kurant
Forumveteran
Många svar hittar du i människans jakt på uppmärksamhet, status, fåfänga mm.Hej
Håller med helt och det är ju egentligen självklart att det borde vara så här.
Men det jag är skeptisk till är när män medvetet ratar kvinnor i sin egen ålder eller t.o.m upptill 20 år yngre än dom själva för att dom av någon anledning vill ha en ännu yngre fru, detta finner jag märkligt.
Det är ju så mycket mer än åldern som borde vägas in när det handlar om val av partner, tänker då på kvinnans utbildning, och företagsamhet, vilken familj hon kommer ifrån, är kvinnans familj arbetsam, klarar familjen själva och har ordnade liv o.s.v.
Har själv rekommenderat ensamstående universitetsutbildade och skötsamma kvinnor i min frus ålder eller yngre efter förfrågan ifrån dessa, det har då handlat om tjejer med i mina ögon attraktivt utseende till falanger som har varit 20-30 år äldre, men dom har tackat nej eftersom dom tycker att en tjej i den åldern är för gammal, då har det handlat om 30-40 år gamla tjejer.
Så som jag ser det är det minst lika mycket männen som är åldersfixerade som omgivningen, speciellt en tjej som heter Noi är det för mig en gåta att falangvänner ratade, hon är helt klart attraktiv, social, intelligent och trevlig, universitetsutbildad, jobbar som lärare, hennes familj är extremt skötsam och arbetsam, hennes pappa är engagerad i distriktsledning, skolmyndigheter m.m, dom har flera hus, flera bilar och andra fordon, mycket mark och massor av boskap m.m, förmodligen en av dom rikaste familjerna i byn.
Tjejen själv har jag känt i över 20 år liksom hennes familj, frugan har naturligtvis känt dom ännu längre, att då höra en Svensk som man känner väl säga att hon är för gammal och oattraktiv när han själv är 25 år äldre och nästan inte klarar att knyta sina skor själv är ju bara pinsamt och tragiskt.
Mvh isan lover
Att ha något att visa upp är en drivkraft som styr mycket mer än rationellt tänkande.
Den dyra lyxiga bilen när en billig begagnad gör samma jobb.
Samma med de båtar du ser på västkusten sommartid. De används bara någon månad per år och då främst som groggveranda.
En Rolex eller Cartier visar inte annan tid än en billig klocka.
Att välja skönhet före logik sitter i generna.
Har du enormt med pengar och använder dessa så flockas unga skönheter med blont hår runt dig
Har man inte alla dessa pengar så är budgeten lagom för en skönhet från Asien.
Många väljer dessutom från de outbildade framför mer självgående kvinnorna för behovet att bli omhändertagen sen mamma gick bort.
Relationer är numera även en "handel" via internet där man likt i en katalog kan välja och inte sällan är det bekanta som ordnar en träff och parar ihop två människor.