Dra mig baklänges, känns som de va jätte länge sen jag va inne här på forumet.
Har liksom runnit ut i sanden med allt annat som vart igång.
Är snart ett år sen min första resa till Thailand, tiden har gått fort. Minns hur trist de kändes när man kom hem att de skulle dröja ett år innan man åkte tillbaka.
Minns fortfarande resan så tydligt och känns inte alls länge sen jag va där, men nästa resa e bokad.
Var först tänkte att vi skulle åka i April för att va där när dom firar Songkran men kändes så långt bort så tänkte vi åker samma datum som sist. Men blir tidigare än så, reser nu redan 22dec.
Vi kommer spendera 2dagar i Bkk först, så blir till att fria julen där. Inte för att jag firar så mycket nu för tiden.
Va skeptisk först till att åka över jul för även om man inte firar så är det ju en mysig tid på året men när man som idag går upp tidigt på morgonen och sitter i bilen ca 2v före jul och de är 8grader ute innan klockan ens slagit 07:00 så känns de inte lika trist.
Har absolut inte den minsta jul känsla i mig, trots all julmusik på radion varje dag.. Snön gör mer för känslan än man kanske tror.
Men skit i julen, åter om nästa resa. Blir som sagt Bkk 2dagar sen har vi bokat buss den 25e som tar oss till Buriram.
Ska bli kul att fira nya året där med thai familjen.
Flyger tillbaka till Sverige 2Feb så blir en längre trip än förra gången.
Inför den här resan har jag fixat visum på Thai Ambassaden här i Sthlm istället för att gå över gränsen som sist.
Beställde även ett Internationellt körkort så jag kan ta thai körkort när vi kommer till Buriram.
Kanske bara får böter utan men känns ändå mer seriöst att försöka göra rätt för sig.
Ska försöka ta mig till ett gym inte så långt från tjejens hem den här resan så blir säkert att man sitter mer själv i bilen och då känns de bra att ha rätt dokument så att säga.
Allt är inte bestämt men blir en trip till Chantaburi igen, så mycket vet vi.
Utöver de har vi pratat om både Pattaya, Phuket och Kanchanaburi.
Pattaya var vi ju i sist så kan va kul att åka till något nytt. Tjejens kompis åker ner nu den 10e och vill gärna att vi kommer och hälsar på henne i Kanchanburi som är hennes hemprovins. Min morbror kommer vara i Phuket under tiden vi är nere och tyckte de vore roligt om vi kom över dit. Den som lever får se...
Lär ju knäppas en hel del bilder även denna resa så jag delar väl med mig igen när jag kommer hem, får väl fortsätta i samma tråd. Inte ens delat med mig allt av första resan som jag hade tänkte. Men ingen stress heller kanske.
Tyckte det var roligt att skriva av mig under min förra resa och gillade att ni gilla de jag skrev, gjorde det ännu roligare.
Kan antingen starta en ny tråd eller kanske enklast att fortsätta här i min berättar tråd?
Kommer nog fortsätta separera text och bilder.
Blir enklare så då jag bara har tillgång till telefon där nere, tänkte inte släpa med mig någon dator.
Kanske underhåller med någon enstaka bild på resande fot men i det stora hela kommer alla bilder hamna i min bild tråd.
Frågan är ju bara, finns de något intresse för att jag skriver igen??
Lite berättande "blogg" under resans gång?
Tack för att ni tog er tid att läsa!