Medicinska problem för oss män / gubbar

Hej

Imorgon blir det vaccination mot covid-19 och influensa, jag har ju slarvat med det tidigare, jag tror att jag bara har tagit 3-4 sprutor mot covid-19 och bara vaccinerat mig mot influensa en gång tidigare, men nu vill läkarna att jag skall vaccinera mig p.g.a hjärtoperationen, så det är väl bäst att lyda.

För övrigt känner jag mig bättre och bättre för varje dag, känner mindre och mindre när jag rör på överkroppen, så det går helt klart åt rätt håll. Nu har jag börjat greja lite hemma med hjälp av pojken, vi bygger en liten stuga på 15 kvm.

3F4E20CB-7BA9-4301-A254-8025054D844B.jpeg

Jag tar det väldigt försiktigt och låter pojken ta allt tyngre jobb, det är första gången han har fått vara med och bygga något enda från plintarna och regla upp o.s.v. Jag ska ju ta det lugnt drygt en månad till.

Jag har inte fått svar på min 24 timmars EKG ännu och får väl stöta på om jag inte hör något snart.

Mvh isan lover

Hej

Imorgon blir det vaccination mot covid-19 och influensa, jag har ju slarvat med det tidigare, jag tror att jag bara har tagit 3-4 sprutor mot covid-19 och bara vaccinerat mig mot influensa en gång tidigare, men nu vill läkarna att jag skall vaccinera mig p.g.a hjärtoperationen, så det är väl bäst att lyda.

För övrigt känner jag mig bättre och bättre för varje dag, känner mindre och mindre när jag rör på överkroppen, så det går helt klart åt rätt håll. Nu har jag börjat greja lite hemma med hjälp av pojken, vi bygger en liten stuga på 15 kvm.

3F4E20CB-7BA9-4301-A254-8025054D844B.jpeg

Jag tar det väldigt försiktigt och låter pojken ta allt tyngre jobb, det är första gången han har fått vara med och bygga något enda från plintarna och regla upp o.s.v. Jag ska ju ta det lugnt drygt en månad till.

Jag har inte fått svar på min 24 timmars EKG ännu och får väl stöta på om jag inte hör något snart.

Mvh isan lover

Kompisen gjorde en bypass-operation för några veckor sedan och hans läkare sa att det tar ett år för kroppen att fullt ut återhämta sig efter en sådan operation där man öppnar upp bröstkorgen och opererar på hjärtat.

Kompisen gjorde en bypass-operation för några veckor sedan och hans läkare sa att det tar ett år för kroppen att fullt ut återhämta sig efter en sådan operation där man öppnar upp bröstkorgen och opererar på hjärtat.
Hej

Ja jag har fått samma information.

Första månaden, bara lyfta 1 kg, andra månaden vara mer aktiv men fortfarande ta det försiktigt, efter tre månader ska man kunna vara tillräckligt återställd för att kunna jobba igen, men ett helt år tills man är helt återställd.

Mvh isan lover

Hej

Första månaden, bara lyfta 1 kg, andra månaden vara mer aktiv men fortfarande ta det försiktigt, efter tre månader ska man kunna vara tillräckligt återställd för att kunna jobba igen, men ett helt år tills man är helt återställd.

Mvh isan lover

Kompisen fick order att inte lyfta mer än ett kilo eller köra bil de första 6 veckorna

Finns det inte en viss koppling mellan en del narkotiska droger och förstoppning? Har för mig att div. opiater och naturmedel som Heroin kan ge den effekten. :unsure:

Vet inte, använder mig inte av sådana droger, tål inte ens alkohol sedan stroken, kan fortfarande inte gå utan stödkäpp och ballansen är helkass. Så jag har suttit hemma hela året bortsett från en resa till Bangkok för att byta pass, viken djävla skräckresa!

Hej

Mvh isan lover
bara lyfta 1 kg Det blev att sitt kissa då i en mån

Hej

Idag fick jag svar på min 24-timmars EKG, man konstaterade dubbelslag och uteblivna slag men dessa var ofarliga enligt läkaren, inget hjärtflimmer men en alldeles för hög puls som snittade på 105, där ingår ju både min sömn och vakna tid, maxpulsen var 127 och som lägst 87. Läkaren skrev ut Betablockerare till mig som jag hämtade ut på apoteket idag, jag har börjat ta dessa nu, ska bli spännande att se hur mycket pulsen sjunker tack vare Betablockeraren.

Mvh isan lover

Läkaren skrev ut Betablockerare till mig som jag hämtade ut på apoteket idag, jag har börjat ta dessa nu, ska bli spännande att se hur mycket pulsen sjunker tack vare Betablockeraren.

Mvh isan lover
Jag fick nyligen ett par tabletter - Seloken - inför en hjärtröntgen. Helt plötsligt orkade jag nästan ingenting; så fort jag ansträngde mig det minsta lilla så blev det jobbigt. Antar att det beror på att pulsen inte ökar utifrån ansträngningen - gaspedalen har liksom fastnat.

Jag fick nyligen ett par tabletter - Seloken - inför en hjärtröntgen. Helt plötsligt orkade jag nästan ingenting; så fort jag ansträngde mig det minsta lilla så blev det jobbigt. Antar att det beror på att pulsen inte ökar utifrån ansträngningen - gaspedalen har liksom fastnat.
Hej

Ja det kan ju vara en oönskad effekt, ska bli spännande att se hur det fungerar, men nu på kvällen har min vilopuls redan sjunkit till 80.

Mvh isan lover

Många medicinerar i onödan. Till exempel den nya trenden att medicinera mot fetma istället för att äta hälsosamt.
Absolut, håller verkligen med. Är väl baksidan när man forskar i medicin.
Ja den medicinen är ju för diabetiker egentligen men har blivit en stor marknad. Några på jobbet som tar det mot fetma. Människan är lat och tar gärna genvägar.

Hej

Mvh isan lover
jag skulle undvikit båda vaccinen om jag var du. Jag är inte doktor men tror ändå vaccinen skadar mer än dom hjälper

Liknande trådar

G
Svar
1
Visningar
2 K
Wanpen
W
A
Svar
0
Visningar