Banker, problem med överföringar

De verkar vara samma för mej Swedbank ruckar inte på några regler. Sista försöket på måndag när min bank kontakt lommer tillbaka efter semester

Någon kanske skrivit om det här förut.

När jag är hos Kasikorn Bank och gör överföringar till annan person eller företag så kräver de att jag visar pass eller körkort.

Jag är nog för gammal och omodern, de flesta skriver och pratar om appar hit och dit, jag vet knappt vad det är.
Känner igen det där. Samma krångel varje gång man frivilligt eller ofrivilligt måste byta telefon eller tablet. Nytt Bank-ID måste installeras och aktiveras. Krångligt är det för en dum jäkel här i Sverige, hur är det då inte för er som bor i Thailand. Bank-ID är ju nödvändigt för säkerhetens skull, jag blev chockad när jag lyckades själv utan manuell hjälp senast det begav sig.

Känner igen det där. Samma krångel varje gång man frivilligt eller ofrivilligt måste byta telefon eller tablet. Nytt Bank-ID måste installeras och aktiveras. Krångligt är det för en dum jäkel här i Sverige, hur är det då inte för er som bor i Thailand. Bank-ID är ju nödvändigt för säkerhetens skull, jag blev chockad när jag lyckades själv utan manuell hjälp senast det begav sig.
Ja mycket är knepigt.
Jag gjorde en matbeställning från Bangkok och då skickar de en QR-kod som jag tydligen betala med men det fattade inte jag så de fick allt skicka vilken bank och kontonummer.

Liknande trådar

G
Svar
1
Visningar
2 K
Wanpen
W
A
Svar
0
Visningar