Växlings frågor (var är det bäst att köpa thailändska baht?)

I dag var min tjej och frågade om hur jag ska göra för att öppna ett konto i kasikorn bank
Banken sa att jag behöver ett arbetstillstånd för att öppna ett konto
Då jag inte har det så gick det att lösa om jag har 12000 baht
2000 baht för servicen
10000 baht vill dem att jag sätter in på kontot
Detta var i norra pattaya
Så hur gör man nu pratar med en annan bankman?
Har ni någon länk på hur reglerna är?

Det enda jag hade med mig när jag öppnade konto på kasikorn var ett visitkort från hotellet jag bodde på, men det var något år sen

I dag var min tjej och frågade om hur jag ska göra för att öppna ett konto i kasikorn bank
Banken sa att jag behöver ett arbetstillstånd för att öppna ett konto
Då jag inte har det så gick det att lösa om jag har 12000 baht
2000 baht för servicen
10000 baht vill dem att jag sätter in på kontot
Detta var i norra pattaya
Så hur gör man nu pratar med en annan bankman?
Har ni någon länk på hur reglerna är?
Det där är rent skitsnack och antagligen ett språkligt missförstånd mellan dig och din flickvän.
Det du behöver är 500 bath för att sätta in på ditt konto inte betala något.

As a foreigner, can I open an account at Bangkok Bank?
Yes, even you are on a tourist visa you can open a basic passbook-based savings account at Bangkok Bank. If you hold a long-stay visa, have a work permit, or are a permanent resident, you can also apply for range of our other services such as a cheque account, internet banking and online international funds transfers.

Det där är rent skitsnack och antagligen ett språkligt missförstånd mellan dig och din flickvän.
Det du behöver är 500 bath för att sätta in på ditt konto inte betala något.
Ok
Det kanske var en dåligt påläst bankman
Min engelska är inte bra men jag förstod vad min flickvän sa
Antar att det löser sig på plats

Texten jag klippte in är från Bangkok Banks hemsida FAQ sida, jag har även lagt in 2 gånger i 2 trådar här på forumet lagt in 2 pdf med förbockat över vilka olika konton man kan öppna i Thailand, PDF från Bangkok Bank, men orkar inte gå tillbaks och leta upp dom igen.

Det enda du behöver tänka på när du fått kontot är att ha det aktivt, sätta in lite deg och ta ut lite även när du är hemma i Sverige, annars så stänger dom kontot (kasikorn), räcker att ta ut det minsta (100kr) 2-3 gånger per år och alltid ha minst 500 bath på kontot

Här bor jag ungefär så det är inte långt ifrån
https://www.google.co.th/maps/place...1s0x3102be00d930c789:0x2c20fd02b570d3f5?hl=no
Jag tror min flickvän var på detta kontor
Vid Pattaya Nua ser jag, ja då blir Bangkok banken vid soi 6 2nd road bästa för dig att vända dig till, inte en bank som är öppen 7 dagar i veckan men väldigt farang vänlig, har 2 anställda som sitter vid egna kontorsbord, egna kundlappar och bara tar hand om farang.

Vid Pattaya Nua ser jag, ja då blir Bangkok banken vid soi 6 2nd road bästa för dig att vända dig till, inte en bank som är öppen 7 dagar i veckan men väldigt farang vänlig, har 2 anställda som sitter vid egna kontorsbord, egna kundlappar och bara tar hand om farang.
Jag vet inte varför men min flickvän ogillar bbk banken hon säger att hon inte litar på den banken

Alla har väl något problem med nåt någon som är sur för nåt som vidare befodrat till någon etc. inget du skall hänga upp dig på.

Jag hade dock som bara turist valt kasikornbanken jag tipsade om och länklade på google map, för där har du service som sagt 7 dagar i veckan farm till 20:00 på kvällen.
Finns även ett nyrenoverat Bankokbank inne på central festivasl som är rätt stort, kanske går att öppna där har inte öppnat konto där men vet att det är inga problem att ta ut större summor som överstiger 200.000 bath på en Söndag där.

Alla har väl något problem med nåt någon som är sur för nåt som vidare befodrat till någon etc. inget du skall hänga upp dig på.

Jag hade dock som bara turist valt kasikornbanken jag tipsade om och länklade på google map, för där har du service som sagt 7 dagar i veckan farm till 20:00 på kvällen.
Finns även ett nyrenoverat Bankokbank inne på central festivasl som är rätt stort, kanske går att öppna där har inte öppnat konto där men vet att det är inga problem att ta ut större summor som överstiger 200.000 bath på en Söndag där.
För husfridens skull så väljer jag kasikornbanken

Liknande trådar

S
Svar
16
Visningar
1 K
Anonymius
A
L
Svar
2