du har lite förtroende för oss i detta forum?

insyt

Fasen, det måste ha varit i slutet på 70 talket.
Världen är bra liten...

Köp e lott å vinn e skinka, köp två lotte å vinn e hel gluteus maximus"
Detta med en riktigt bred och sävlig öländsk dialekt.
[/quote]

Sen var det nog mer Småländska än Öländska

"Kentbra " sa:
Världen är bra liten...

Ungefär så ja...

Insayt

På den tiden var man ung och vacker.
Nu är man bara "och"

Men det var ett par vintrar man stog och sålde lotter på julskinka i Färjestaden.

"Kentbra " sa:
Världen är bra liten...

Jasså det var du som stod där i snödrevet och basunerade ut dina lotter.
Fåken kanske inverkade på ditt beslut att dra söderut? Den är inte att leka med.

"Kentbra " sa:
Gumman Kokade skinkan i salt/sockerlag igår.
Idag har hon grilljerat den.

Sedan blev 2 små Jansons frestelse med Svensk ansjovis.
Själv har jag bakat rågbullar och kokar nu fina kroppkakor,
Är du ölänning

"Surinräven " sa:

Kanske han är Öl-länning ;D, kroppkakor är gott som bara den, men ett jäkla skit att göra. En gång när jag jobbade på Trappans Restaurang i Göteborg, kom jag på iden om att ha kroppkakor på lunchmenyn, det ångrar jag än idag, vilket skit, det var mjöl över hela köket och alla kroppkakor flöt ut som jag vet inte vad, nä mycket gott kan jag laga, men där förstod jag min begränsning, kanske B-tung är bättre på det än jag. ;D

insayt

Kroppkakor brukar jag göra ett par ggr per år. Det brukar bli två olika fyllningar då tre av mina barn inte äter kött.
KentBra, du är en pina för mig. Först detta med dina fantastiska växter och nu spär du på karmavarningen med kroppkakor och annat gott. Jag blev tvärhungrig!

Fel, fel, fel, Legokas. Crediten ska gå till mg, som valt rätt gumma.

GOD JUL
på er allihopa

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Liknande trådar

Tillbaka
Topp