Att skicka pengar / en farangs äventyr i LOS

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Var och kikade på några rum på Antlantis och här kommer några bilder. LÄGET är det bästa, nära jomtien beach! :)
Barnvänligt! :)
Vuxenvänligt! :)Restauranger, affärer, en pub byggd som en båt.
En viktig fördel är att de tänkt till när det gäller omgivande miljö samt när det gäller planering av rummen där jag tycker att den viktigaste punkten är en rejält tilltagen terrass där man kan sitta upp till fyrapersoner. :)
Gångavstånd på 10 minuter till jomtien beach! :)
Priserna ligger fortfarande på en låg nivå här, det är nybyggt och fräscht. :) :)

20150115_110341.jpg

20150115_101422.jpg

20150115_101247.jpg

20150115_103509.jpg

20150115_103611.jpg

20150115_103804.jpg

20150115_102915.jpg

20150115_101915.jpg

"pb " sa:
Bra jobbat Hans, berätta mer nu om nya kvinnan i ditt liv :)
Vi tröttnade på varandra, hon visade inte så mycket intresse mest av att dricka upp mina öl i kylskåpet....Nu tar jag en paus från dejtandet. I det stora hela är jag ändå nöjd med dagarna med henne, gillade henne direkt, hon var litet kylig i början, sedan öppnade hon upp sig och var ganska trevlig, rökte inte men ville gärna dricka Leo eller Chang.

"Rong " sa:
Lasse jobbar inte själv i köket utan det är hans fru som har hand om köket, som han förmodligen har lärt upp.
Lasse går nu omkring som en hovmästare och skall vara trevlig mot gästerna, men ibland kan han också bli otrevlig om det är någon som klagar och han anser det är obefogat kan han tända på alla cylindrarna.
Lasse kan resturangbranchen han har jobbat i många år på Stena Line färjor till England, när han öppnade resturangen och kockade själv var maten fantastisk bra fanns ingenting att klaga på.
Jag själv var dit med gäster från Sverige och de var mycket nöjda med Globetrotter och tyckte han var en mycket trevlig och trivsam person och de besökte hans ställe flertal gånger.
Man kan väl säga att han är ombytlig, sedan finns det gäster som han helt enkelt bett dem försvinna.
Han har haft en mängd nöjda gäster annars hade han inte överlevt i så många år! Vi kan vara stolta över den mannen och genom åren alltid haft låga priser inga ockerpriser, en pytt i panna tog han under många år 120bath för, nu ligger den något högre i pris men inte mycket, för det mesta mycket god och vällagad! :thumbsup: :)

"Hans Svensson " sa:
Han har haft en mängd nöjda gäster annars hade han inte överlevt i så många år! Vi kan vara stolta över den mannen och genom åren alltid haft låga priser inga ockerpriser, en pytt i panna tog han under många år 120bath för, nu ligger den något högre i pris men inte mycket, för det mesta mycket god och vällagad!
emoji106.png
:)
Och även hel.del missnöjda kunder under årens lopp jag äter aldrig där.mer

"Hans Svensson " sa:
Var och kikade på några rum på Antlantis och här kommer några bilder. LÄGET är det bästa, nära jomtien beach! :)
Barnvänligt! :)
Vuxenvänligt! :)Restauranger, affärer, en pub byggd som en båt.
En viktig fördel är att de tänkt till när det gäller omgivande miljö samt när det gäller planering av rummen där jag tycker att den viktigaste punkten är en rejält tilltagen terrass där man kan sitta upp till fyrapersoner. :)
Gångavstånd på 10 minuter till jomtien beach! :)
Priserna ligger fortfarande på en låg nivå här, det är nybyggt och fräscht. :) :)
Står det 3.1 milj för 36 m2?
Då är ju det Jonas hittade ett kap.

"pb " sa:
Står det 3.1 milj för 36 m2?
Då är ju det Jonas hittade ett kap.

