Banker, problem med överföringar

Min mamma brukar sätta in pengar då och då till mig och mina bröder, det har aldrig vart några problem. Mamma, jag och en bror har Handelsbanken och den andre brodern har konto i Perth, innan det hade han ett thailändsk konto.
Jag har skickat pengar i över tio år till Thailand, Filippinerna och till flera länder i Europa utan problem.
I Thailand var det oftast till mitt eget konto men också till andra för hyra och vissa affärer.
I Europa har det varit köp av dieselmotorer och utrustning för grävmaskin.

Att skicka och sätta in pengar är nog inget större problem, men när inte ditt person nr fungerar i Sverige då är de illa. Svaret ja fick var, prata me riksdagen de är dom som tillsätter lagarna. Är de konstigt om man inte röstar sosse?????
Lagarna i det här fallet styrs av FN och EU så Sveriges regering har bara att följa efter

Jo som svensk OM man missar att fylla i ett papper rätt, då blir man av stängd. Som invandrare sköter svenska myndigheter om allt sånt, fattar du inte får du gratis tolk. Men allt ska bli bra

Kan bara svara för min, men tycker att de är lite konstigt i bland hur de fungerar. Tror att ja klarar mej denna gång, men de kan komma tider då de vore bra om dom styrande brydde sej lite mera om oss. Men den som lever får se

Ja vist är de konstigt om andra länder ska styra över då pass enkla saker som hur Sverige ska behandla svenskar när de gäller bank ID. Då fattar ja inget

Ja. Dom måste också följa FN:s konvention mot penningtvätt och finansiering av terrorism
Har för mig att det var USA som krävde mera koll på banktransaktioner efter den jävla binladen och is drabbade oss, kommer ihåg att när kräket börjat terroriserade världen så fick vi på mitt jobb börja montera som vi sa binladen dörrar till cockpit på Saab 340 (bara en parantes)

Att skicka och sätta in pengar är nog inget större problem, men när inte ditt person nr fungerar i Sverige då är de illa. Svaret ja fick var, prata me riksdagen de är dom som tillsätter lagarna. Är de konstigt om man inte röstar sosse?????
Lagarna i det här fallet styrs av FN och EU så Sveriges regering har bara att följa efter
Konstigt att FN och EU styr Sveriges lagar kring personnummer. Det existerar i praktiken inga personnummer i FN eller EU.....

Sen är det tråkigt att ditt personnummer inte fungerar i det här fallet @tongmat men det är inte FN eller EUs fel vad än andra påstår.

har handelsbanken och efter dom bytte fran visa till mastercard blev det ett helvete , vill inte sanda ner sifferkoden langre , maste komma till sverige for att fa nytt Bank ID

Liknande trådar

G
Svar
1
Visningar
2 K
Wanpen
W
A
Svar
0
Visningar