Vad har du på fötterna när du är i Thailand?

Grannen Olsson

Aktiv medlem
Vad har du på fötterna när du är i Thailand? Skor förstås men vilken typ av skor är den bästa i det varma och fuktiga klimatet?

Jag har provat allt och kommit fram till att mina vita Adidas Stan Smith är bäst. Men de måste vara lite extra rymliga då för att kännas bekväma. Sockar på!
myshoues.jpg

Jag kör alltid med sandaler/flip flop och utan strumpor. Haha jag ser i princip alltid ut som på avataren. Frugan brukar vilja tvinga på mig allt möjligt, finare skor också :)

Sandaler utan strumpor är det som gäller mest! Foppadojor gillar jag också, utan strumpor

Sandaler (Ecco) gäller utanför hemmet men i trädgården gäller plastskor. Inomhus naturligtvis barfota. Strumpor är mestadels bannlysta.

Aldrig flip flop ser luffigt ut.
Riktiga sandaler i läder/skinn eller skor, varit mest skor det sista och då låga converse (blir inte så varmt) plus ett par andra i skinn men dom blir inte så farligt varma heller.
Strumpor om jag har skor, blir svettigare att gå i skor utan strumpor, men då låga tunna strumpor som stoppar vid fotknölarna och inte syns.
I sandalerna aldrig strumpor.
Men som sagt aldrig flip flopp, hade på mig en gång i nödfall men skämdes mest och obekvämt var det så aldrig igen ;)

Aldrig korta strumpor ser tjejigt ut.
555555, dom syns ju inte så inte mer tjejigt än barfota ;)

Nä flip flop kan funka om folk har det vid stranden, men som när man var på ungens loikrathong firande i skolan.
Alla föräldrar bär iallafall vårdad klädsel förutom 2 faranger, kärring och gubbe i flipp flopp, linnen och mer liknande badshorts.
Folk som har på sig badkläder överallt här nere ger man inte mycket för, är väl därför det sitter uppe skyltar hos immigration och traffikmyndigheten här nere ( Var snäll och bär vårdad klädsel ) Många går ju som dom vore på stranden var dom än går här nere.

Nä flip flop kan funka om folk har det vid stranden, men som när man var på ungens loikrathong firande i skolan.
Alla föräldrar bär iallafall vårdad klädsel förutom 2 faranger, kärring och gubbe i flipp flopp, linnen och mer liknande badshorts.
Folk som har på sig badkläder överallt här nere ger man inte mycket för, är väl därför det sitter uppe skyltar hos immigration och traffikmyndigheten här nere ( Var snäll och bär vårdad klädsel ) Många går ju som dom vore på stranden var dom än går här nere.

Jag har åkt baht buss i Jomtien när två halvpackade ryssar kliver på endast iförda tajta badbrallor ala 70-tal och flip flops. Thailändarna på bussen kröp upp i ett hörn. Inte var dom speciellt tysta och diskreta heller. Vilka charmtroll :)

Alltid flippflopp fast av modell dyrare då jag är lite kräsen med comforten. Tycker det ser betydligt luffigare ut med billiga linnen och tshirts.
Finns "flippflopp" i skinn också..

Skoja lite ;) dock inget jag skulle använda.

Ja är det firande etc skulle jag ha skor självklart.

Alltid flippflopp fast av modell dyrare då jag är lite kräsen med comforten. Tycker det ser betydligt luffigare ut med billiga linnen och tshirts.
Finns "flippflopp" i skinn också..
Då är det ju inte flip flop längre utan sandaler, jag har sandaler också och modell dyrare med lite mer komfort, sula som anpassar sig.
Flip flop är fotformad gummiskiva med rem över ;)

Här i Bangsaen är det sandaler och flip flops , men reser jag till Bangkok har jag andra skor för
där går jag mer , och då må jag ha goda skor på mig

P1130099.jpg

P1130096.jpg

P1130100.jpg

Här i Bangsaen är det sandaler och flip flops , men reser jag till Bangkok har jag andra skor för
där går jag mer , och då må jag ha goda skor på mig

Liknande trådar

B
Svar
1
Visningar
2 K
Bangkok_Hilton
B

Tillbaka
Topp