Jag förstår inte riktigt varför släkten kom in i din replik men det kanske berodde på egna erfarenheter.
Här är det ju så att familjen är ett vilket inte undantar var och ens ansvar att försörja sig, föräldrarna försörjs dock av barnen.
Av någon anledning så tror de flesta Thai att vi faranger har obegränsat med pengar vilket man måste ta ur dem, ju fortare dess bättre.
Ingen ur min frus familj får pengar direkt från mig utan det skall alltid gå via frun. Jag har gjort så att jag lånar ut pengar till syskonen och betalar de inte tillbaks så är problemet löst, de kan inte med att komma tillbaks och fråga igen. Betalar de tillbaks så är det heller inget problem, då vet de att de kan få hjälp nästa gång. Inga större summor förstås.
Var det ju Berralund jag citerade.
Tycker du gör helt rätt som har startat buisness med frugan.
Men ni har väl 2 olika sett att gå all in på.
Många som tycker gå all in är samma som ställa upp på allt till svärföräldrar, och jag tycker det blir lite överdrivet när det skall köpas hus och bilar till svärföräldrar och lite väl mycket all in.
Sen starta en verksamhet med sin fru, är helt ok.
Bara min åsikt, upp till var och en vad dom gör med sina pengar, jag bara skrev hur det fungerar här hemma.
Sen föräldrarna försörjs av barnen, jag har med levt med Thai och ser att det är lite sisådär med att föräldrarna försörjs av barnen.
Finns farang i huset glömmer lätt dom andra barnen av det.
Sen finns det inga barn i huset att ta hand om så kan allt svärföräldrarna fortsatt jobba och ta hand om sig själva.
Systern till frugan, hjälper inte föräldrarna ekonomiskt, dock får brodern sända pengar för det är hans barn föräldrarna tar hand om, annars kunde morsan jobba, dom är i arbetsför ålder.
Sen bor familjen i gemensamt hus brukar det finnas gemensam ekonomi, men så är inte fallet i denna familjen, alla bor i egna hus utan några föräldrar eller svärföräldrar.
Jag har umgåts med jämngamla Thai och dom rådde mig att inte ge pengar för det är inte normalt att mannen försörjer frugans familj i Thailand, hon är frångift familjen, Thaipolare skällde till och med på mig när jag gjorde det.