Tråd för medlemmarnas MC samt ev tilltänkta köp och råd

Ni som vet, stead och honda intruder, vad är det som skiljer dessa åt?

Hittade en Honda intruder, såg fin ut på bilden och texten sa mig att den var välskött (som Phontas), bytt motor (ny) 400 cc,
(orginalet 800 cc) pris 90.000 B, alla papper iordning, den blev jag intresserad av, jag visade min fru, nu säger hon nej?, faktiskt inte, hon tyckte att det var ok. Och så kommer detta lilla, men, när jag tittade vidare, såld.

Tror nog att 400 cc skulle passa mig, och naturligt customstuk.

Hmmm , en 400 funkar om du skall åka själv , dock inte mycket "pulver " i den .. det du skriver om papper är viktigt , finns det inte en fordonsbok utan endast vad de säger invoice papper , så glöm det bara . glöm att du någonsin får en bok på den ... Tror nog Långeman hänger på detta han med .. Min cycel är ju 800cc det är ok tycker jag , kommer att lägga ut den på annons nästa vecka då jag inte kommer att vara så mycket i Thailand framöver , för jag den inte såld för vad jag vill ha , då får den stå uppe i Isaan .. men 750 eller minimum 600 steed tycker jag du skall ha . Skillnaden mellan en Steed 600 och en intruder , ja , det ena är ju en Honda Steed 400 alt 600 det andra är en susuki Intruder 750 eller 800 , 750 den tidigare motorn , 800 cc som min frå 98-2004 , finns även större Intruder . Bägge två är ju V twinmaskiner . Intrudern 800cc ligger på ca 55 hk , vilket räcker bra att åka på
Fråga gärna mer,

Senast redigerad av en moderator:
Vadå Värmdö ?? Semestertripp på fem och en halv månad , helt lagom :):)

Fö om detta med en Honda steed som man bytt motor på från 800 till 400cc , då ringer varningsklockan för mig ,, fanns det en grön bok verkligen , finns en kille som försöker sälja en massa hojar i Isaan (En Farang) ,han säger att det saknas grön bok , men alla papper för att FÅ en grön bok finns , så inga problem5555555555555555555555555555555555555555555

Nä ,om man lyckas muta en tjänsteman på trafficoffice att utverka en ny grön bok så lär det kosta , det är emot lagen sedan 3 trå år tilllbaka , minst tre år , då i slutet kostade en 400cc bok ca 50,000 thbt Finns en handlare i Khon Kaen som jag känner rätt väl , han har informerat mig om allt vad som gäller , samt de handlare här nere i Pattis , så köp bara en hoj med en bok som du kollar upp på Traffic-office när ägarbytet görs .. Denna lag kom till får att stora mc firmor skulle kunna etablera sig , typ Ducati mfl , så har också skett och att importera en beg cycel idag lär inte vara lätt

Senast redigerad av en moderator:
Jo
Ok tyckte du skrev för någon vecka sen att du skulle sälja av allt och åka hem nu, sen skulle det ta lång tid innan du kom tillbaks igen?
Hekt korrekt Jag skall åka hem , men först 10e april , Och ja , jag skall sälja av , har ju sålt Forzan , sen har jag en 125a click till salu 2013 2000mil ,2 ägare (faranger) samt 800cc Intrudern . Bilen och PCX en kan gumman ha däruppe , men nån månad kan det kanske bli på vintern ,i Isaan .....och då är det bra att ha nåt att frakta rumpan med ...;)

Minst av allt en flyktingförläggning där jag bor nu , såå djäkla bra ställe . just bara av en slump . håller på och skaffa mig ett garage just , så jag kan skruva hoj hemma i Swedala .. det blir gött

Har tittat runt lite på marknaden ang bike

Tittat på Steed och Shadow, en sak som jag funderar på, har man slutat med den gamla hederliga "kickstarten"? eller följer den med som en reservstart? annars är man ganska ställd om batteriet falerar....tror nog det blir kämpigt om ska springa igång 200 kilo maskin.

Har tittat runt lite på marknaden ang bike

Tittat på Steed och Shadow, en sak som jag funderar på, har man slutat med den gamla hederliga "kickstarten"? eller följer den med som en reservstart? annars är man ganska ställd om batteriet falerar....tror nog det blir kämpigt om ska springa igång 200 kilo maskin.
Hjälpen är aldrig långt bort här om det så är power till batteriet eller några som putter på [emoji1]

Liknande trådar

T
Svar
12
Visningar
1 K
trollet
T
A
Svar
23
Visningar