Köpa ny Dator i Thailand har sina fallgropar!

Idag får han skruva ihop en dator själv, jag bara pekar.

20230903_172502.jpg

Vilket mobilnät är bäst i Thailand? Jag vill docka min laptop mot mobilen och jobba lite när jag är där. Det är första gången som jag är tvungen att ha burken med mig. Kan inte använda Wifi pga säkerhetsskäl.
Vet någon?

Vilket mobilnät är bäst i Thailand? Jag vill docka min laptop mot mobilen och jobba lite när jag är där. Det är första gången som jag är tvungen att ha burken med mig. Kan inte använda Wifi pga säkerhetsskäl.
Vet någon?

Tror det beror på vart du är.
T.ex. när vi åker till Buriram så funkar True bäst hos oss.

Har ingen fakta på det men har genom åren fått känslan av att True är vinnaren vad det gäller täckning.

/ SatanG

Vet någon?
Om du ofta är ute spenaten kan du försöka kolla upp om någon operatör har bättre täckning där du är. Annars är de ganska lika, jag kör AIS min tjej True.

Kolla om du hittar nån med ett bra erbjudande som passar dig!

Screenshot_2023-09-14-09-53-08-306.jpeg

Jämför priserna på processor hos JIB Thailand och Inet Sverige.
Intel processor ca 400kr billigare i Thailand sen begära tillbaks skatt på det på flygplatsen.
AMD processor var dock billigare i Sverige men skall nog köra Intel denna gången.

Tror jag skall köpa med ett moderkort och processor och dra av skatten på flygplatsen.
Eftersom billigare här kan man nog spara någon 1000 lapp på det.

Var ju billigast möjliga jag hade med mig sist då det viktiga vid mining var grafikkorten, cpu och moderkort tog man det billigaste man kunde hitta sim var kompatibelt.

Läste på Yle.se/se att gamla hederliga kameror är på väg tillbaka med filmrulle och hela kittet! Trodde inte det fanns kvar sånt nu för tiden! Samma med vinylskivor, det är tillbaka åxå, kollar själv efter en spelare och förstärkare just nu. Har du en sådan mackapär som du spelar på?

Läste på Yle.se/se att gamla hederliga kameror är på väg tillbaka med filmrulle och hela kittet! Trodde inte det fanns kvar sånt nu för tiden! Samma med vinylskivor, det är tillbaka åxå, kollar själv efter en spelare och förstärkare just nu. Har du en sådan mackapär som du spelar på?
Jag var på city gross igår och såg att dom sålde vinylskivor

IMG_3101.jpeg

Har den i mono i min samling. Har även en skivspelare som används ibland :)
Please Please Me, den brittiska popgruppen The Beatles debutalbum, utgivet i Storbritannien den 22 mars 1963 på skivbolaget Parlophone. I Sverige släpptes albumet i mono den 19 juli 1963. Stereoutgåvan av albumet nådde troligen de svenska skivbutikerna under 1964.

Köpt nytt moderkort och processor.
Jag har jämfört pris med Inet data i Sverige exakt likadana produkter.
Moderkortet var 500kr billigare i Thailand.
Processorn var 400kr billigare i Thailand.
Också får jag tillbaks VAT 450 baht på flygplatsen.
Kollase även och jämförde AMD processorer med Sverige och där var det billigare i Sverige medans Intel billigare i Thailand

20250126_144018.jpg

20250126_144619.jpg

Köpt nytt moderkort och processor.
Jag har jämfört pris med Inet data i Sverige exakt likadana produkter.
Moderkortet var 500kr billigare i Thailand.
Processorn var 400kr billigare i Thailand.
Också får jag tillbaks VAT 450 baht på flygplatsen.
Kollase även och jämförde AMD processorer med Sverige och där var det billigare i Sverige medans Intel billigare i Thailand

20250126_144018.jpg

20250126_144619.jpg
Hur mycket RAM stoppar du i? Förmodar att även det är billigare i Thailand?

Liknande trådar

S
Svar
6
Visningar
3 K
anonymous
A
A
Svar
2
Visningar