Hotell med bara Thai anställda i Sverige..

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
"Gazton " sa:
Du har fan inget att be om förlåtelse för kyckling! :)

Vi män gnäller ofta på kvinnor generellt, och inte minst här på CM.
Detta forumet består till största del av män, och ni kvinnor ligger i underläge när det kommer till antal inlägg i CM:s trådar. Resultaet av det , blir (enligt mig) att det blir en "Grabbig ton".
Och vi behöver kvinnor som sätter ner foten och skriker: STOPP DÄR!
Kycklingen, jag tycker du är helschysst på ALLA sätt och vis, det du gör när du ryter till, det är att du talar om att vi ibland är väldigt inskränkta när det kommer till våran ( Inte allas) kvinnosyn

Jag har stor respekt för dig Kyckling och Phirawan(Och andra mer osynliga kvinnor)

Tack Gazton.

Det var ett litet internt "bråk" mellan mej och Wwax som spårade ur lite, men det är utrett nu. :)

Hade en chefen en gång som jämt körde med att nu kan du gå och dukta, när man gjort nåt bra. Är man två så klappar man om varandra, oj vad du är duktig . Om du är ensam så lägg armarna i kors och klappa. rolf ;D

"Gazton " sa:
Du har fan inget att be om förlåtelse för kyckling! :)
-cut

Känner att jag gått över gränsen, ber om ursäkt.
Tror du missförstått mina intentioner khun Gazton.

Få människor jag respekterar så otroligt mycket som Kycklingen.

...Dessutom tror jag hon har läcker stjärt i jeans.

"Wwax " sa:
Känner att jag gått över gränsen, ber om ursäkt.
Tror du missförstått mina intentioner khun Gazton.

Få människor jag respekterar så otroligt mycket som Kycklingen.

...Dessutom tror jag hon har läcker stjärt i jeans.

Hehe.. Du har inte passerat någon gräns Waxholm.

Ps. Jag har sett henne i jeans "in real life" Du har rätt.. Hon är läcker ;)

Jag vill bara säga att hitta jobb i Sverige är inte rätt för oss thailändska .men om man har ett jobb och kommer i arbetsmarknad i nytt land., är helt underbart tycker jag.
Många av oss har låg utbildning,och är dåliga på engelska. Att ha ett jobb som man kan försörja sig och sina familjer är stora orsak.
Jag fick min lön för första gång för 6 år sedan ..det var fantastisk känslan.
Att söka jobb för 6 år sedan var inte enkelt ,man skulle kunna prata svenska ( grundläggande).
Det krävde att alla måste gå till SFI.
Jag gick i SFI förmiddag i 6 månader och jobbade på thai take away efter skolan.
Sedan fortsatte jag bara på kvällen 2 ggr/vecka.Då var jag slutade jobba på thai take away.,för att jag fick jobb på hotellet via arbetsförmaningen.

Jag förstår dej Phirawan, det är samma för alla invandrare som kommer till Sverige.
Lättast att hitta jobb idag är om man har någon nära släkting som kan hjälpa till att skaffa jobb, annars är det svårt.

Men det blir ju samma för oss svenskar om vi flyttar utomlands tex till Thailand, vi skulle ha lika svårt eller svårare att skaffa jobb eftersom invandrarna som kommer till Thailand inte får jobba, mer än i vissa yrkeskategorier. Men där måste man ha arbetstillstånd, lite extra visumpapper garanter m.m.

"Phirawan " sa:
Jag vill bara säga att hitta jobb i Sverige är inte rätt för oss thailändska .men om man har ett jobb och kommer i arbetsmarknad i nytt land., är helt underbart tycker jag.
Många av oss har låg utbildning,och är dåliga på engelska. Att ha ett jobb som man kan försörja sig och sina familjer är stora orsak.
Jag fick min lön för första gång för 6 år sedan ..det var fantastisk känslan.
Att söka jobb för 6 år sedan var inte enkelt ,man skulle kunna prata svenska ( grundläggande).
Det krävde att alla måste gå till SFI.
Jag gick i SFI förmiddag i 6 månader och jobbade på thai take away efter skolan.
Sedan fortsatte jag bara på kvällen 2 ggr/vecka.Då var jag slutade jobba på thai take away.,för att jag fick jobb på hotellet via arbetsförmaningen.