Men det är ju skillnad, det Hans kollar på är färdigt condot står där riskfaktorn är borta du ser vad du får och vet att du får det.

Jag kollar ju på innan första betongpelaren är slagen i marken, högrisk, kanske aldrig blir klart etc.

Mäklaren sa att det satta priset från innan uppstart till färdigt stiger med ca. 30%, och det är ju inte värdet i sig, utan vad dom kommer begära för lgnhtrna från Condots sida när det står klart och risken borta.

Så innan uppstart får man ju ett mycket lägre pris och vad jag förstod från mäklaren är det bara ett begränsat antal som säljs till det priset.

Drar man bort 30% på det Hans stittade på så låg det kanske på 2.1 millioner vid uppstart och det kan nog stämma med vad jag har för mig jag sett någonstans innan gällande det condominiumet.

Jag vet en som köpte condo när det var under uppbyggnad (grunden). Ca 36 kvm och drygt 700,000 BATH. Troligtvis runt 3 miljoner BATH nu. Okej, det var över 20 år sedan i Hua-Hin, på den tiden var det samma priser för falanger och thai, förmodar jag.

"pontiac-51 " sa:
Jag vet en som köpte condo när det var under uppbyggnad (grunden). Ca 36 kvm och drygt 700,000 BATH. Troligtvis runt 3 miljoner BATH nu. Okej, det var över 20 år sedan i Hua-Hin, på den tiden var det samma priser för falanger och thai, förmodar jag.

Detta visar ju att allt förändrats och att det finns thaipriser för mer saker än för inträden till museum och evenemang etc.
Precis som Jag och glimten66 hävdade i en annan tråd och blev nästan idiot förklarade för.
Så herrarna som tror att dom vet allt härinne har har fel även dom emellanåt fast dom är såkallade besserwissers. Det var det som fick mig att skratta inte själva priset i sig.
:) :)

"Neman " sa:
Detta visar ju att allt förändrats och att det finns thaipriser för mer saker än för inträden till museum och evenemang etc.
Precis som Jag och glimten66 hävdade i en annan tråd och blev nästan idiot förklarade för.
Så herrarna som tror att dom vet allt härinne har har fel även dom emellanåt fast dom är såkallade besserwissers. Det var det som fick mig att skratta inte själva priset i sig.
:) :)
Nu har du noll koll igen men spelar allan. Anl att falang betalar mer är att endast 49% av lägenheterna får ägas av falang och dessa inbringar bättre pris även i framtiden då kundunderlaget är större än till de som är avsedda för thai och som falang inte kan äga.

Så det är inte fråga om "falang" pris här, händer att även thai köper en sån här lgh i spekulation för att kunna sälja till falang.

"pb " sa:
Nu har du noll koll igen men spelar allan. Anl att falang betalar mer är att endast 49% av lägenheterna får ägas av falang och dessa inbringar bättre pris även i framtiden då kundunderlaget är större än till de som är avsedda för thai och som falang inte kan äga.

Så det är inte fråga om "falang" pris här, händer att även thai köper en sån här lgh i spekulation för att kunna sälja till falang.

Ja det är ju ingen anledning till att en farang ska betala 200000 thb mer än Thai.
Det är farangerna själva som trissar upp priserna på marknaden.
Du har haft fel i många påståenden i olika trådar pb. Precis som mig fast du är fastboende och ständig Besserwisser.

"Jonas " sa:
Men det är ju skillnad, det Hans kollar på är färdigt condot står där riskfaktorn är borta du ser vad du får och vet att du får det.

Jag kollar ju på innan första betongpelaren är slagen i marken, högrisk, kanske aldrig blir klart etc.

Mäklaren sa att det satta priset från innan uppstart till färdigt stiger med ca. 30%, och det är ju inte värdet i sig, utan vad dom kommer begära för lgnhtrna från Condots sida när det står klart och risken borta.

