Medicinska problem för oss män / gubbar

Besiktad utan anmärkning

20241022_190245.jpg

Hej

Jag brukar väl slarva lite med sånt här, men hjärtat är ju själva motorn så den här gången försöker jag göra ungefär som läkarna uppmanar mig, rätt eller fel får väl framtiden utvisa.

Mvh isan lover
Vaccin har ju nästan räddat mänskligheten ibland så ett stort framsteg även om man inte bör ta vaccin för precis allt.

jag skulle undvikit båda vaccinen om jag var du. Jag är inte doktor men tror ändå vaccinen skadar mer än dom hjälper
Hade en arbetsgivare som mer eller mindre krävde att vi anställda skulle vaccinera oss men jag vägrade för jag hade aldrig haft någon influensa som kommer varje år och inte blev jag sjuk.

Jag hade heller inte tagit covidvaccin men jag trodde att man kanske skulle få visa upp intyg att man vaccinerat sig när man förlängde sitt 1-årsvisum men så blev det ju inte, så jag ångrar att jag tog två sprutor.

Hade en arbetsgivare som mer eller mindre krävde att vi anställda skulle vaccinera oss men jag vägrade för jag hade aldrig haft någon influensa som kommer varje år och inte blev jag sjuk.

Jag hade heller inte tagit covidvaccin men jag trodde att man kanske skulle få visa upp intyg att man vaccinerat sig när man förlängde sitt 1-årsvisum men så blev det ju inte, så jag ångrar att jag tog två sprutor.
Börjar ju nu komma mer och mer om bieffekter av covidvaccinerna , jag har även jag två sprutor, och inga mer tack

Har en kompis i Udon som fick covid efter 5 sprutor.
Även de vaccin som skulle ge ett bra skydd mot allvarlig sjukdom (enligt den information som fanns att få när covid härjade) skyddade inte mot att bli smittad och sjuk. Jag hade fått två doser Modernas vaccin innan jag insjuknade den första gången i covid. Nör jag insjuknade igen ca ett år senare i covid hade jag ju redan varit sjuk tidigare och av detta fått ett naturligt skydd samt att jag också hade fått en påfyllnad med Pfeizer covid vaccin.

Tyvärr så blev väldigt många i Thailand vaccinerade med det kinesiska Sinovac som eventuellt gav ett visst skydd mot den första eller de första varianterna av covid i början av epidemin. Men som av som det verkade så var Sinovac ett dåligt vaccin för att ge skydd mot allvarligt insjuknande och bland annat på grund av detta blev det så drastiska åtgärder i Kina. Att erkänna att Sinovac gav dåligt skydd var inte möjligt från Kina och det var även något ryskt vaccin som lanserades när covid började härja som tyvärr också visade sig ge ett dåligt skydd och som Ryssland distribuerade till vissa länder.

Covid fick stora konsekvenser för mig…Jag satt bl.a. inlåst i karantän i ett antal olika länder nästan sammanlagt 3 månader under epedemin och mina arbetpass till sjöss blev långa och mina ledigheter korta. Jag var tvungen att ha Sverige som min bas och det var även med utgångspunkt att resa från Sverige till de länder jag skulle resa väldigt krångliga procedurer med att söka specialvisum då länderna var stängda att komma in i annat än för de egna medborgarna. Det blev tyvärr p.g.a. detta inte möjligt att kunna resa och vara Thailand alls under flera år. Jag hjälpte dock min fru så att hon kunde komma till och bo i Thailand och jag fick bo ensam i Sverige under mina ledigheter.

Jag har nu fått 8 Covidvaccinationer om jag har räknat rätt, samtliga Pfizer. Har haft eländet åtminstone en gång, var som en förkylning utan feber. Så jag litar på att vaccinet skyddar mot allvarlig sjukdom.
Mmmm maskinisten ombord hade tagit 4-5 sprutor, allvarligt sjuk ombord, långtids covid, utvecklat svår astma, hjärtstopp såg ut som åldrats 20 år, 50 åring såg ut som en sliten 70 åring, går nu med pacemaker inopererad, så visst.
I våran familj har ingen tagit mer än 2 sprutor yngste ingen, ingen har varit allvarlig sjuk om vi ens har haft det, det vet vi ju inte.
Så det där kan ju slå hur som men läkemedelsbolagen har tjänat bra iaf.

Hade covid och var riktigt dålig men överlevde. Efter det har jag tagit 6 sprutor och inte haft covid igen.
Så med samma logik som motståndarna så är vaccinet jättebra
Med tanke på hur många i världen som tagit vaccin så är biverkningarna få. Alla mediciner har biverkningar men inte alla drabbas,
läs bipacksedeln på era mediciner så,får ni se.

Har en kompis i Udon som fick covid efter 5 sprutor.
Nu får du väl ändock vara solidarisk med ägarna till Pfizer samt Astra mfl, De har satsat stora slantar i denna vaccinscam.Mitt ex köpte aktier i Astar och Pfizer under några år innan pandemin, mest för att hon jobbade inom vården och vet hur mycket slantar ägarna kammar in, Nu kan hon handla en eller ett par skapliga sommarkåkar cash, hon sålde av en hel del när de stod som högst, det underhåll jag betalade varje månad för grabben under 14 år köpte hon värdepapper för i hans namn, riktigt smart och bra tjej .

Jag har nu fått 8 Covidvaccinationer om jag har räknat rätt, samtliga Pfizer. Har haft eländet åtminstone en gång, var som en förkylning utan feber. Så jag litar på att vaccinet skyddar mot allvarlig sjukdom.
Jag har hört att dessa covidvacciner ändrar ens inställning i många frågor om samhället mm , Det förklarar ju en del för mig när du säger du har fått 8 sprutor av skiten :laugh2: Naturligtvis så skriver jag detta med glimten i ögat Berra , det vet jag att du förstår ;)

Hade covid och var riktigt dålig men överlevde. Efter det har jag tagit 6 sprutor och inte haft covid igen.
Så med samma logik som motståndarna så är vaccinet jättebra
Med tanke på hur många i världen som tagit vaccin så är biverkningarna få. Alla mediciner har biverkningar men inte alla drabbas,
läs bipacksedeln på era mediciner så,får ni se.
Vilka då, paracetamol eller nån gång om året Iprem ger väldigt få av mig kända biverkningar, dessa enda två läkemedel jag använder , med försiktighet dessutom

Jag har hört att dessa covidvacciner ändrar ens inställning i många frågor om samhället mm , Det förklarar ju en del för mig när du säger du har fått 8 sprutor av skiten :laugh2: Naturligtvis så skriver jag detta med glimten i ögat Berra , det vet jag att du förstår ;)
Det är kanske p g a för få sprutor som du omöjligt kan ändra uppfattning också. Man blir alltmer demokratisk och mottaglig för argument för varje spruta. ;)

Liknande trådar

G
Svar
1
Visningar
2 K
Wanpen
W
A
Svar
0
Visningar