Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Nu vet jag inte specifikt hur man i Isan uttrycker sig... Men läs till en början med inlägg nr 17 från @UbonBorge där han klart och tydligt skrev att han "IMPORTERAT" sitt ex..
Ordet Importera" i detta sammanhang låter väldigt nedlåtande, jag har då banne mig inte importerat någon fru. Vi råkade bli ett par, hon flyttade till mig i Sverige med sina barn. Import - Nej. Flytta till ett nytt land - Ja. Ett stort steg att ta för en outbildad tjej utan större kännedom om världen utanför Thailand. Modigt!
Ordet Importera" i detta sammanhang låter väldigt nedlåtande, jag har då banne mig inte importerat någon fru. Vi råkade bli ett par, hon flyttade till mig i Sverige med sina barn. Import - Nej. Flytta till ett nytt land - Ja. Ett stort steg att ta för en outbildad tjej utan större kännedom om världen utanför Thailand. Modigt!
JAG HÅLLER MED. LÄSKEDRYCKEN DUNDRAR IN HÄR MED BULLER OCH BÅNG OCH STÄLLER TILL MED OREDA OCH FÖRSÖKER DIKTERA VAD OCH HUR DET SKA SKRIVAS HÄR. NU MINNS JAG VARFÖR JAG GJORDE ETT LÅNGT UPPEHÅL TIDIGARE, DET VAR LIKNANDE TENDENSER FRÅN EN ANNAN MEDLEM.
DET VAR OCKSÅ EN JÄKLIGT JOBBIG TYP.
Det har du rätt i. Jag tycker att alla tar ett djupt andetag och lugnar ner sig. Men vi behöver inte sjunga We shall Overcome som en känd poitiker ville efter 9/11.
Jag svarade på ett inlägg där det stod hustruimport och förklarade att vi är sambo. Var inte mening att reta upp dig och förstår att ordvalet kunde ha varit bättre. Att det skulle vara menat som nedvärderande mot min tjej eller att hon skulle ta illa upp är då långt ifrån sanningen.
Jag svarade på ett inlägg där det stod hustruimport och förklarade att vi är sambo. Var inte mening att reta upp dig och förstår att ordvalet kunde ha varit bättre. Att det skulle vara menat som nedvärderande mot min tjej eller att hon skulle ta illa upp är då långt ifrån sanningen.
det är nog ingen här som gillar ordet hustruimport, för mig är det otroligt nedlåtande. Dom flesta här har träffat sin thailändska kärlek antingen i Thailand eller i Sverige och är för det mesta lyckliga i sina förhållanden. Men det förringar inte en sak:
det är nog ingen här som gillar ordet hustruimport, för mig är det otroligt nedlåtande. Dom flesta här har träffat sin thailändska kärlek antingen i Thailand eller i Sverige och är för det mesta lyckliga i sina förhållanden. Men det förringar inte en sak:
Det är nog en nackdel med forum också. Vissa saker som inte alls låter så "illa" beroende på vem man pratar med och vilken jargong man har kan låta riktigt illa i andras öron. Hade någon som inte känner mig sagt något liknande om tjejen hade jag blivit rätt irriterad.
Lite som på jobbet, saker vi säger till varandra som vänner hade med all säkerhet fått både mig och andra avskedade om det sades till någon annan och HR hörde det
Tack för ditt svar @Matt82 !
Jag tänker inget illa om dig som person.. Men som du säger.. Ordvalet var nog inte så genomtänkt, utan det kunde såra många andra.. Att överhuvudtaget skriva import av en tjej är så himla nedvärderande...
Förstår nu att du inte menade något illa.. Hoppas vi kan ha en sansad konversation hädanefter..
Som @Berralund sade: Lycka till med tirak!! Säg till henne: Phom rak khun mak mak!!
Ja det är en oerhört skön känsla Jag är riktigt glad för tjejens skull också! Inte just för att hon får bo med en sån hyvens kille som mig utan snarare att hon äntligen får komma igång med dagliga rutiner igen
Det har blivit en hel del pendlande för henne till Sverige, Khon Kaen, Bangkok, Phuket fram och tillbaka och det har tagit lite på henne som är van att jobba och ta hand om sig själv.
Vi upplever för närvarande problem med att det inte verkar fungera att logga in på forumet via Facebook, Google eller Twitter. Vi undersöker vad det kan bero på.
Denna webbplats använder cookies för att hjälpa till att anpassa innehållet, skräddarsy din erfarenhet och hålla dig inloggad om du registrerar dig som medlem.
Genom att fortsätta använda den här webbplatsen samtycker du till vår användning av cookies.