Så innan uppstart får man ju ett mycket lägre pris och vad jag förstod från mäklaren är det bara ett begränsat antal som säljs till det priset.

Drar man bort 30% på det Hans stittade på så låg det kanske på 2.1 millioner vid uppstart och det kan nog stämma med vad jag har för mig jag sett någonstans innan gällande det condominiumet.

Jag skulle aldrig själv köpa där, det fanns saker jag såg som nackdelar, även om fastigheten är färdigt kan den gå i kk om de inte lyckas sälja minst 50% av lägenheterna (c:a 1000 lägenheter totalt).
Jag värderar dessa 36kvm till 100.000kr = 400.000bath och inte tio öre mer! Jag tror mest ryssar köper där.
För 2miljoner bath kan man köpa lågsäsong i någon av Wietaleys fastigheter, c:a 50 kvm och stor terrass, pool. Lägger man på 1miljon bath får man c:a 70kvm, bra läge i Jomtien Complex som har bästa läge. Tycker man att stor terrass är viktigt så har alla lägenheter det där.
UTSIKTEN är lika viktig som en stor terrass -man vill inte stirra in i en vägg eller känna klorlukt från vatten som flyter runt huset.
Jag värderar min egen HAVSUTSIKT väldigt högt! Det byggs mycket och det byggs mycket som är undermåligt, långt från stranden, trånga korridorer osv.
Exempel på bra utsikt, min egen havsutsikt, här köper man för c:a 1,4miljonerbath och det är en välskött, bra fastighet, butiker i bottenplanet, allt uthyrt, fastigheten får in stora pengar, det är också av stor vikt, annars bli det KOSTNADER och vilka får betala dem?
INSYN - något jag tycker är av avgörande betydelse, jag vill inte att grannar ska kunna se in i lägenheten, det kunde man i objektet jag tittade på, det kan man inte i min fastighet. En terrass utan insyn vill man sitta på annars inte och man måste ha någon vettig utsikt om inte havsutsikt.
Snart dags för en promenad till News och lunch.

20150116_052148.jpg

20150116_053955.jpg

"Neman " sa:
Ja det är ju ingen anledning till att en farang ska betala 200000 thb mer än Thai.
Det är farangerna själva som trissar upp priserna på marknaden.
Du har haft fel i många påståenden i olika trådar pb. Precis som mig fast du är fastboende och ständig Besserwisser.
Du är tydligen inte läskunnig eller har du gått på spriten redan?
49% av lägenheterna kommer alltid att inbringa ett högre pris pga reglerna att falang inte får äga land eller mer än 49% av ett bolag. Därför är dessa lägenheter givetvis dyrare från början, även en thai som vill köpa någon av dessa lägenheter som sen går att sälja till falang får betala det högre priset och därmed är det inget falang pris.
Men du är mer ute efter att kalla mig besserwisser.
Där spriten går in går vettet ut säger dom så jag bjuder på det Neman.

Det är trevligt om det råder en trevlig ton i inläggen utan personangrepp eller antaganden som man inte har belägg för.

Ovanstående inlägg gränsar till personangrepp, alla har rätt att uttrycka sin åsikt även om man inte kan hålla med i alla delar.

"pb " sa:
Du är tydligen inte läskunnig eller har du gått på spriten redan?
49% av lägenheterna kommer alltid att inbringa ett högre pris pga reglerna att falang inte får äga land eller mer än 49% av ett bolag. Därför är dessa lägenheter givetvis dyrare från början, även en thai som vill köpa någon av dessa lägenheter som sen går att sälja till falang får betala det högre priset och därmed är det inget falang pris.
Men du är mer ute efter att kalla mig besserwisser.
Där spriten går in går vettet ut säger dom så jag bjuder på det Neman.

49% regeln för mark och land + bolag vet jag om sen förut.

