Visumet är beviljat!

 

Matt82

Forumveteran
Vi fick vårat visum beviljat idag! Tog 9 månader, hade gått snabbare om hon inte var i Sverige när de var redo att fatta beslut :)

Oerhört bra service från vår handläggare.

Ville bara dela med mig av våran goda nyhet :)
 
Även vårat visum beviljat idag, ett Schengen 90 dagar. Det tog en vecka och utan ens en enda fråga av Vfs Global när vi sökte.
Bara att följa checklistan till 100% och bifoga det som behövs.

Som bonus skickar dom passet hem med kurirpost som man slipper åka och hämta det.

Hälsningar Royal Norwegian Embassy, Manila
 
Råkade skriva fel, tog faktiskt bara 6 månader. Hade varit 2 om hon inte var i Sverige. Måste säga igen att jag är imponerad av migrationsverkets handläggningstid.


Det var uppehållstillstånd för att bo ihop vi hade sökt.
Hustruimport har ett annat regelverk än turism och besök.
 
Råkade skriva fel, tog faktiskt bara 6 månader. Hade varit 2 om hon inte var i Sverige. Måste säga igen att jag är imponerad av migrationsverkets handläggningstid.

Det var uppehållstillstånd för att bo ihop vi hade sökt.
Ja Grattis tänkte det var långsamt för ett visum ;)
Är la gött om de kommit ner i tid på UT igen.
 
Grattis @Matt82 Visst börjar de skärpa sig, men som vi vet gäller det inte alla som söker, man har ju hört om väntetider på typ 18-26 mån. Min tjej har sökt PUT, inlämnat den 27/2 väntetiden beräknades då till 2-4 mån, som nu ändrats till 2-5. Frustrerande att inte veta när det blir klart. Återkommer när det blir klart.
 
Grattis @Matt82 Visst börjar de skärpa sig, men som vi vet gäller det inte alla som söker, man har ju hört om väntetider på typ 18-26 mån. Min tjej har sökt PUT, inlämnat den 27/2 väntetiden beräknades då till 2-4 mån, som nu ändrats till 2-5. Frustrerande att inte veta när det blir klart. Återkommer när det blir klart.

Lycka till!

Beräknad väntetid enligt deras sida nu är 12-16 månader. Sen tror jag att det går olika snabbt beroende på livssituationen hos de sökande också. Det är i alla fall den informationen vi fick.
 
Lycka till!

Beräknad väntetid enligt deras sida nu är 12-16 månader. Sen tror jag att det går olika snabbt beroende på livssituationen hos de sökande också. Det är i alla fall den informationen vi fick.
Tack. När vi sökte UT slutet av -15 tills beslutet vart klart mindre än 5 mån, så helt klart som du säger, olika från person till annan.:)
 
Tack. När vi sökte UT slutet av -15 tills beslutet vart klart mindre än 5 mån, så helt klart som du säger, olika från person till annan.:)
Det gäller att ha alla papper i ordning så att dom inte behöver kräva in kompletteringar. Då lär det ta tid. Och sen beror det säkert på handläggaren också, hur snabb han/hon är.
 
Varför kalla UT för hustruimport? Jag tycker det ordet låter lite väl mycket rödstrumpa. :rolleyes:
Jag vill tro att ju större åldersskillnaden är, ju mer reagerar man på ord typ hustruimport.
När jag importerade in mitt ex som var 7år yngre än mig så gav jag blanka fan i ord som postorder,hustruimport mm.
Men skulle jag idag importera in en ny hustru, låt säga 20-25år yngre.
Då skulle jag garanterat hänga upp mig på dessa ord :D
 
Ursäkta meeeen..!! Vad är det mellan öronen på medlemmar som kallar det för import av sin tjej??? :mad::mad:
Eller som någon uttryckte sig "köpa hustru på postorder" Hur fan tänker man då??? :confused::confused:
Är det attityden som finns på forumet om ens tjej, för att hon kommer från Thailand??? :mad:
Var snäll och lägg ner den attityden mot tjejer, din sambo eller din fru.. :wai::wai:
Det är inte en hund du köper i Thailand och tar med hem... Är det inte av kärlek ni beslutar att bo tillsammans?

Jag vet att även migrationsverket har samma inställning.. Typ kärleksinvandring kallar de det för.
Men på ett forum som TS borde man med lite kunskap inte hålla på med de uttrycken om en tjej... :(
 
Ursäkta meeeen..!! Vad är det mellan öronen på medlemmar som kallar det för import av sin tjej??? :mad::mad:
Eller som någon uttryckte sig "köpa hustru på postorder" Hur fan tänker man då??? :confused::confused:
Är det attityden som finns på forumet om ens tjej, för att hon kommer från Thailand??? :mad:
Var snäll och lägg ner den attityden mot tjejer, din sambo eller din fru.. :wai::wai:
Det är inte en hund du köper i Thailand och tar med hem... Är det inte av kärlek ni beslutar att bo tillsammans?

Jag vet att även migrationsverket har samma inställning.. Typ kärleksinvandring kallar de det för.
Men på ett forum som TS borde man med lite kunskap inte hålla på med de uttrycken om en tjej... :(
Det är nog ingen som använder dessa ord om sin egen fru utan andra som inte har någon fru från Isaan.
 
 

Liknande trådar

 
Tillbaka
Topp