Stefan´s mat, recept och tips

Ja när vi byggde och valde tyckte alla att jag farlang inte skulle bry mej för mycket. De blev som jag ville ruggat i toaletterna, nu 8år senare vill många kolla vårat kakel. Frugan gillar de nu inga halkar i vårat badrum
Vi har också ruggat i svärföräldrarnas hus, även det på min order. Nu är dom väldigt nöjda och även vi när vi någon gång kan åka dit igen.

Jag besökte en gentlemannaklubb i Jomtien, Kitcat, för några år sen med 2 damer. Jag halkade och ramlade baklänges i toaletten/duschrummet och hade turen att skulderbladen fick ta smällen. Hade jag ramlat lite annorlunda kunde jag dött. Det var en nivåskillnad mellan toaletten och duschområdet. Jag halkade efter toan och fötterna sköt iväg och pang. Kanske slog jag i huvudet också när jag skriver om det här!

Gjorde en gulaschgryta med kycklingbröst och fuskpåsar som blir middag i morgon och några portioner blir frysta.
20210810_073115.jpg
20210810_075533.jpg

Off topic, men med tanke på all din (mer eller mindre dagliga) matlagning, vem sköter diskandet?
Hemmavid är det jag som sköter dessa sysslor och kärringen använder jättestora kastruller och stekpannor (mycket större än vad du har publicerat ) WTF...
Bodde själv i cirka 20 år i Sverige och fick ta hand om hemmets sysslor där så det klarar jag även här, vet ju att många vill ha en hushållerska men det skulle jag nog inte klara av.

Off topic, men med tanke på all din (mer eller mindre dagliga) matlagning, vem sköter diskandet?
Hemmavid är det jag som sköter dessa sysslor och kärringen använder jättestora kastruller och stekpannor (mycket större än vad du har publicerat ) WTF...
Byt ut dom med såna som passar en diskmaskin. Då spar du på dyrbart vatten.

Såg på Facebook att German Butcher´s Master Shop har erbjudande, kanske någon som är intresserad.

234688199_164337592466321_6995839069501606898_n.jpg

SONDERANGEBOT
GÜLTIG BIS 31.August 2021

4x Fleischkäse Scheiben zum Braten
Einzeln Vakuum verpackt

1 Vakuumpack Frankfurter Rindswürste
(Inhalt 3 grosse Würste)

1 Vakuumpack Thueringer Bratwürste ( Inhalt 5 Würste)

1 Vakuumpack Pfefferbeisser
(Inhalt 5 Würste)

1 Glas Leberwurst

1 Vakuumpack Grobe Bratwurst
(Inhalt 4 grosse Würste)

DAS ALLES ZUSAMMEN INKLUSIVE VERPACKUNG UND VERSANDKOSTEN
VERSAND MIT KERRY EXPRESS ODER FLASH

950,- BAHT

VERSAND MIT EMS kostet 100,- Baht mehr

Såg på Facebook att German Butcher´s Master Shop har erbjudande, kanske någon som är intresserad.

234688199_164337592466321_6995839069501606898_n.jpg

SONDERANGEBOT
GÜLTIG BIS 31.August 2021

4x Fleischkäse Scheiben zum Braten
Einzeln Vakuum verpackt

1 Vakuumpack Frankfurter Rindswürste
(Inhalt 3 grosse Würste)

1 Vakuumpack Thueringer Bratwürste ( Inhalt 5 Würste)

1 Vakuumpack Pfefferbeisser
(Inhalt 5 Würste)

1 Glas Leberwurst

1 Vakuumpack Grobe Bratwurst
(Inhalt 4 grosse Würste)

DAS ALLES ZUSAMMEN INKLUSIVE VERPACKUNG UND VERSANDKOSTEN
VERSAND MIT KERRY EXPRESS ODER FLASH

950,- BAHT

VERSAND MIT EMS kostet 100,- Baht mehr
Skinkan, skivad, som var på bilden påminner om den jag köper på Makro, 500 gr för 169 baht.

Liknande trådar

S
Svar
5
Visningar
4 K
S
A
Svar
64
Visningar
15 K