Köpa ny Dator i Thailand har sina fallgropar!

På grund av oerfarenhet hur det fungerar i Thailand när jag flyttade hit råkade jag snopet på nästan samma sak, fast på en skrivare.
Var in på ortens lokala Advice och beställde en Brother Multifunktionsskrivare, är hemma i morgon sade de.
När jag kom dit för att hämta den hade de packat upp den, fyllt färger och höll på ställde inställningar i dess firmware som de tyckte jag skulle ha.
Jag blev irriterad och sade dem att jag ville göra detta själv då det bara är jag som vet hur mitt nät är uppsatt hemma.
De sade att det är så avancerat så det är bäst de gör det ;-)
Jojo, förutom att servicekillen sullat ned sina händer med bläcket när han fyllde, hade de inte gjort något som jag inte kunde återställa.
Nu vet jag till nästa gång, så de kommer få förmaningar om jag handlar där igen.
Jag hade betalt redan dagen före när jag beställde den, så jag tog den ur händerna på honom och gick.

Här i Th är det tydligen standard med sidomonterade färgtankar till skrivarna som säljs. Bra tycker jag som haft den senast inköpta Epson i två år nu utan bekymmer. I Sv är det nästan samma pris på skrivaren som en uppsättning färgpatroner.

Alla virusprogram är virus, att avinstallera tex norton på datorn, alltså riktigt radera det är svårare än att ta bort ett virus.
Kanske lite troll i tron här men dom lever ju på att sälja programm för att skydda datorn, kan nog tro att dom ligger bakom en del skadliga.
Själv kör jag utan virusprogram, plockat bort virus från datorn och det är ett jäkla jobb som tog en dag, men jag gör det hellre själv.
Säkerheten och skyddet i Windows Defender har förättras och täcker mitt behov. Norton, McAfee m.fl är som du skriver, helt hopplösa att bli av med och kommer ofta i konflikt med Defender.
Nu är jag försiktig med bif.länkar och vad jag laddar ner, så ta i trä, har jag klarat mig från virus de senaste åren.
Testade en tid Apples produkter som skulle vara idiotsäkra, men jag kom inte övrens med dem. Kanske för inkörd på Microsoft.

Om man vill slippa fallgropar när man vill ha en bra dator skall man välja en applebutik och skaffa en mack. Bättre dator finns inte, och personalen i butiken är mucket kunnig.:upanddown:

Här i Th är det tydligen standard med sidomonterade färgtankar till skrivarna som säljs. Bra tycker jag som haft den senast inköpta Epson i två år nu utan bekymmer. I Sv är det nästan samma pris på skrivaren som en uppsättning färgpatroner.
Ja så är det. Jag gillar bläcktankarna på de här skrivarna, bläcket är billigt.
I Sverige hade jag ett riktigt monster vad gäller bläck.
Tio bläckpatroner ville den har, till lägsta pris jag hittat 150kr patron.
Att vissa skrivare med kombinations bläckpatron kostar typ 699kr och ny patron 499 eller mer är rent löjligt.
Jag har då iof ofta stött på att de patroner som levereras med skrivaren inte är fyllda helt på samma sätt som de du köper sedan.
Det visar en klart och tydligt att man blir lurad.
Bläck är inte en dyr produkt, förutom i konsumentprodukter med små patroner.

Visa mig ett spel som hette bruce lee, officielt fanns iaf bara yie-ar, det som släpptes 1988, samma år som greenbaret släpptes.
Men om du har bättre koll på spel än en nörd som mig så öpplys mig!!

Börjar humöret ta skada här i Sverige.
Jag håller med om att du är en nörd.
Du kan väl åtminstone googla innan du kaxar till dig....nörd.

Bruce Lee is a video game designed by Ron J. Fortier, with graphics by Kelly Day and music by John A. Fitzpatrick. It was originally developed for the Atari 8-bit family and published in 1984 by Datasoft,[2][3] along with ports for the Apple II and Commodore 64.[4] Bruce Lee is a platform game hybrid, in which the player controls Bruce Lee. A second player controls either Yamo, or alternates with player one for control of Bruce Lee.

The game was converted to the ZX Spectrum[5] and Amstrad CPC[6] and published by U.S. Gold. An MSX version was published in 1985 by Comptiq.[7]

Börjar humöret ta skada här i Sverige.
Jag håller med om att du är en nörd.
Du kan väl åtminstone googla innan du kaxar till dig....nörd.

Bruce Lee is a video game designed by Ron J. Fortier, with graphics by Kelly Day and music by John A. Fitzpatrick. It was originally developed for the Atari 8-bit family and published in 1984 by Datasoft,[2][3] along with ports for the Apple II and Commodore 64.[4] Bruce Lee is a platform game hybrid, in which the player controls Bruce Lee. A second player controls either Yamo, or alternates with player one for control of Bruce Lee.

The game was converted to the ZX Spectrum[5] and Amstrad CPC[6] and published by U.S. Gold. An MSX version was published in 1985 by Comptiq.[7]
Ok, jag ger mig, ett spectrum spel, men tror dock du tänkte på spelet jag skrev.
Spectrum var bra dock men ärligt, har du ens suttit med en spectrum, är inte du lite för ung?

Ok, jag ger mig, ett spectrum spel, men tror dock du tänkte på spelet jag skrev.
Spectrum var bra dock men ärligt, har du ens suttit med en spectrum, är inte du lite för ung?

Fanns även till C64
Dock så var ju faktiskt Yie-ar Kungfu ett mycket bättre spel.
Jag tror jag kände någon som hade en spectrum, men kommer inte riktigt ihåg.
Jag kommer inte ihåg när jag fick min C64 heller, men gissar att det var runt 1984

Liknande trådar

S
Svar
6
Visningar
3 K
anonymous
A
A
Svar
2
Visningar