Att skicka pengar / en farangs äventyr i LOS

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tror att Hans e lite sugen på dom snyggare yngre tjejerna, hon på bilderna här ovan va ju ingen toppmodell precis.. Men det är ett misstag Hans, om du vill ha en lång stadig relation och få en kvinna som ger dig kärlek och tar hand om dig utan att du ger henne en massa pengar så får du glömma dom unga snygga. Dom är bara för mig Krister å Jonas ;)

"pb " sa:
Tror att Hans e lite sugen på dom snyggare yngre tjejerna, hon på bilderna här ovan va ju ingen toppmodell precis.. Men det är ett misstag Hans, om du vill ha en lång stadig relation och få en kvinna som ger dig kärlek och tar hand om dig utan att du ger henne en massa pengar så får du glömma dom unga snygga. Dom är bara för mig Krister å Jonas ;)

Dig vet jag inte vem du är.....Men Krister och Jonas ska nog hålla sig till det dom har
en arg thailändska med pumpsklacken i högsta hugg är ej nått man vill ha efter sig.
555

"Långeman " sa:
Du har missförstått mig ang. hans mat.
Men om, jag talar om för honom, att maten var inte alls bra, den var nämligen så salt så man trodde den kom från döda havet.
Och Lasse svarade på ett högljutt sätt, att här använder vi inget salt, det är bara Thaikryddor , försökte igen trots hans arroganta fyllestil, att detta är inte ätbart, och han vägrar byta ut den, då går JAG.
Långeman...Jag har inte missförstått dig men nu förklarar du dig mer utförligt så det hela blir begripligt! Tråkigt att han inte gav dig pengarna tillbaka eller en ny rätt. Självklart gjorde du helt rätt, under förutsättning att du bara smakade på maten och lämnade efter den argumentation du redogjorde för.

"Jonas " sa:
Ja Hans hon såg trevlig ut.

Och frisörskan som du pratade om tycker jag du borde hålla dig borta ifrån, du var ju helt förändrad här på forumet efter förra resan och mest bitter.
Var väl bara skänka pengar som gällde där, du skrev ju själv att ni kommunicerade ju inte ens, du lät ju inte alls direkt glad förra resan när ni var tillsammans allt lät mest negativt.
Det är nog riktigt..., men jag kände inte något för henne jag träffade...Till hennes fördel var att hon inte tog emot några pengar men hon tjatade om att komma och bo hos mig i 5 dagar. Hennes engelska var var undermålig, det var svårt att förstå vad hon ville mig.
Lärarinnan i Trang har fullt upp hela månaden med studenterna som ska ta examen i slutet av månaden. Jag håller mig nog på jomtien ett tag till, tar det lugnt, vädret har varit kanonbra sedan jag kom hit.

Tog mig till News vid 14-tiden för lunch, 199bath + 1 bath i dricks....kursen strax före 14....ca 4.02 bath för en krona. Besökte en bekant och vi satt och pratade ett bra tag på terrassen, han hade ätit pytt i panna på Globetrotter och trodde han fått något med maten eftersom han var dålig i magen efter besöket. Frun var visst själv i restaurangen och det betyder mycket jobb, kanske pytt i pannan var dålig eller hygienen.
Ungefär 17,30 när solen var på väg ner hade kronan gått ner ytterligare 2 öre. ;D
Gick utmed jomtien beach, vädret var fint, folk solade och badade... :thumbsup:
Tjejen från hotellet har ringt många gånger svarar inte, tror hon borde fatta då!

20150112_074226.jpg

20150112_080918.jpg

20150112_112312.jpg

20150112_112150.jpg

20150112_112850.jpg

20150112_113007.jpg

20150112_113133.jpg

Ang dålig mage så tar det normalt rätt många tim från det man äter till man blir dålig. Ex en dålig middag märker man först dan efter.

"pb " sa:
Ang dålig mage så tar det normalt rätt många tim från det man äter till man blir dålig. Ex en dålig middag märker man först dan efter.

Då är det bara att skita i om man skiter ner sig efter typ 2,5 timmar då efter att ha käkat ute på restaurang.
Då har vi en riktpunkt för det med gällande alla individer.
Toppen :thumbsup:
555

Ska kolla på en etta inte långt från jomtien beach....återkommer med foton idag eller senare, och kompis ska med, detta mest av nyfikenhet.

20150113_063935.jpg

20150113_063953.jpg

"Hans Svensson " sa:
Långeman...Jag har inte missförstått dig men nu förklarar du dig mer utförligt så det hela blir begripligt! Tråkigt att han inte gav dig pengarna tillbaka eller en ny rätt. Självklart gjorde du helt rätt, under förutsättning att du bara smakade på maten och lämnade efter den argumentation du redogjorde för.

