SV: Var är polare Glimten66?

 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Satan Micke, det var ingen rolig triss du fick. Blir riktigt glad att höra att du är på bättringsvägen. Hoppas du får tillbaks orken och kondisen igen och att du får slippa värken.

Björn
 
"b-tung " sa:
[¤#@@¤%ผีสาง@¤] Micke, det var ingen rolig triss du fick. Blir riktigt glad att höra att du är på bättringsvägen. Hoppas du får tillbaks orken och kondisen igen och att du får slippa värken.

Björn

Tack B-tung ja det hoppas ja me just nu e de ingen höjdare men det e bara att bita ihop .
 
Vilket tråkigt avslut på din semester glimten. Jag hoppas verkligen att du piggnar till fort så du får tillbaka krafterna igen.
Krya på dig nu och vila, och ta det riktigt lugnt.
Det känns bra att veta att Ket är hos dig och tar hand om dig. :wai:
 
"legolas " sa:
De vanliga svenska myggmedlen ger inte alltid ett fullgott skydd. Myggmedel med DEET är alltid det säkraste alternativet. Nivån på 20 viktprocent DEET som är den högsta tillåtna inom EU ger inte lika bra skydd som alternativen med högre koncentration.

Områden som är värst utsatt för farliga sjukdomar överförda av mygg kräver en högre koncentration. En DEET koncentration över 50 viktprocent bör dock inte överskridas under några omständigheter då dessa är toxiska. Vad gäller barn under tre år bör inte en koncentration över 20 viktprocent appliceras och barn över tre år max 35 viktprocent DEET.

Interesant det där med DEET och de olika procenten. De myggmedel jag oftast köper på 7/11 eller Big C mfl. är de där plastflaskorna med orange, eller rosa ettikett. de finns ju som kräm eller spray. Sprayen innehåller bara 12 % den rosa krämen 13% och sen den sista lite lila etiketten som innehåller 15%. Jag har inte sett starkare här. Den där som heter OFF har jag inte sett, men inte letat efter heller för den delen. Jag tog med mig Mygga från Sverige den i roll on är på modiga 19%. Har någon tips på var man hittar medel härnere med högre koncentration än 15 %. Verkar ju vara ganska viktigt med bra skydd mot myggjävlarna.

/Anubaan
 
En annan sak som detta har infört kanske inte jag som behöver det men på 6dagar rasade jag 8 kilo Lego du vet ju hur jag såg ut innan tänk dig då mi nus dom 8 blir inte mycke kvar :)

så för er som behöver gå ner kanske det kan vara nåt ;)
 
"glimten66 " sa:
En annan sak som detta har infört kanske inte jag som behöver det men på 6dagar rasade jag 8 kilo Lego du vet ju hur jag såg ut innan tänk dig då mi nus dom 8 blir inte mycke kvar :)

så för er som behöver gå ner kanske det kan vara nåt ;)


Hmmm, förvisso behöver jag gå ner ett antal kilo men dengue är nog fel metod. Så jag tror att jag avstår, men tack för tipset. ;)
 
Det är alltid tråkigt med sjukdommar.
Skönt i alla fall att höra att du är på bättingsvägen!
 
Jag har visserligen aldrig träffat Glimten66 irl men jag har lärt känna dig något här på MP och likt många andra blev jag lite orolig när dina inlägg upphörde.
Det känns skönt att du tycks hämta dig nu men jag beklagar det helvete som du (och din tant) får gå igenom.
Det är dock en nyttig lärdom för oss andra, jag har aldrig skyddat mig när jag varit i Thailand men får nog tänka om nu.
Välkommen hem och tillbaka till livet bäste Mr Glimten66
 
"Sir One " sa:
Jag har visserligen aldrig träffat Glimten66 irl men jag har lärt känna dig något här på MP och likt många andra blev jag lite orolig när dina inlägg upphörde.
Det känns skönt att du tycks hämta dig nu men jag beklagar det [¤#@@¤%] som du (och din tant) får gå igenom.
Det är dock en nyttig lärdom för oss andra, jag har aldrig skyddat mig när jag varit i Thailand men får nog tänka om nu.
Välkommen hem och tillbaka till livet bäste Mr Glimten66

:wai: :wai: :wai:
Helt överens med dig, man saknar glimten66
Angående febern sprider den sig fort och blir vanligare, som du skriver, tid att tänka om?
En 3årig flicka, dotter till min frus kusin var döende i denguefeber pga pengabrist.
Den hjälp de fattiga får är inte den bästa.
Mamman ringde min fru och bad om hjälp för flickan låg i koma
Jag sände över 6000thb till min fru och 1 timme senare fick flickan dropp och 24 timmar senare satt flickan i sängen och log trött.
Detta hände i Rayong och Glimten66 fick sitt i Pattaya, vårt hus i Sattahip som ligger där imellan så jag får tänka på att ta det försiktigt :'( :'( :'(
 
Glimtson!

Skönt att se dig tillbaka igen på CM:et, de va! en j*kla sjukdomsresa de blidde till slut.
Men nu! Får du allt ta krya på dig ordentligt så du blir "fit for fight" och kan j*klas som vanligt igen på forumet..

Jo-Be
 
Tack för omtanken allihopa :wai:
Som du säger Kjell febern blir vanligar o vanligare där nere nu :mad:
 
Tråkigt att du råkade ut for detta elände Glimten66

Detta är den sk tigermyggan som sprider Denguefevern.

Du får forstora upp denna bild och hänga upp någonstans så att du i framtiden blir väldigt observant på denna mygga, eftersom
att råka ut for den en tredje gång kan bli ännu värre.

Tigermygga.jpg
 
"Bossej " sa:
Tråkigt att du råkade ut for detta elände Glimten66

Detta är den sk tigermyggan som sprider Denguefevern.

Du får forstora upp denna bild och hänga upp någonstans så att du i framtiden blir väldigt observant på denna mygga, eftersom
att råka ut for den en tredje gång kan bli ännu värre.
Jung Lai heter denna mygga
dom sa till mig nu på sjukhuset att 1 av 1000 svenskar drabbas av dengue i Thailand nu
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
 

Liknande trådar

 
Tillbaka
Topp