MrPancake: Min Resa och upplevelse..

Med det internationella tillsammans med det svenska klarar du ju dig. Men finns andra fördelar med Thai kk som thai priser vissa inträden.

Sen kan det ju vara en kul grej, men stannar du mindre än tre månader ska det inte vara något problem.

Kolla dock försäkringen på bilen, dels att den finns dels vad den täcker (måmga thai har ju ingen koll de säger bara att försäkring finns men helst ska det vara av högsta klassen som motsvarar helförsäkring här). Sen kolla att försäkringen gäller för icke thai som kör på internationellt kk.

Senast redigerad av en moderator:
Jätte kul läsning, läser gärna mer efter jag har laddat mobilen…

Med det internationella tillsammans med det svenska klarar du ju dig. Men finns andra fördelar med Thai kk som thai priser vissa inträden.

Sen kan det ju vara en kul grej, men stannar du mindre än tre månader ska det inte vara något problem.

Kolla dock försäkringen på bilen, dels att den finns dels vad den täcker (måmga thai har ju ingen koll de säger bara att försäkring finns men helst ska det vara av högsta klassen som motsvarar helförsäkring här). Sen kolla att försäkringen gäller för icke thai som kör på internationellt kk.

Ja va mest så ja tänkte, att kan ja ta Thai Kk är det en kul grej men kanske inget måste :)
Lyckas jag så gäller det väl bara ett år och inte säkert jag kommer ner nästa gång i tid att förnya.
Ska kolla upp det ang bilen, tack för tipset. :)

Då sitter man på Arlanda igen då..
Tänk att de nästan är ett år sen sist, tiden går fort. Känns inte alls som så länge sen.

Va är de som rör sig i skallen då?
Känslan är ju självklart annorlunda mot förra resan då det va min första.
Är ju väldigt förväntansfull även denna gång och lycklig som ett litet barn.
Men nu vet jag också lite mer vad jag har att förvänta mig.
Även om vi bara vart där en gång tidigare så känns de ändå som att jag reser "hem"

Självklart längtar man efter semester delen. Att få va ledig och koppla av.
Men mest längtar jag efter att få komma "hem" och träffa alla igen. Glida in i den vardag man på något sätt skaffa sig när man va där sist. Visst ska de bli kul med eventuella utflykter och dylikt också men de ser jag nog fram emot mer när jag väl är på plats.

Löste för övrigt problemet med cyckeln jag skrev om i en annan tråd. Hade tänkt köpa en större väska i Thailand men tjejen hitta en billig inne på hötorget så fick ner väskan i den. Yeaay!

Precis som förra gången flyger vi med Aeroflot och mellan landar i Moskva så kommer till Bkk imorgon 09:30 lokal tid.
Återkommer till er när jag är i Bkk. Kanske lite första intryck av hotellet tjejen valt den här gången.

På återseende! :wai:
1450782206912.jpg

Ja trevlig resa, blir det jul i Bkk då hade varit kul vara där jul eller kanske nyår.

Ja trevlig resa, blir det jul i Bkk då hade varit kul vara där jul eller kanske nyår.
Tyckte inte Nyår var kul där, var på tok för mycket folk, bord på restauranger fick man leta efter, tog lång stund innan man hittade ett och då hade dom hutlösa nyårsprise, ett tag var det så trångt med folk så fick ställa ungen på en stol för att komma undan alla som knödde.
Var så mycket folk så det kändes otrevligt ett tag i trängseln stod helt ihop packad som sillar och svårt att ta sig runt i området vi hamnade.
Ångrar att vi åkte dit då jag hörde att det vart mycket bättre i Pattaya av dom som var där, med fyrverkerier nere vid stranden så aldrig mer nyår i Bangkok varit där 2 nyårsaftonar och blir inte igen.

Va är de som rör sig i skallen då?
Känslan är ju självklart annorlunda mot förra resan då det va min första.
Är ju väldigt förväntansfull även denna gång och lycklig som ett litet barn.
Men nu vet jag också lite mer vad jag har att förvänta mig.
Även om vi bara vart där en gång tidigare så känns de ändå som att jag reser "hem"
På återseende! :wai:
1450782206912.jpg

Jag hajar precis hur du känner det även om det är svårt att beskriva, du berättade om förra resan på ett skitskönt sätt. För mig tog det 4-5 resor med Nana, Soi Cowboy, Pattaya, Walking Street och Soi Buakhao, och några vändor till Sihanoukville och Phnom Pehn, som i stora delar är ett red light district som huvudintresse innan jag hittade "hem" till Phra Tong Kham i Khorat district.

