Flytta till Thailand. Är det möjligt om man inte har gott om pengar?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Det är väl solklart att jag tycker att snyltar bidrags fuskare inte gör rätt för sig.
Att vi sedan har ett regelverk i Sverige som ger bidrags fuskare snyftare möjlighet till att leva på andra i frågar sätter jag. Hur det är i ditt fal kan jag inte uttala mig om men utgår i från att du gjort vad som är inom ramen för svensk lag. Jag gjorde vad som var inom ramen för svensk lag. Det jag i fråga sätter är hur kan vi ha en sådan moral och värdering i Sverige. För nu visar det sig att det handlar inte längre om snyftare och bidragstagare utan de inom det svenska regelverket.

Att sedan du kallar mig och andra för jönssar och andra mindre snäll saker bara för att vi undrar hur Kentabra med andra tänker som har bidrag.
Vilket otroliga svar du ger var inte så fördömande och lev ditt och era egna liv kommer från den eller de som man betalar bidrag till.
Gott hjärta i detta sammanhanget är att likna med ett skämt låter som munkarna eller kungahuset i Thailand som är ute på jakt efter pengar för att sedan i nästa stund tala till folket utan att bli ifrågasatta

Talar bara för mig själv.
Bytes min kropp och pension mot fungerade kropp och arbete.

Om jag snyltar för pensionen som är en försäkring. Så varför har vi försäkringar?
Om bilen blir mos och jag får en ny är jag då en snyltare?
Om huset brinner ned och jag får ett nytt är jag då en snyltare
Om jag blir sjuk och får pengar för att överleva är jag då snyltare
Varför har vi då en sjukersättnings försäkring i samhället? Starta ett parti som säger att alla ska jobba ingen får bli sjuk ingen får vara hemma med barn och gamlingar skjuter vi på torget kl 1200

//G

Om bilen huset eller du inte blir mos och du får en ny bil,hus eller förtidspension är du en snyftare
Det partiet behöver inte skapas kommer med automatic när pengarna är slut så är de slut. Den skulden som Sverige har byggt upp kan väl få vilket barn somhelst att ta livet av sig så de behöver man inte skjuta.

Hörrdu legolas vad har du gjort för fuffens i Sverige, du kan bikta dig här. Ingen skvallrar. Själv så träffade jag en hyvens thailändska i Malaysia. Hon kokade nudlar i en kinesrestaurang.
Jag hade tröttnat på ta order från Paris, du måste vara i Argentina eller.... igår.
När jag avslutat tillvaron i muslim[¤#@@¤%]t så åkte vi hem till thailand från KL. Inte fan kan man lämna en gråtande kvinna i Bangkok. Hade redan fixat ett jobb i Kina för hennes skull. Hem till Sverge och sa upp mig. Uppsägningtid mindre än 15 minuter sen åkte jag tillbaks till Bangkok, visa fixat till Kina på en dag. Beijing nästa och så har det fortsatt.

Apropå fönsterblecket så var vi hemma i Huay Sam Korn strax efter nyår kanske för ett år sen, och det är det vanliga : Ifall din [¤#@@¤%] farsa (han är 75 år) inte slutar supa så kommer jag att slå ihjäl honom, hacka honom i små bitar och mata hundarna med fanskapet. I will go jump, hon öppnade fönstret och klättrade upp. Men lilla vän vi är inte i Shanghai. Det är bara 1.2 meter till backen. Ouhh I forget, Klättrade tillbaks och somnade igen.
Till saken hör att han numera besöker den lokala buddhan varje vecka för att komma i ifrån alkoholismen. Jag vet vad han har för mantra, laokhao, laokhao,laokhao,,,,,.Han har slutat dricka.

"Khuntan " sa:
I Sverige har vi inga uteliggare om de inte aktivt söker sig till det eller fattiga människor. Verkar lite märkligt att Sverige inte har uteliggare eller personer som hamnar på gatan så som andra länder. Sverige uppmuntrar ohederliga lata människor att utnyttja systemet sjuka människor får då lida pga av dem.
Alla dessa frågetecken som riktas mot denna utsatta grupp skall röjas undan och jag är helt övertygad att de som verkligen behöver hjälp inte säger emot mig.

Fattar faktiskt inte hur du kan svara mig som ovan att jag inte borde ha så ont av andra människor. När jag arbetar efter min pension för att inte gå i personlig konkurs.

