Medicinska problem för oss män / gubbar

Jeg har store smerter i den eine foten som er lam . Smertene har jeg hatt både natt og dag , Jeg fikk av legen min , sterke narkotiske piller , jeg tok dobbel dose hver 6 time . Og når jeg leste på intternett om pillene , kunne jeg bli avhengig , Etter 2 år som jeg spiste pillene ,sa legen , vi prover noen andre piller ,som jeg vil anbefalle , Her er ingen narkotike eller du kan bli avhengig , Men når jeg tar 2 piller så er jeg smertefri i ca 3 dager , Pillene er fantastisk , jeg slipper smerte . Her ser dere pilleeska mi

P1150650.JPG

Jeg har store smerter i den eine foten som er lam . Smertene har jeg hatt både natt og dag , Jeg fikk av legen min , sterke narkotiske piller , jeg tok dobbel dose hver 6 time . Og når jeg leste på intternett om pillene , kunne jeg bli avhengig , Etter 2 år som jeg spiste pillene ,sa legen , vi prover noen andre piller ,som jeg vil anbefalle , Her er ingen narkotike eller du kan bli avhengig , Men når jeg tar 2 piller så er jeg smertefri i ca 3 dager , Pillene er fantastisk , jeg slipper smerte . Her ser dere pilleeska mi

P1150650.JPG
Dom där Arcoxia får jag för min Bectrews har tagit dom i ca 10år, för inflamation
i muskelfästen och leder. Har provat många olika piller, en del bra ibland andra
nackdelar inte lätt att hitta den som passar ens egna kropp

Ni har aldrig funderat på vad all information i kroppen kommer ifrån? Ni kanske tycker det är normalt att man skall trycka i sig anti inflammatoriska preparat varje dag? Visst många av er är till åren men det är så många människor som knaprar dessa piller även folk i min ålder samt yngre.

Ni har aldrig funderat på vad all information i kroppen kommer ifrån? Ni kanske tycker det är normalt att man skall trycka i sig anti inflammatoriska preparat varje dag? Visst många av er är till åren men det är så många människor som knaprar dessa piller även folk i min ålder samt yngre.
Jag tar en matsked av pulveriserad Moringa blad (Drumstick) i gröten varje morgon , håller mitt taskiga knä så pass ok att jag kan promenera 5 km med hundarna varannan dag, Fö ingen medicin(Droger)

Nu är dom väl båda 2 +80 varav den ene är lam och sitter i rullstol.

Jag tar en matsked av pulveriserad Moringa blad (Drumstick) i gröten varje morgon , håller mitt taskiga knä så pass ok att jag kan promenera 5 km med hundarna varannan dag, Fö ingen medicin(Droger)

Kan tipsa om ett gammalt trick för slitna knän. Torkad pulveriserad tuppkam

Fick lära mig detta av betydligt äldre generationer hemmavid.

Har haft problem med bectrews sen jag var 19 år så jag vet vad jag behöver, måste ta
mej till toa på morgonen, det går i skov så medicinen behövs, tyvärr kan man säga

Min mor hade artros i ett knä. Hon prövade det mesta och minns att tuppkam var i ropet ett tag. Det hjälpte dock inte henne och verkar som att det försvann ut ur "modet".

Antar att tuppkam är ren brosk och att effekten i så fall borde vara densamma med att bara käka gelatin?

Någon som har koll på för- och nackdelar med gelatin som tillskott för ledvärk?

Verkar funka kanonbra för många och tror det kan ha att göra med att de som äter vegetariskt/veganskt helt enkelt får i sig för lite naturligt via kosten.

Har haft problem med bectrews sen jag var 19 år så jag vet vad jag behöver, måste ta
mej till toa på morgonen, det går i skov så medicinen behövs, tyvärr kan man säga
Det var tråkigt att höra och jag beklagar verkligen. Vill ändå, till många andra, uppmärksamma att mycket av det vi äter (för mycket av) skapar inflammation i kroppen. Sällan en läkare berättar detta eller ens verkar ta på allvar.

Min mor hade artros i ett knä. Hon prövade det mesta och minns att tuppkam var i ropet ett tag. Det hjälpte dock inte henne och verkar som att det försvann ut ur "modet".
Hade en jaktkamrat med ett helt slut knä, han testade tuppkam , men till ingen nytta, jag fick en injektion i mitt högra knä 2022 (Tuppkam) som egentligen är just det som skall finnas i knät,ledvätska nämligen hyaluronsyra , men oftas saknas då knäleden åldras eller skadas. Hjälpte föga och kostade 500 sek hos ortopeden i Norrköping, Moringa olifiera som jag tar och maler blad från växer vilt här i Isaan och bekämpar inflammationen, vilket tar bort smärtan väldigt effektivt. Påstås även påverka blodsocker samt blodtryck positivt, men det kan jag inte yttra mig om då mina värden är ok ifråga om dessa problem

Senast ändrad:
Antar att tuppkam är ren brosk och att effekten i så fall borde vara densamma med att bara käka gelatin?

Någon som har koll på för- och nackdelar med gelatin som tillskott för ledvärk?

Verkar funka kanonbra för många och tror det kan ha att göra med att de som äter vegetariskt/veganskt helt enkelt får i sig för lite naturligt via kosten.

Äkta, naturlig och gammal hederlig bone broth sägs vara som smörjmedel för lederna :)

Liknande trådar

G
Svar
1
Visningar
2 K
Wanpen
W
A
Svar
0
Visningar