Visumet är beviljat!

Vi sökte via web. Sökte i September, intervju i Oktober och i början av November blev vi kontaktade för att se om hon var i Sverige då Migrationsverket var redo att fatta beslut. Eftersom att hon var i Sverige skulle beslutet fattats i Februari men det var fullt upp med diverse saker och blev klart nu istället.

Jag fick komplettera med resekostnader och skicka in bevis på att det var mitt bankkonto som lönen betalades ut till. I mina ögon ganska lustiga kompletteringar men jag skrev ihop en .pdf med google maps, bensinkostnader med mera och räknade ut månadskostnaden +500 för att vara garderad för diverse olyckor.

Varför jag skulle ha ett intyg från Swedbank att det var mitt konto (bara kontot, inte tillgångar på kontot) är än idag oklart och spelar inte så stor roll :)

Grattis @Matt82 Visst börjar de skärpa sig, men som vi vet gäller det inte alla som söker, man har ju hört om väntetider på typ 18-26 mån. Min tjej har sökt PUT, inlämnat den 27/2 väntetiden beräknades då till 2-4 mån, som nu ändrats till 2-5. Frustrerande att inte veta när det blir klart. Återkommer när det blir klart.
Och det blev ju en snabb återkomst till det.. Beslut fattat 9/4,, jo jag tackar, endast 42 dagar tog det. Bra jobbat MIG.:):thumbsup:

Vi sökte via web. Sökte i September, intervju i Oktober och i början av November blev vi kontaktade för att se om hon var i Sverige då Migrationsverket var redo att fatta beslut. Eftersom att hon var i Sverige skulle beslutet fattats i Februari men det var fullt upp med diverse saker och blev klart nu istället.
Man får gratulera.

Imponerande snabbt också. Vi ansökte i Maj 2017 nån gång, och kunde kanske ha fått intervju i December. Nu var vi på resande fot (vi har en knodd också, och jag tog tillfället i akt att vara föräldraledig när vi ändå väntade på UT), så vi kunde inte komma till intervjun förrän i Februari.

När vi väl gjorde intervjun, dock, så fick vi beslut samma datum att det var klart med UT. Skumt som hejsan, hon gjorde intervjun strax efter lunch i Bangkok medans jag tog hand om sonen. Nån måste ha jobbat jävligt sent på Migrationsverket eftersom hon fick beslutet samma dag...

Liknande trådar

Tillbaka
Topp