Det står klart och tydligt Foreignprice.
= farangpris.
Faranger har blitt villiga att betala vad som helst för ett hus eller lägenhet i Thailand tyvärr....
Jag skulle aldrig komma på tanken att göra det....Hotell och avkoppling utan oro för marknader eller vad grannen äger eller inte är mer min stil.
Får många sköna semestrar för 3,1 miljoner tbh.

"Neman " sa:
49% regeln för mark och land + bolag vet jag om sen förut.

Det står klart och tydligt Foreignprice.
= farangpris.
Faranger har blitt villiga att betala vad som helst för ett hus eller lägenhet i Thailand tyvärr....
Jag skulle aldrig komma på tanken att göra det....Hotell och avkoppling utan oro för marknader eller vad grannen äger eller inte är mer min stil.
Får många sköna semestrar för 3,1 miljoner tbh.

49% regel gæller æven i ett condominium, 51% av lgnhtrna måste ægas av Thai.

En Thai som køper før Thaipris kan inte sælja vidare till farang utan kan bara sælja vidare till Thai.
En lgnht som køpts av farang på farangpris kan sæljas vidare både till Thai och farang så dærfør ær det mindre værde på en Thaibostad før dom har begrænsad kundkrets bara thai.

"Forumvärd " sa:
Det är trevligt om det råder en trevlig ton i inläggen utan personangrepp eller antaganden som man inte har belägg för.

Ovanstående inlägg gränsar till personangrepp, alla har rätt att uttrycka sin åsikt även om man inte kan hålla med i alla delar.
Håller med fullständigt men som ni kanske ser så blir jag kallade besserwisser mm av Neman innan så då är det rätt naturligt att man ger igen..
Och utav vad neman själv skriver ofta så finns det absolut belägg för mina antaganden..

Promenerade till News och maten var riktigt bra...ungefär 13-tiden här var kursen 3,95 bath för en krona....Åkte till Festival, köpte en bok med körkorts och trafikregler, 80bath.
Kursen låg på 3,94 vid 15-tiden!
OM någon kan thai -vänligen förklara vad som står på första sidan?!
Jag gissar att polismannen ger tecken för "stanna/Stopp", kör åt sidan och stanna där!
De översta symbolerna betyder antagligen grönt=kör, gult=avvakta, rött=stopp.
Den röda skylten med ett streck=enkelriktat. ")Ge företräde åt mötande.3)Varningsskylt. 4)Förbjuden kör-riktning om man kommer från höger. 5)Körförbud.
De blåa skyltarna med pilar, körriktningspilar.

20150116_062601.jpg

20150116_074332.jpg

20150116_074154.jpg

20150116_075436.jpg

20150116_081242.jpg

20150116_085627.jpg

20150116_093558.jpg

"Jonas " sa:
49% regel gæller æven i ett condominium, 51% av lgnhtrna måste ægas av Thai.

En Thai som køper før Thaipris kan inte sælja vidare till farang utan kan bara sælja vidare till Thai.
En lgnht som køpts av farang på farangpris kan sæljas vidare både till Thai och farang så dærfør ær det mindre værde på en Thaibostad før dom har begrænsad kundkrets bara thai.
Jonas, betvivlar detta starkt då jag köpte min lägenhet av thai. Däremot är det nog så att 51% av lägenheterna ska ägas av thai. Ser inget fel i det, det håller tillbaka överdriven spekulation, spec. bra när det gäller mark, ex strandnära tomter.

"Hans Svensson " sa:
Jonas, betvivlar detta starkt då jag köpte min lägenhet av thai. Däremot är det nog så att 51% av lägenheterna ska ägas av thai. Ser inget fel i det, det håller tillbaka överdriven spekulation, spec. bra när det gäller mark, ex strandnära tomter.
Då är det antingen så Hans att den här thaiaren köpt en "falang" lägenhet eller så har du köpt en lgh som falang eg inte får äga.
Har du kollat upp det?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Liknande trådar

A
Svar
3
Visningar
2 K
A
N
Svar