Stefan´s mat, recept och tips

Nu blir det mat.

Tysken levererar en mycket god och smakrik kassler, lite fet kanske men hundarna ska sitt.

20210820_074336.jpg
20210820_074715.jpg

Så det blev kassler korvar köttost eller hur man översätter fleischkäse och grönsaker från Makro till middag.

20210820_115947.jpg
Ja tysk chark står i en klass för sig. En riktig Grillhaxe, Leberkäse, Currywurst är bara några godsaker. Ingen bantarmat precis men man lever bara en gång. :p:thumbsup: Gute Appetit!

Äntligen
Köpte sådana här färdigblandade mjölpåsar i Pattaya för cirka 10 år sedan och har efteråt letat överallt när jag varit på turné men inte hittat det någon stans, men i veckan dök det upp en annons på facebook så då var det bara att beställa från Bangkok, Gourmet Plaza.

Bara värma vatten blanda och in i ugnen.

20210821_184652 (1).jpg

Imponerande! Riktigt hantverk, du borde extraknäcka som charkuterist. :thumbsup:
Nej det får räcka som hobby i hemmet.
Ja följer dej, du är forjavla duktig. Du skulle starta en affärs sait där man kan beställa
Det är för sent och jag är för gammal och lat, Det skulle behövas anställas och läras upp folk, bygga tillverkningslokal, köpa utrustning med mera.

Gillar ditt "tips" om den avsågade pet flaskan jag har heller inget Horn eller vad det heter till min Huskvarna kvarn!

Har funderat på köpa en sån el driven men är lite o säker på kvaliten. Är de någon som har erfaren het
Den jag har är av märket Tefal och inköpt ifrån Elgiganten och den har vi haft i typ 10 år utan problem. Jag antar att det är viktigt att den har en stark motor, en köttkvarn som är ett tillbehör till en elvisp är nog inget att ha. Skall du köpa i Sverige kan du ju kolla om Råd o Rön kanske haft test.

Den jag har är av märket Tefal och inköpt ifrån Elgiganten och den har vi haft i typ 10 år utan problem. Jag antar att det är viktigt att den har en stark motor, en köttkvarn som är ett tillbehör till en elvisp är nog inget att ha. Skall du köpa i Sverige kan du ju kolla om Råd o Rön kanske haft test.
Kan man hitta nåt vettigt på Lazada kanske?

Smidigt om man redan är i Thailand.

Brukar stå en säljare utanför Makro som säljer köksmaskiner av lite mer proffskvalitet bl.a köttkvarnar

Har funderat på köpa en sån el driven men är lite o säker på kvaliten. Är de någon som har erfaren het
Jag skulle nog testa denna på 2800 Watt.

finns det bra fläsk o bra potatis o göra rediga öländska kroppkakor stefan ?? vi bör väll ha kroppkakskalas någon gång då det ibland är 3 ölänningar i norra delarna ...lite spritt men hoppas vi kan lösa det
Fläsk finns men bra potater vet jag inte. Har varit med om att göra öländska kroppkakor en gång, nä fy tusan vilket "arbete" så det blir nog inte fler gånger, dessutom drack vi öl och brännvin samtidigt så det såg inte fint ut i köket efteråt men jag äter gärna delikatesserna.

Liknande trådar

S
Svar
5
Visningar
4 K
S
A
Svar
64
Visningar
15 K