Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Mitt problem med Swedbank börjar bli lustig nu. Ingen kan ge ett rakt svar och utan något ID är de omöjligt att Maila. Så nu börjar jag bli lätt iriterafäd, funderar på sätta in en advokat som får sköta detta
Jo som svensk OM man missar att fylla i ett papper rätt, då blir man av stängd. Som invandrare sköter svenska myndigheter om allt sånt, fattar du inte får du gratis tolk. Men allt ska bli bra
Det här håller jag inte med, min dotter är chef för socialen, jag brukar fråga henne mycket om reglerna. När det gäller penningpolitiken och skatt skiter de fullständigt i vem du är och varifrån du kommer . Det är tvärtom om du heter Mohamed är mer känsligt att skicka pengar än Karl Johan Pissling med tanke på terrorism.
Känner igen det där. Samma krångel varje gång man frivilligt eller ofrivilligt måste byta telefon eller tablet. Nytt Bank-ID måste installeras och aktiveras. Krångligt är det för en dum jäkel här i Sverige, hur är det då inte för er som bor i Thailand. Bank-ID är ju nödvändigt för säkerhetens skull, jag blev chockad när jag lyckades själv utan manuell hjälp senast det begav sig.
Ja man lär sig lite hela tiden. En del verkar ju leva sina liv med att hålla i telefonen eller att glo på datorn och mer eller mindre idiotförklarar de som inte är lika duktiga på den relativt nya tekniken.
Jag försökte att ladda ner appen men det fungerade inte för att jag skrivit fel passnummer men kollade och det var inte fel nummer så det kanske beror på att jag bytt pass och att mitt gamla passnummer finns hos Kasikorn men jag ska till banken och prata med dem idag och se om de kan hjälpa mig.
Jag försökte att ladda ner appen men det fungerade inte för att jag skrivit fel passnummer men kollade och det var inte fel nummer så det kanske beror på att jag bytt pass och att mitt gamla passnummer finns hos Kasikorn men jag ska till banken och prata med dem idag och se om de kan hjälpa mig.
Jag öppnade mitt bankkonto i början på detta år. Fick allt ordnat direkt på banken, ladda ner appen och välja kod, bankomatkort och bankbok. Väldigt lätt att lära sig hur appen fungerar. Har sett att jag tom får ränta vilket man inte är bortskämd med i dessa dagar. Jag har Krungsri.
Varför ändrar bankerna rutiner som fungerar bra? Igår skulle jag fylla på betalkortet via nätet.
Menyn hade ändrats och jag fick uppfattningen att man borde välja automatiska regelbundna överföringar.
Jag valde ändå direkt överföring, vi skulle handla mat. Normalt ser man att beloppet på kortet ökat. Inte nu, transaktionen var ”väntande” stod det. När vi kommit till butiken såg jag att överföringen skett. Sådant inträffar när man anlitar usla programmera som inte testar sina lösningar. Hoppas fler än jag protesterar mot bankens inkompetens.
Jag öppnade mitt bankkonto i början på detta år. Fick allt ordnat direkt på banken, ladda ner appen och välja kod, bankomatkort och bankbok. Väldigt lätt att lära sig hur appen fungerar. Har sett att jag tom får ränta vilket man inte är bortskämd med i dessa dagar. Jag har Krungsri.
Ingen aning men har läst om de som öppnat konton under en semesterresa. Allt är som vanligt i Thailand, ibland kan man öppna hur lätt som helst och ibland nästan omöjligt. När jag ville ha ett bankkonto gick jag till Kasikorn först men de krävde work permit, gick till Bangkok bank och fick samma svar. Sen blev det Krungsri och där var inga problem. De ville se sambons husbok och mitt pass för att öppna ett konto. Detta i Pathum Thani i ett industriområde, noll turister.
Ringde idag och sa att jag flyttar allt av pensionssparande från er till Handelsbanken då jag inte kan ha pengarna i bank som inte litar på sina kunder
Ringde idag och sa att jag flyttar allt av pensionssparande från er till Handelsbanken då jag inte kan ha pengarna i bank som inte litar på sina kunder
Vi upplever för närvarande problem med att det inte verkar fungera att logga in på forumet via Facebook, Google eller Twitter. Vi undersöker vad det kan bero på.
Denna webbplats använder cookies för att hjälpa till att anpassa innehållet, skräddarsy din erfarenhet och hålla dig inloggad om du registrerar dig som medlem.
Genom att fortsätta använda den här webbplatsen samtycker du till vår användning av cookies.