Det blir ju aldrig lika mycket nya intryck igen som på första resan, det blir annorlunda men i många delar bättre och bättre. Ha det så bra som möjligt och skriv av dig för det är mycket uppskattat, säkert av många fler än mig. :wai:

Hej på er!
Skulle skrivit redan igår men min dygnsrytm lev helt uppåt väggarna.
Gick upp kl.07:00 i Sthlm den 22dec och ankom till Bkk den 23dec 09:30. Lyckades aldrig sova på planet så rubt 16:00 slockna jag på hotellet till strax efter 21.

Är inte den som brukar lämna in lätt men redan på planet så kände jag att jag hade ont i vänster hand och blev under dagen värre. Började känna av det i benen.
Tänkte direkt att fan om ja ska bli dålig nu. Tänkte att ja kanske va stel och skit från flyget och bara trött allmänt pga att man jobbar fysiskt.
Ska återkomma med ett till inlägg om vår tid här i Bkk den här resan men för nu så tänkte jag nämna att vi gick och tog en väldigt efterlängtad fotmassage. 1tim 300baht då går dom även på nacke och armar.
Vääääldigt dum idé. Tänkte att ja skulle känna mig bättre men nu ligger jag på rummet med värk i alla leder och känner mig allmänt slö.
När jag gick upp imorse för att slå en sjua så skaka jag som ett asplöv och vid frukosten satt jag också och skaka.

Yeaaay, börjar resan med feber.. Så för att svara på en tidigare fråga: ja vi hade tänkt gira julen här i Bkk men nyåret blir med familjen i Buriram.
Men nu blir de väl till att fira julen på rummet.. :(

Nu blir det till att vila lite men återkommer med ett nytt inlägg senare under dagen och går igenom vår vistelse här i Bkk. :)

Sawadee kap :wai:

Tyckte inte Nyår var kul där, var på tok för mycket folk, bord på restauranger fick man leta efter, tog lång stund innan man hittade ett och då hade dom hutlösa nyårsprise, ett tag var det så trångt med folk så fick ställa ungen på en stol för att komma undan alla som knödde.
Var så mycket folk så det kändes otrevligt ett tag i trängseln stod helt ihop packad som sillar och svårt att ta sig runt i området vi hamnade.
Ångrar att vi åkte dit då jag hörde att det vart mycket bättre i Pattaya av dom som var där, med fyrverkerier nere vid stranden så aldrig mer nyår i Bangkok varit där 2 nyårsaftonar och blir inte igen.

hehe, ja faran är ju det, skall ju dit som du vet, får se hur vi löser folkhavet....hahaha. Är ju ingen vän av trängsel men å andra sidan käkar vi faktiskt inte mycket på restaurang jag och min fru utan letar oftast upp de små gummorna från Isaan som säljer från sina stånd och tar med...hehe.

Kanske bäst att reservera när vi kommer fram och det är möjligt!

Hej på er!
Gick upp kl.07:00 i Sthlm den 22dec och ankom till Bkk den 23dec 09:30. Lyckades aldrig sova på planet så rubt 16:00 slockna jag på hotellet till strax efter 21.

Är inte den som brukar lämna in lätt men redan på planet så kände jag att jag hade ont i vänster hand och blev under dagen värre. Började känna av det i benen.
Tänkte direkt att fan om ja ska bli dålig nu. Tänkte att ja kanske va stel och skit från flyget och bara trött allmänt pga att man jobbar fysiskt.
Ska återkomma med ett till inlägg om vår tid här i Bkk den här resan men för nu så tänkte jag nämna att vi gick och tog en väldigt efterlängtad fotmassage. 1tim 300baht då går dom även på nacke och armar.
Vääääldigt dum idé. Tänkte att ja skulle känna mig bättre men nu ligger jag på rummet med värk i alla leder och känner mig allmänt slö.
När jag gick upp imorse för att slå en sjua så skaka jag som ett asplöv och vid frukosten satt jag också och skaka.

Yeaaay, börjar resan med feber.. Så för att svara på en tidigare fråga: ja vi hade tänkt gira julen här i Bkk men nyåret blir med familjen i Buriram.

Nu blir det till att vila lite men återkommer med ett nytt inlägg senare under dagen och går igenom vår vistelse här i Bkk. :)

Ja bättre start kunde man ju önska sig, hoppas att det löser sig och att du får en skön resa!

Riktigt trist bli sjuk direkt, be tjejen fixa några dunderpiller så är du snart bra igen ;)

Hej på er!

Krya på dig och god jul.

Liknande trådar

A
Svar
322
Visningar
15 K
A
A
Svar
142