Medicinska problem för oss män / gubbar

Det känns något bättre idag tycker jag med örat även om det fortfarande känns som jag har ett lock och hör dåligt på höger öra. Jag har bett frugan åka och köpa vaxlösande medel att droppa ett par dagar och blir det inte bättre då så får jag ta en tur till en doktor som får titta in i öronen och ta bort eventuellt vax samt spola ur örat.
Jag använder det är när jag behöver rengöra öronen, finns hos alla apotek jag varit hos.

1732702592584.jpeg

Denna eller liknande.
Ljummen koksaltslösning.

1732702727324.jpeg

1732702877362.jpeg

Jag använder det är när jag behöver rengöra öronen, finns hos alla apotek jag varit hos.

1732702592584.jpeg

Denna eller liknande.
Ljummen koksaltslösning.

1732702727324.jpeg

1732702877362.jpeg

Tack!

Jag ser att det är precis samma som frugan har varit och handlat och gjort första droppet nu och det blir en gång till ikväll.

Den lilla blåsan och koksaltlösning ska jag också se om jag kan få tag i?

Frugan tål inte att få vatten i öronen för då får hon inflammationer nästan garanterat men jag själv har inte haft sådana problem som tur är.

Senast ändrad:
Tack!

Jag ser att det är precis samma som frugan har varit och handlat och gjort första droppet nu och det blir en gång till ikväll.

Den lilla blåsan och koksaltlösning ska jag också se om jag kan få tag i?

Frugan tål inte att få vatten i öronen för då får hon inflammationer nästan garanterat men jag själv har inte haft sådana problem som tur är.
Jag använder alltid koksaltslösning när jag rengör mellanörat med tops, tipsa frugan om det.

Region Västerbotten kan vara det bästa i Sverige enligt mina upplevelse. Jag skakade hörsel när jag jobbade i en fabrik på 80 talet, vi rökte även när vi jobbade =))) 555 hur som helst efter en operation för 12 år sen fick jag tillbaka 50% men behövde en hörapparat för ena örat så fick en sån för några veckor sedan, det placeras bakom örat och fungerar med en app på mobilen, jag kan prata i telefonen utan att rör min mobil och en massa andra funktioner. Det är värt 21000 kr samt alla undersökningar, hela kalaset går på minst 40000 kr.
Universitet sjukhuset i Umeå gör många svåra operationer samt forskning och framtagning av nya metoder inom vård.
Jag är en riktigt nöjd skattebetalare, framförallt vänligheten i vår Region är underbart.
Hur är din Region?

Det var jobbigt att igår efter stigit upp att märka att jag var nästan helt döv på höger öra. Det lättade lite igår och idag så har jag gjort två behandlingar med 10 droppar varje gång i ca 2o minuter samt spolat efteråt med ljummen koksaltlösning, Jag hör dock klart sämre på höger öra än på vänster men får se hur det är imorgon?

Senast ändrad:
Det var jobbigt att igår efter stigit upp att märka att jag var nästan helt döv på höger öra. Det lättade lite igår och idag så har jag gjort två behandlingar med 10 droppar varje gång i ca 2o minuter samt spolat efteråt med ljummen koksaltlösning, Jag hör dock klart sämre på höger öra än på vänster men får se hur det är imorgon?

Händer mig med emellanåt, trånga hörselgångar.
Funkar det inte med droppar så är det bara att svänga förbi något privatsjukhus så fixar dom öronvaxet.
Första gången för mig var det någon liten vaccumsug de använde som orsakade kraftiga smällar i örat, obehagligt alltså.
Senare gick jag till ett annat ställe, ingen njutning men inga större problem. Sjukhus har också lite kraftigare vaxlösningar om det du har inte räcker.
Testa dushen med varmvatten några minuter, kan luckra upp skiten lite.

/ SatanG

Händer mig med emellanåt, trånga hörselgångar.
Funkar det inte med droppar så är det bara att svänga förbi något privatsjukhus så fixar dom öronvaxet.
Första gången för mig var det någon liten vaccumsug de använde som orsakade kraftiga smällar i örat, obehagligt alltså.
Senare gick jag till ett annat ställe, ingen njutning men inga större problem. Sjukhus har också lite kraftigare vaxlösningar om det du har inte räcker.
Testa dushen med varmvatten några minuter, kan luckra upp skiten lite.

/ SatanG

Jag hör dåligt fortfarande på höger öra så det blir nog att åka och undersöka samt få rengjort örat förhoppningsvis idag.

Liknande trådar

G
Svar
1
Visningar
2 K
Wanpen
W
A
Svar
0
Visningar