Köpa beg. Toyota Pickis

ger det en semester till uppe i Isaan , då kommer jag att lägga tiden på att sälja bort bil samt motorcyclar ..

Spar pengar och tid och fixa det redan nu istället så kan du njuta av livet i Sverige utan besvärande avbrott framöver. Du har ju några veckor på dig att få det gjort redan innan hemresan, och sverigebesök vet du ju ändå redan sedan tidigare att de inte har någon positiv inverkan på efterföljande thailandsvistelsen.

Aktern på den tänkta bilen, luckan ser lite buklig ut och kofångaren saknas, men den är ju c:a 20 år gammal

1454701921351.jpg

Hur gick det nu då med detta köp , var har du föresten fått info om att grönplåtade bilar endast får köra 80 km /tim??? De poliser jag frågade om detta 8två st) hade inte en susning om vad som menas med det påståendet

Vit skylt med grön text betyder att den är registrerad som flakbil av typen pickup. En sak som det innebär är lägre skatt.
Precis så är det , den Pickisen jag hade förut var en sådan som marknadsfolket oftast har dvs med extra långt flak och bara två sits .. Den var "grönskyltad" och inte var det max 80 km som gällde ............

Precis så är det , den Pickisen jag hade förut var en sådan som marknadsfolket oftast har dvs med extra långt flak och bara två sits .. Den var "grönskyltad" och inte var det max 80 km som gällde ............

Det kan vara värt att påpeka att det även finns grön skylt med vita bokstäver som bl. a. används för bilar registrerade för affärsverksamhet. Så säger man "grönskyltad" så kan det lätt bli missförstånd om vilken av dessa två man menar.

Tja,hastighetsskyltarna visar personbil 90 pickup 80 tex hur ska man tolka det???

Det är frågan det. ;) Själv har jag givit upp när det gäller att förstå mig på hastighetsgränser i Thailand. Jag kör istället enligt vad jag själv helt subjektivt uppfattar som lagom fort, och hittills har jag aldrig fått en fortkörningsbot trots tusentals mil bakom ratten i Thailand. :)

Du förstod inte min ironi tydligen , och ja att Berra gillar ditt inlägg fårstår jag mycket väl , finns ju tydligen inte mycket övrigt att önska i Thailand har jag förstått , det förlovade landet , skulle vilja döpa detta till det förlorade landet i stället , ger det en semester till uppe i Isaan , då kommer jag att lägga tiden på att sälja bort bil samt motorcyclar ..

Sen blir det inget mer Thailand för min del , så känner jag idag ..

Och Jonas jag har aldrig varit naiv , men jag vet andra som varit det och blivit riktigt fetblåsta ............................
Jag insåg bara nu efter tre år här att det är bara för mycket skit , Sverige är inte perfect ,men fan så mycket bättre folk som jag normalt umgås med där .. Detta till trots att jag har lärt mig en hel del Thai under denna tid , kanske inte bra att veta vad de egentligen har för känslor för icke Thailändare ... Rosa moln ,,jojo det finns en del här som dansar runt ett tag på dessa , men de ramlar snart igenom när molnen skingrar sig

har inget intresse att dela mitt liv med en massa fyllskallar ,vilket de flesta faranger är härnere ,inte bara i Isaan ,utan kanske än mer härnere i turistorterna . Inget som ger mig någon behållning . Finns naturligtvis undantag ,men inte fn är de talrika .........
Måste hålla med dig här Phonta.
Jag har kommit till samma slutsats om det här landet att här tänker jag inte pensionera mig. Puckade makthavare, korrupta poliser och i stort sett alla falanger mer eller mindre alkolister.
Tror att Berralund mfl kommer ha en annan syn än vad dom har nu när dom väl bott här ett tag.

Hur gick det nu då med detta köp , var har du föresten fått info om att grönplåtade bilar endast får köra 80 km /tim??? De poliser jag frågade om detta 8två st) hade inte en susning om vad som menas med det påståendet

Har legat i feber senaste dagarna så inget bil köp ännu.

Men så dessa två kompisar vänta på mina Baht vid morgonpromenaden

Den mörkblåa -47
Den silvriga -53

20160213_150839.jpg

Silver är ju förbaskat lätt att laga, min Toyota jag köpte i Sverige i november har en del skavanker ,iofs av mindre betydelse men jag kommar att fixa även dessa

Om du nu jämför , denna gav jag 22000 svkr för .MAO ungefär 80.000 thbt
Kanske inte så dyrt då för den pickup du tänker dig ,bilar är ju normalt dyrare i Thailand .

IMG_20151113_105003[1].jpg

IMG_20151113_105016[1].jpg

Senast redigerad av en moderator:

Liknande trådar

A
Svar
2
Visningar
937
Anonyma
A
A