Medicinska problem för oss män / gubbar

I Sverig er folk begynt å ta forkylningsvaccin for vinteren , Er det noen som har vert forkylt mer eller mindre her i Thailand ,Jeg har vert i Thailand i snart 14 år og ingen sykdom har jeg hatt i Thailand ,
Nu finns det inget vaccin mot förkylningar, det gäller influensa samt uppdaterat covidvaccin. Dessa får man gratis om man är över 65 år. Men du kan ju kalla det för vad du vill. Men inget är väl gratis för fattiga norrbaggar.

Nu finns det inget vaccin mot förkylningar, det gäller influensa samt uppdaterat covidvaccin. Dessa får man gratis om man är över 65 år. Men du kan ju kalla det för vad du vill. Men inget är väl gratis för fattiga norrbaggar.
Hej

Ja den 19/10 kan dom 65+ som vill vaccinera sig mot Covid och influensa här på vår vårdcentral.

Mvh isan lover

Vaccin mot vissa influensavirus finns defakto. Men ingen drog som hjälper när du redan drabbats, vad är en förkylning ? Är en influensa en förkylning , det anser ju inte jag.
Bonnförkylning en helt annan sak

Fins det ingen forkylningsvaccin i Sverige ???

Jeg reiste til Bangkok og betale for covidvaccin min med glede ,
Jag behöver inte resa någonstans för att vaccinera mig mot influensa, tar en tio minuters promenad till Vårdcentralen. Och nej, det finns inget vaccin mot vanlig förkylning, inte i Sverige eller någon annanstans heller. Influensa är ingen förkylning, är man äldre kan man bli allvarligt sjuk.

Jag fick svininfluensan 2009 på hösten och har aldrig mått så dåligt varken förr eller senare. Efter det har jag alltid vaccinerat mig mot influensa, även före 65 när jag fick betala 160 kr.

Hej

Du skulle nog ha mycket att lära ärketuristen på ön Phuket som har flera gånger mer turister än Thailändare på ön som ligger i topp på listan 2023 över ”Top 10 overcrowded destinations in the world”

Top 10 overcrowded destinations in the world
  • Phuket, Thailand
  • Pattaya, Thailand
  • Krabi, Thailand
  • Mugla, Turkey
  • Hurghada, Turkey
  • Macau, China
  • Heraklion, Greece
  • Venice, Italy
  • Rhodes, Greece
  • Miami, USA

Mvh isan lover
Vem har gjort denna undersökning. Luktar fake news lång väg men allt är tillåtet i din propaganda för att visa att du vet bäst :thumbsdown:

Vet inte och kan inte allt om Thai, vem kan det. Men har mycket kontakt med Thai i vår by och när jag är där 1 mån varje år bara thai folk
Bor man i en turist ort har man inte så mycke kontakt med thai folk. Hennes bröder och jag pratar mycket om vad som ska hända
med dras mors mark, myvke mark. Så att vara med thai är jag nog
Thailändarna bor i hela Thailand inte bara i din by i isan.

Hej

Håller med helt, går man på det som en del skriver ibland undrar man nästan om dom har varit i Thailand överhuvudtaget och än mindre bor och lever där, snarare är väl kanske så att dom vistas där. :)

Mvh isan lover
Sedan finns det dom som bestämt hävdar att så som det fungerar i frugans hemby, som är helt speciell och unik, fungerar det i hela Thailand.

Liknande trådar

G
Svar
1
Visningar
2 K
Wanpen
W
A
Svar
0
Visningar