Köpa beg. Toyota Pickis

Om det inte är en riktig gasmask utan bara en tygvariant så kan jag upplysa om att den hjälper föga utan är nog mer att den binder en massa skit som du sitter och andas in.
Sen bättre sent än aldrig säger man ju men att som Långeman börja köra med mask i typ 73 årsåldern är liiiite sent påtänkt om en säger...
Vill man klyva hår så kan upplysa att även gas är per definition partiklar eller innehåller partiklar så det är lite beroende tygets beskaffenhet vad den står emot eller inte.
En annan sak är att 73 är bara en siffra, Långeman kanske har tänkt leva trettio fyrtio år till så det är inte alls sent.:rolleyes:

Vill man klyva hår så kan upplysa att även gas är per definition partiklar eller innehåller partiklar så det är lite beroende tygets beskaffenhet vad den står emot eller inte.
En annan sak är att 73 är bara en siffra, Långeman kanske har tänkt leva trettio fyrtio år till så det är inte alls sent.:rolleyes:
Nu är gaspartiklar för små för att stoppas av ett partikelfilter eller en tygtrasa, där behövs ett kolfilter.

Här är pdf bilderna jag använde mig av på projektorn när jag höll training i det ombord.

Kan ni läsa själva vilken mask ni skall använda.

Bilagor

• Respiratory mask.pdf
    613 KB · Visningar: 163
Det tror jag han gör , han varken super eller röker ,, eller är överviktig , :thumbsup: Så att påstå det är för sent är ganska korkat ..... Har man legat ute på vägarna med MC så vet man att det är oerhört skitigt , Jag kör med mask samt visir , det skyddar även mot mindre partiklar som kan komma farande , vilka lätt kan kan krossa ett par glasögon , ett visir på en gokänd hjälm klarar ganska hårda smällar

Det tror jag han gör , han varken super eller röker ,, eller är överviktig , :thumbsup: Så att påstå det är för sent är ganska korkat ..... Har man legat ute på vägarna med MC så vet man att det är oerhört skitigt , Jag kör med mask samt visir , det skyddar även mot mindre partiklar som kan komma farande , vilka lätt kan kan krossa ett par glasögon , ett visir på en gokänd hjälm klarar ganska hårda smällar
Jag är en som gillar att ta risker så kör oskyddat för det mesta :eek:
Hjälm har jag för tycker det är något lite viktigare att skydda hjärnan än händer med handskar. :p
Skämt åsido använder aldrig mask eller tygtrasa eller vad de nu kallar det. Dör jag av partiklar så är det bara bra för Sverige. Allt för Sverige heter det väl :D
Jag är till nittiofem procent säker på att man har överdrivit faran med kväveoxider, precis som de har gjort men koldioxid. Ändå har jag pluggat kemi och borde veta men kan garantera, ingen vet.
Tar det piano här bland bergen med betydligt mindre faror än ni där i tätbebyggda orter amen. :xmas_smiley:

Jag är en som gillar att ta risker så kör oskyddat för det mesta :eek:
Hjälm har jag för tycker det är något lite viktigare att skydda hjärnan än händer med handskar. :p
Skämt åsido använder aldrig mask eller tygtrasa eller vad de nu kallar det. Dör jag av partiklar så är det bara bra för Sverige. Allt för Sverige heter det väl :D
Jag är till nittiofem procent säker på att man har överdrivit faran med kväveoxider, precis som de har gjort men koldioxid. Ändå har jag pluggat kemi och borde veta men kan garantera, ingen vet.
Tar det piano här bland bergen med betydligt mindre faror än ni där i tätbebyggda orter amen. :xmas_smiley:
Läste att stå 15 minuter bakom en dieselbil och andas in avgaserna är som att röka 1 paket cigaretter.

Läste att stå 15 minuter bakom en dieselbil och andas in avgaserna är som att röka 1 paket cigaretter.
Säkert Mp som finansierat studien :rolleyes:
Däremot röker inte så där rök min image. :p
Kan sådär höfta till att det går inte att bevisa, den studien och nuffror skulle jag vilja se :rolleyes:

Säkert Mp som finansierat studien :rolleyes:
Däremot röker inte så där rök min image. :p
Kan sådär höfta till att det går inte att bevisa, den studien och nuffror skulle jag vilja se :rolleyes:
Läste det för 20 år sen någonstans, vilket som så tror jag inte det är nyttigt.
Jag har ju jobbat på dieseldrivna trålare och fyfan vad man mådde kasst när vinden låg på så dieselavgaserna la sig över däck.

Läste det för 20 år sen någonstans, vilket som så tror jag inte det är nyttigt.
Jag har ju jobbat på dieseldrivna trålare och fyfan vad man mådde kasst när vinden låg på så dieselavgaserna la sig över däck.
Det var då det, idag märker man inte skillnaden på modern diesel och bensinare, höll på o säga elbil men vill inte utmana ödet.

Det var då det, idag märker man inte skillnaden på modern diesel och bensinare, höll på o säga elbil men vill inte utmana ödet.
//är alla som köpte dyra fina dieselbilar för ett par tre år sen , nu efter MP idioternas utspel så får man nästan betala för att bli av med dem :mad:

Senast redigerad av en moderator:
RUMPKNULL...DE är alla som köpte dyra fina dieselbilar för ett par tre år sen , nu efter MP idioternas utspel så får man nästan betala för att bli av med dem :mad:

Förmodligen är dom ute efter höstens batalj men är inte säker för intelligensen på dom övriga har vissa brister tycker jag.
Hade gillat om SD fick över femtio procent av rösterna, inte så mycket för att jag tror att dom är så mycket klokare men hade varit roligt att se dom upplåsta papperspåsarna skrumpna på ett ögonblick.

// är alla som köpte dyra fina dieselbilar för ett par tre år sen , nu efter MP idioternas utspel så får man nästan betala för att bli av med dem :mad:
Lung det är nya rön ang forskningen av avgasutsläpp, Bra för STORA Sverige å vissa individer i politiken

Senast redigerad av en moderator:

Liknande trådar

A
Svar
2
Visningar
943
Anonyma
A
A
Svar
15