Förstår dig, har samma problem här
hemma, inte roligt att gå hemma hela
dagarna, vet ju att thailändarna
vill tjäna pengar, och jobba

Jag tycker det låter som en superbra ide i många aspekter.

1.Många Thai skulle få jobb och slippa hamna fel i samhället

2.En chans för svenskar som kanske aldrig får uppleva Thailand som kan få en inblick i hur Thai människor visar respekt,ödmjukhet och service som inte liknar något annat i världen och därigenom kanske ger lika positiv energi utåt sett och lyfter upp sverige som the land of ?...:)

3.Designmässigt ligger Thailand i topp på de mesta och ironiskt nog så har de vunnit de sista åren i att bygga snöskulpturer i världen trots att de aldrig sett snö!!!!! Och troligtvis skulle ett Thaihotell även här i konservativa landet få mycket uppmärksamhet då de använder sig av alla regnbågens färger vilket i sin tur förhoppningsvis kan inspirera andra till att våga ta klivet ifrån svart/vitt.Kolla in V-One hotel i Korat på nätet så får ni se vad jag menar.

4.Ett garanterat vinstdrivande turism projekt då de inte finns något sådant för närvarande och de kan erbjuda en "Thai semester" fast på hemmaplan för europeer med ex sandstrand/våg pool,palmer,frukter i lobbyn etc...ja ni fattar.

5.Om fler upptäcker hur Thailand i ett fejkperspektiv är så kanske fler faktiskt åker över och inser att dessa 11 timmar med flyget till paradiset är helt klart värt det.Många drar ju ur pga restiden och sätter sin gräns vid 4-5 timmar.

6.Kläd/hår/utseende stilen är bland de modigaste i världen där massvis går omkring med färgfulla kreationer och hårstilar utan att någon tittar argt på en och tycker man är konstig.Hotellets anställda skulle kunna få visa upp sitt rätta jag istället för stela uniformer.

Ja många många fler ideer har jag som finns att bygga vidare på och jag personligen hoppas verkligen att någon vågar eller för den delen får bygga på ideen utan att få en idiotisk stämpel som rasistiskt i fel bemärkelse.Om de ska kallas för ett Thaihotell med ovannämda inslag så vill jag definitivt INTE se svensk personal utan jag vill se Thai men de är väl för vågat att säga.....
jag skiter nämligen i det hur rasistiskt de än kan låta för konservativa svenskar.

Blev så glad över ditt inlägg Helgonet så spinner vidare.

Bor ju mitt imellan Stockholm och Arlanda, tänk en liten bit av paradiset mitt imellan hem och jobb.
Phirawan som boss, en liten pool samt sandstrand, lampor som ger solbränna al´la Vikinglines värstingsbåt "soldäck".
Rum i bungalowstil.

Har själv massor av erfarenhet från trista sterila opersonliga hotell världen över. Boutique är förlegat, nu är det mysigt som gäller.

"Wwax " sa:
Blev så glad över ditt inlägg Helgonet så spinner vidare.

Bor ju mitt imellan Stockholm och Arlanda, tänk en liten bit av paradiset mitt imellan hem och jobb.
Phirawan som boss, en liten pool samt sandstrand, lampor som ger solbränna al´la Vikinglines värstingsbåt "soldäck".
Rum i bungalowstil.

Har själv massor av erfarenhet från trista sterila opersonliga hotell världen över. Boutique är förlegat, nu är det mysigt som gäller.

:wai: :wai: :wai: :thumbsup: :thumbsup: :thumbsup:

:wai: :wai: :wai: :thumbsup: :thumbsup: :thumbsup:

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Liknande trådar

G
Svar
196
Visningar
13 K
glimten66
G