A
anonymous
Gäst
"Hans Svensson " sa:Jonas, betvivlar detta starkt då jag köpte min lägenhet av thai. Däremot är det nog så att 51% av lägenheterna ska ägas av thai. Ser inget fel i det, det håller tillbaka överdriven spekulation, spec. bra när det gäller mark, ex strandnära tomter.
Hur kan du då betvivla det jag skriver om du håller med om att 51% skall ägas av Thai, innan kvoten ær fylld går det säkerligen att sälja till farang, om det är 60% Thai och 40% farang i condominiumet, men när det står 49%/51% så är dom Thailändska lgnhtrna osäljbara till farang för kvoten är fylld. Eller är det bara så att du inte förstår vad jag skriver?
Det där kan du kolla upp hur lätt som helst själv på nätet att det skall vara 49% / 51% ägande av lägenheter i ett condominium.
Köper du en lägenhet och condominiumet går över den % delen så blir ditt ägande av den condon olagligt och du riskerar att bli av med den för ditt köpekontrakt är ogiltigt.
Det här varnar dom för bland annat på mäklarsidor att se till när du köper din lgnht att den inte ingår i Thaisens 51% så du verkligen har rätt att köpa den.