Hans , jag hade inte betalat ännu,bra smakat lite,lite och sedan var han igång,då jag klagade. Hade en tjej med mig, för en gångs skull och det var hennes mat, som var salt.
Min egen smakade jag inte ens, då hon nästan gallskrek att det var salt, jag smakade och kunde inte ens svälja den lilla bit som jag provade.Lasse skrek, att det var minsann ingen fel på hans mat,det var fel på tjejen.
Så det var hennes mat, som var orsaken,om sedan min var bra hörde inte hit, vi skulle ju äta tillsammans.

"Långeman " sa:
Hans , jag hade inte betalat ännu,bra smakat lite,lite och sedan var han igång,då jag klagade. Hade en tjej med mig, för en gångs skull och det var hennes mat, som var salt.
Min egen smakade jag inte ens, då hon nästan gallskrek att det var salt, jag smakade och kunde inte ens svälja den lilla bit som jag provade.Lasse skrek, att det var minsann ingen fel på hans mat,det var fel på tjejen.
Så det var hennes mat, som var orsaken,om sedan min var bra hörde inte hit, vi skulle ju äta tillsammans.

På ett seriöst ställe brukar dom anamma att kunden alltid har rätt när det gäller mat och dryck. Är ju inga pengar för en krögare att ge ut en ny portion och få en nöjd kund.
:)

"Hans Svensson " sa:
Tog mig till Ambassador city jomtien hotell för en träff med damen på bilden med dotter...Jättefint hotell, tog taxi dit, tjejen körde mig tillbaka, ville ge något för bensin men hon vägrade ta emot något...Hotellet tar 500bath för att bada i poolen om man inte bor där, kostar 300bath bara att köra in där...Fin strand, rent vatten, allt såg fräscht ut...
Hon var där med sin lilla syster och en väninna till systern. Hon frågade flera gånger hur hon såg ut, om hon var tjock, om hon kunde komma och sova hos mig på jomtien....Hon vill komma fem dagar. Det verkar vara en bra tjej, men tror jag kommer att avstå.

Hur bra då???
Hon tjatade om att bo hos dig i 5 dagar,redan efter en liten kort träff med dig, vad tror du hon tjänade sina pengar på????? Om så sker, så kommer en stor fet "nota" då hon skall gå efter dom dagarna.

"Neman " sa:
På ett seriöst ställe brukar dom anamma att kunden alltid har rätt när det gäller mat och dryck. Är ju inga pengar för en krögare att ge ut en ny portion och få en nöjd kund.
:)

Håller med dig, men det har inte bara hänt mig,det fanns en gång i tiden en lång tråd om hans förehavande mot kunderna.
Tex. en man satt en morgon och hade beställt kaffe, hittade då en på den tiden kopierad Expressen som han läste. Lasse kom och skrek att du köper en kaffe för m45 tbh, men du läser min tidning som kostar 200 tbh.Var det därför, du bara skulle ha kaffe.

"Hans Svensson " sa:
Ska kolla på en etta inte långt från jomtien beach....återkommer med foton idag eller senare, och kompis ska med, detta mest av nyfikenhet.

Ja återkom gjärna med foton och utlåtande, kanske skulle köpa sig en liten 1:a någonstans i byggnadstadiet för uthyrning.

"pb " sa:
Matförgiftning – av felhanterad mat

Om du har ätit infekterad mat tar det 1-48 timmar innan du får matförgiftning. All typ av mat kan orsaka förgiftning och magsjuka. Det som däremot gäller för all mat som orsakar förgiftning är att den har hanterats på ett felaktigt sätt och därmed blivit infekterad.

Efter att ätit rådjur på kvällen efter en konferens så insjuknade 70% efter en timme, så vist kan det gå fort. Varför inte alla insjuknade kan man nog bara förklara med att de fick genomstekt kött.

Men for gick det kom i bägge ändar samtidigt, så det var att sitta i duschen om rumskompisen satt på toan, inte roligt.

Men det är ju mängden bakterier som avgör hur fort du får symtom.

Troligt har rådjuret tillagats väldigt tidigt, för att sen inte kylts ner utan stått framme många timmar innan uppvärmning. Så bakterierna fick all tid i värden att föröka sig .

Dagen efter förnekade hotellet att det kom från dem.

Var på monkey beach och i ett obevakat ögonblick stal en apa min frukt....var där med nuvarande fästmön....

20150114_084818.jpg

20150114_081545.jpg

20150114_075134.jpg

20150114_075049.jpg

20150114_075205.jpg

20150114_074958.jpg

Så det gick inte längre? Men det var ju inte hon som tjatade och inte lärarinnan väl? En ny blixtförälskelse?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Liknande trådar

A
Svar
3
Visningar
2 K
A
N
Svar
1