Banker, problem med överföringar

Ja ja väntar me spänning på vad dom gör med mej. Har överklagat men de kan ta några veckor att få svar steker dom. Tyver bor ja ju i Thailand är ju inte bara att gå till en annan bank

Detta skrev Swedbank till mig …

Ringde idag och sa att jag flyttar allt av pensionssparande från er till Handelsbanken då jag inte kan ha pengarna i bank som inte litar på sina kunder

7E660509-3186-4273-9566-CA066BBB7F0A.jpeg
Då blir följdfrågan... Vad fan sysslar du med för att hamna i detta?

Kontantinsättning på 50k/månad?
100 olika swishinbetalningar/månad?
Skickar pengar till 7 olika länder varje månad?

Förstår inte hur man kan hamna i denna sits om man har rent mjöl i påsen och kan visa ursprunget på pengarna.

Detta skrev Swedbank till mig …

Ringde idag och sa att jag flyttar allt av pensionssparande från er till Handelsbanken då jag inte kan ha pengarna i bank som inte litar på sina kunder

7E660509-3186-4273-9566-CA066BBB7F0A.jpeg
Ja, det var ett klart besked, men vilken produkt det gäller står inte.
Bara att övriga produkter inte berörs.

Svaret är klippt.

Förstår inte hur man kan hamna i denna sits om man har rent mjöl i påsen och kan visa ursprunget på pengarna.
Har haft swedbank i över 20 år, aldrig haft några problem med överföringar till Thailand eller annat.

Europabetalningar varje månad som jag kan bevisa kommer från Norge oxå en betalning från Holland när jag sålde en bil (har visat papper på allt)

Swishar kanske 5000-10000 i månaden till Max 5 olika personer , plus Swish till Atg.se osv osv

aldrig en kontantinsättning
Har varit kund där i över 20 år , har dock inget lån så dom tjänar väl inga pengar på mig

Nolltaxerar ju i Sverige tror problemet ligger där även om jag kan bevisa att jag skattar i Norge

Europabetalningar varje månad som jag kan bevisa kommer från Norge oxå en betalning från Holland när jag sålde en bil (har visat papper på allt)

Swishar kanske 5000-10000 i månaden till Max 5 olika personer , plus Swish till Atg.se osv osv

aldrig en kontantinsättning
Har varit kund där i över 20 år , har dock inget lån så dom tjänar väl inga pengar på mig

Nolltaxerar ju i Sverige tror problemet ligger där även om jag kan bevisa att jag skattar i Norge
Du får inte lönen utbetalt till Swedbank?

Swedbank har skickat samma papper till mig. O då har jag inte ens rört kontot,bara vart utskriven från Sverige.
Jag skickade tillbaka att dom kunde suga min k**, o sen dra åt helvete. Hahahahaha

Var kund hos Nordbanken/Nordea för många herrans år sen. Gick in på banken och frågade om det fanns någon att prata med för jag ville låna pengar till lägenhetsköp men det gick inte bara att komma in och prata med någon utan att boka tid sa en sur kärring och gav mig några blanketter som jag skulle fylla i hemma och återkomma efter tidsbokning.
Jag gick då till Handelsbanken ett par hundra meter bort och frågade samma där och fick till svar av den trevlig damen om jag kunde vänta några minuter så hon kunde få fatt på någon som kunde hjälpa mig. Efter en stund kom det en tjej som visade mig till hennes skrivbord. Jag förklarade att jag inte var kund men var villig att byta bank om hon hjälpte, det ska vi ordna sa hon så släng du blanketterna du fått i papperskorgen, sedan flyttade hon över pengarna jag hade på kontona i Nordea till Handelsbanken och två dagar senare fick jag lånet.
Tycker att om man är liten eller storkund så ska man bli vänligt bemött, så jag har tipsat fler om Handelbanken och aldrig haft några problem med dem.

Där är kanske förklaringen.
Inga egna kontantinsättningar utan bara div betalningar och insättningar från olika Europabetalningar.

Flyttar du samtliga konton från Swedbank?

Nä jag hade lönen inbetalad från Danmark varje månad under många år och de sista av dessa har Swedbank varit en riktig pain in the butt.
De tjänar helt enkelt för lite pengar på oss utflyttade utan lån etc och vill gärna bli av med oss.
De är dessutom för odugliga och onödigt dyra för att sköta KF åt mig.
Swedbank är nog av många ansedd som en riktig skitbank.

/ SatanG

Nä jag hade lönen inbetalad från Danmark varje månad under många år och de sista av dessa har Swedbank varit en riktig pain in the butt.
De tjänar helt enkelt för lite pengar på oss utflyttade utan lån etc och vill gärna bli av med oss.
De är dessutom för odugliga och onödigt dyra för att sköta KF åt mig.
Swedbank är nog av många ansedd som en riktig skitbank.

/ SatanG
Ja man kan konstatera att Swedbank är ett dåligt alternativ för de som är utskrivna, ej har lön i Sverige, ej skattar i Sverige mm.

Swedbank passar bättre för bosatta i Sverige.
Finns goda alternativ i ditt närområde som i Singapore och Hong Kong.

Kanske resterna från deras affärer i Baltikum och ryssars konton som kostade banken fyra miljarder i böter.

Jag loggar in i appen och gör överföringar eller betalningar. Enklast.

Vill Mia Noi ha en slant så får hon den inom några minuter. :cool:
Jag är nog för gammal och omodern, de flesta skriver och pratar om appar hit och dit, jag vet knappt vad det är.

Jag försökte att ladda ner appen men det fungerade inte för att jag skrivit fel passnummer men kollade och det var inte fel nummer så det kanske beror på att jag bytt pass och att mitt gamla passnummer finns hos Kasikorn men jag ska till banken och prata med dem idag och se om de kan hjälpa mig.
Fixade appen igår med bankens hjälp annars hade jag aldrig kunnat göra det om det ens hade gått. Lyckades till och med att föra över pengar till en annans konto, fan jag är ju ett tekniskt under på gamla dar.

Liknande trådar

G
Svar
1
Visningar
2 K
Wanpen
W
A
Svar
0
Visningar