Khuntan:,,,,,Man tror inte sina ögon när man läser hur vissa här resonera men å andra sidan det är ju andras pengar,,,,
Jag bad om ett svar på frågan:Vad gör det för skada för dig om någon sitter i ett annat land och är sjuk?
Jag fick ett svar som är en generalisering när du skriver ordet:Man alternativt vi män tycker så.Om det är din åsikt så skriv i JAG form samt att du nämner andras pengar.
Vilka då?,,,,Alla vi i Sverige eller någon specifik grupp ?
Jag vet precis vad du menar eftersom jag är van med det Norrländska ord beteendet där "man" använder sig av detta ord frekvent av rädsla ? ? för att komma med ett eget påstående.
Vi som har jobbat i Sverige och är Svensk medborgare eller har så varit har bidragit till statskassan,men återigen.Om vi som vuxna individer svarar på nämda frågor som ställs till varandra som i en vanlig konversation så kan vi gå vidare i ämnet istället för att det uppkommer nya frågor som ställer de gamla i skymundan.
Vad gäller ekonomin i Thailand så ligger summan i den nivå som Legolas nämner på 8000-10000 baht i månaden för en Thai person med eget boende.Om vi diskuterar topicen som innefattar en utlänning-Falang så får vi räkna med den dubbla utgiften om vi vill behålla våran standard samt ha en möjlighet att kunna göra utsvävningar.
Om personen ifråga har lån eller skulder och inte har en möjlighet att bygga upp allt utan avbetalning så är det helt andra summor vi diskuterar om beroende på hur situationen ser ut.
Vad som behövs ekonomiskt för ett liv i paradiset kan bara personen i fråga svara på.Ibland kan jag nöja mig med en buffe för 24 kr och sova hemma eller så far jag till State of Lebua-Bangkok och spenderar 7000 kr på en god måltid,party och behagligt boende.Allt efter eget intresse och ekonomi.
Alla har vi olika behov och krav men återigen,,,,,20000 baht per månad per person rekommenderar jag starkt att man har tillgängligt som utlänning i Thailand för att inte livet ska bli alltför begränsat.Framtiden kan vi bara spekulera i, men allt kommer att bli dyrare i framtiden och det är ett faktum.