Varför är thailändskor så förbaskat

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Har du vart ute och busat? ;)

En del tjejer kanske är rädda att dom ska vara tvugna att dela med sej av pengarna om mannen är ute på sitt håll.

En del är väl bara så förälskade dom tror att alla andra tjejer faller för deras kille också.

Finns säkert lika många svar eller andledningar som det finns tjejer, en jätte svår fråga med andra ord.

"legolas " sa:
Jag tror att kycklingen är nåt på spåren där. Det är oerhört mycket som står på spel för en thailändska, och hon vill inte förlora den vinstlott som hon tycker sig ha dragit. Och hon vet också alltför väl att hennes konkurrenter, hennes thailändska medsystrar, drar sig inte en sekund för att sno hennes man.

Och lyckas hon fälla mannen, så berättar hon det skitsnabbt för omgivningen och toppar det med att ringa hem till hustrun, och berätta att hon lyckades att komma till skott med hennes man.....

Så svartsjuka är en normal sak här tycker jag.... Vi män tycker kanske att vi inte är lika svartsjuka,,, se då hur vi är hemma i Sverige eller vilket falangland man nu kommer ifrån.
Det är ju komiskt ibland och se hur vuxna män hemma blir svartsjuka lätt... Så kanske vi är alla ganska lika.

Att vi inte är lika svartsjuka i Thailand, sug på den här då!!! Mannen vet att han aldrig behöver bli "utan", skiter det sig med en madam, så är det bara att finna en ny, lätt som en plätt......

Den thailändska kvinnan kanske inte har det lika lätt, att hitta en falang är något som kanske de flesta bara lyckas med en gång i livet, och då står det ju MYCKET mera på spel...

Lego tror att som du skriver stämmer rätt bra :) :)

Ledarn har absolut slagit huvet på spiken där. När många thaigubbar beter sig som dom gör så är det inte så konstigt.

I min hustrus fall stack knölen och lämnade henne med två barn. Han har aldrig bidragit med en endaste ynka Baht till deras underhåll. Sen avlade knölen nya barn med en annan kvinna. :mad:

Så barnen har inte haft en riktig pappa förrän nu i form av mig.

Blir man ständigt beskylld för att vara otrogen så kanske det är lika bra att vara det.
Otrogen eller ej så får man skit, då är det väl bättre att få "valuta för pengarna".

Nu är faktiskt inte frun i huset svartsjuk men jag har sett att många män sliter med en svartsjuk fru samtidigt som deras män aldrig skulle få för sig att vänstra. Detta gäller både svenskor och thailändskor.
Förstår inte hur dom står ut. Jag hade blivit skitförbannad.

Något man bör ta upp med dessa svartsjuka kvinnor/män är "man känner andra genom sig själv".

"legolas " sa:
Så för att knyta ihop denna tråd med en annan tråd (om fördomar) med en endaste fråga..
Är det oerhört många gånger man hört denna visa eller???? Kallas det då för fördom om man tycker att i gemen så har inte thailändska ungar i gemen det lätt med en allstädes frånvarande pappa...

Tyvärr har man nog hört denna visa ett par gånger för mycket, då menar jag att många barn i Thailand växer upp utan sina fäder.

Eftersom fördomar innebär att man generaliserar och drar alla över en kant, så ja det kallas trots det för en fördom eftersom man då utgår från att alla thailändska fäder sticker från sitt ansvar.
Men jag tror att så inte är fallet utan en del av fäderna tar nog även hand om sina barn. Tyvärr hör man inte talas om det lika mycket och i vissa fall händer det ju att mamman sticker med en farang man och lämnar ungen med pappan men det händer kanske inte så ofta.

Men det är ju bara hur jag ser på saken och jag vill poängtera att även jag är full av fördomar på både gott och ont. Det man också bör komma ihåg är ju att en fördom kan både vara positiv och negativ men tyvärr så förknippar man fördomar allt som oftast med något negativt.

"ledarn " sa:
Det är ju betydligt "enklare" för oss falanger att träffa/prata med ensamstående kvinnor..
Dom flesta gifta är ju faktiskt kvar hemma i byn eller är på fabriken och jobbar.

Därför blir väl det lite enkelriktade historier om otrogna Thaimän som bara sticker..

I våran släkt är det frugan och en yngre kusin som har "falang"....
Resten av familjerna är "intakta"..... Så där är det inga gubbar som har dragit iväg och lämnat fru & barn..

Jag tror som du där, att ofta så hör Farangen bara en historia, tyvärr.
Sen är det väl procentuellt inte så många Thaitjejer som jobbar på barerna igentligen, även om det är det man ser som turist.
En Thaitjej sa till mej en gång att ex. Pattaya det är inte Thailand, Pattaya är en fantasistad. Hon har rätt enligt mej.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Liknande trådar

Tillbaka
Topp