Du måste ju va helt ............ Så du menar att i Sverige finns inga fattiga eller några uteliggare vilken planet kommer du ifrån ?????????? Kom tillbaka till verkligheten va!!!!!!
utan dom som e de har valt det själv eller ge dig nu va öppna en tidning eller nåt om inte så kolla på internet för de vet vi ju att du klarar..

glimten66

Brukar köpa tidningen "situation Stockholm " när tillfälle ges för er som inte vet är det en tidning som ges ut och säljs av hemlösa i stockholm som försöker få rättsida på sina liv. En gång snackade jag med killen som säljer tidningen vid kungens kurva han berättade då om sitt livsöde för mig. Allt i hans liv hade varit perfekt barn , fru ,villa , bil, arbete, tills en dag då polisen kom hem och knackade på dörren och berättade att hans fru och barn omkommit i en trafikolycka. Hela hans liv rasade samman och han började ta till spriten för att dämpa sin ångest. Det ena ledde till det andra han förlorade arbete, villa, och bil och söp ner sig totalt och levde som uteliggare. Tills en dag då han bestämde sig för att få rättsida på sitt liv igen, han hade då jag snackade med honom varit nykter i 9 månader och skulle få flytta till en provlägenhet. Naturligtvis har han fått samhällets hjälp att komma på fötter vilket det inte är alla förunnat att få. Ska man slå undan benen för killen igen eftersom han är en snyltare i vissa personer ögon från att komma på fötter igen efter en tragedi som tamejfan kan hända oss alla eller ska man hålla tummarna på att han lyckas komma tillbaka till ett drägligt liv, och sluta att döma människor då man inte vet ett skit om vad som hänt i deras liv.

Mats

Gott skrivet Mats ja köper den tidningen me du skulle fått karma igen men måste vänta 48.... men håll ut :wai: :wai: :wai:

Vänta lite nu de blir ingen karma du ljuger ju de finns ju inga hemlösa ju säger dom så då kan ju inte vi köpa denna tidning ju...... :)

micke

"glimten66 " sa:
Mats va tvungen att ändra lite i mitt förra inlägg ;)

Visst fan så var det ju! inga hemlösa i vår vackra huvudstad, och säkert inte i dom andra större städerna heller. Låter som en härlig dröm :) ;)

Ni kommer göra storverk med er syn på fördelnings poletik när ni flyttar till Thailand. Med den pension som ni har med er kommer ni kunna göra storverk hela 80% av er pension kan ni skänka direkt till bättre behövande Där finns många fattiga munnar att mätta och sjuka att skänka bidrag till.

Hur mycket skänker du av din lön pension till någon bättre behövande när du bor i Thailand. En familje försörjare här ner har en lön på ca7000 bath det lever hela hans familj på. Hur mycket av din pension skänker du och hur mycket behåller du själv eller är det så att detta är inte samma sak för du är svensk och nu bor du i Thailand. Komma och snacka om dum i huvudet. Godhjärtad hur långt räcker ditt hjärta till Sveriges gräns. I Sverige är det inte ditt godahjärta som gör någon nytta utan andras och jag väntar på spänning att höra hur stort ditt godahjärta är i Thailand.

Så vad är skillnaden han tar hand om sin familj med 7000bath. Hur mycket måste du ha för att göra det samma. I Sverige går det bra att ta av dem som har där delar vi lika på pengar. Där är vi med mänskliga och tänker på varandra och andra där är vi en enda stor familj 9 miljoner.
Så hur långt räcker din syn på med mänsklighet därför ställer jag frågan igen hur mycket av din månatliga inkomst skänker du till andra bättre behövande.
Eller är det som jag miss tänker denna med mänsklighet räcker till svenska gränsen utan för denna gränsen finns ingen med mänsklighet där lever man som kung i paradiset. Komma och snacka om dum i huvudet gott hjärta hur stort är ditt hjärta.

Jag är etter värre därav nicket Alfred inHuman. Jag låter mina medmänniskor slava för halva minimilönen, 25 Sek per dag på risfält och mansapparangodlingar, sen säljer jag skörden och stopparförtjänsten i egen ficka. Reser ner i januari för just mansapparang, tror det rör sig om 200 ton. Bra pengar för en fattiglapp.

Nej dom försvarar ja inte men ja försvarar dom som e sjuka på riktigt men läser man va khuntan skriver i början så ska alla sjukbidrag o förtidspension dras in....

glimten66

"glimten66 " sa:
Nej dom försvarar ja inte men ja försvarar dom som e sjuka på riktigt men läser man va khuntan skriver i början så ska alla sjukbidrag o förtidspension dras in....

glimten66
Har läst vad Khuntan har skrivit i den här tråden och kan inte se att han skrivit att alla sjukbidrag o förtidspensioner skall dras in. Vet inte om jag är dålig på att läsa.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Liknande trådar

T
Svar
153
Visningar
12 K
Anonym
A
S
Svar