Åldersskillnad - Är det något att bry sig om?

Hej

Håller med helt och det är ju egentligen självklart att det borde vara så här.

Men det jag är skeptisk till är när män medvetet ratar kvinnor i sin egen ålder eller t.o.m upptill 20 år yngre än dom själva för att dom av någon anledning vill ha en ännu yngre fru, detta finner jag märkligt.

Det är ju så mycket mer än åldern som borde vägas in när det handlar om val av partner, tänker då på kvinnans utbildning, och företagsamhet, vilken familj hon kommer ifrån, är kvinnans familj arbetsam, klarar familjen själva och har ordnade liv o.s.v.

Har själv rekommenderat ensamstående universitetsutbildade och skötsamma kvinnor i min frus ålder eller yngre efter förfrågan ifrån dessa, det har då handlat om tjejer med i mina ögon attraktivt utseende till falanger som har varit 20-30 år äldre, men dom har tackat nej eftersom dom tycker att en tjej i den åldern är för gammal, då har det handlat om 30-40 år gamla tjejer.

Så som jag ser det är det minst lika mycket männen som är åldersfixerade som omgivningen, speciellt en tjej som heter Noi är det för mig en gåta att falangvänner ratade, hon är helt klart attraktiv, social, intelligent och trevlig, universitetsutbildad, jobbar som lärare, hennes familj är extremt skötsam och arbetsam, hennes pappa är engagerad i distriktsledning, skolmyndigheter m.m, dom har flera hus, flera bilar och andra fordon, mycket mark och massor av boskap m.m, förmodligen en av dom rikaste familjerna i byn.

Tjejen själv har jag känt i över 20 år liksom hennes familj, frugan har naturligtvis känt dom ännu längre, att då höra en Svensk som man känner väl säga att hon är för gammal och oattraktiv när han själv är 25 år äldre och nästan inte klarar att knyta sina skor själv är ju bara pinsamt och tragiskt.

Mvh isan lover
Många svar hittar du i människans jakt på uppmärksamhet, status, fåfänga mm.
Att ha något att visa upp är en drivkraft som styr mycket mer än rationellt tänkande.
Den dyra lyxiga bilen när en billig begagnad gör samma jobb.
Samma med de båtar du ser på västkusten sommartid. De används bara någon månad per år och då främst som groggveranda.
En Rolex eller Cartier visar inte annan tid än en billig klocka.
Att välja skönhet före logik sitter i generna.
Har du enormt med pengar och använder dessa så flockas unga skönheter med blont hår runt dig
Har man inte alla dessa pengar så är budgeten lagom för en skönhet från Asien.
Många väljer dessutom från de outbildade framför mer självgående kvinnorna för behovet att bli omhändertagen sen mamma gick bort.
Relationer är numera även en "handel" via internet där man likt i en katalog kan välja och inte sällan är det bekanta som ordnar en träff och parar ihop två människor.

Du tror att det är ett tonårssyndrom för att du inte råkar ut för det sen dess men att bli kär är inget du kan "hålla på med", du styr inte över det, det bara händer, men som sagt måste träffa rätt partner.
Vill du se mitt kön, fast vad jag förstått kan inte forumet ladda upp så stora bilder.
5555.
Ärligt, bry sig, lite tonnårsproblem över denna tråd.
Erbjöd min kropp till frugan imorse för 70 baht.

20200126_105922.jpg

Lovar dig att man kan bli kär även om man är 100 år, har absolut ingenting med livserfarenhet att göra. Gäller bara att träffa rätt partner.

Givetvis kan man bli kär, det blir jag varje gång jag ser exempelvis Megan Fox ;) . Den där känslan av att hela ens liv upphör och man inte kan tänka på något annat i veckor och månader tror jag dock inte infinner sig om man är äldre än 25, och för många kanske inte ens då. Man har för mycket erfarenheter, för många hang-ups och måsten i livet för att bara kunna släppa allt. Självklart kan man leva ett bra liv ihop men det är så oerhört mycket som måste fungera utanför sovrummet när man är "vuxen" så den där förälskelsen övergår nog väldigt snabbt i en vänskap som förhoppningsvis vilar på ömsesidig kärlek.

Givetvis kan man bli kär, det blir jag varje gång jag ser exempelvis Megan Fox ;) . Den där känslan av att hela ens liv upphör och man inte kan tänka på något annat i veckor och månader tror jag dock inte infinner sig om man är äldre än 25, och för många kanske inte ens då. Man har för mycket erfarenheter, för många hang-ups och måsten i livet för att bara kunna släppa allt. Självklart kan man leva ett bra liv ihop men det är så oerhört mycket som måste fungera utanför sovrummet när man är "vuxen" så den där förälskelsen övergår nog väldigt snabbt i en vänskap som förhoppningsvis vilar på ömsesidig kärlek.
Ja filmkär har jag nog blivit 100 gpnger, vem har inte vart kär efter sett titanic.
Ärligt kunde lätt bli bög men bökigt hål och har det gött me frugan så änna.
Men liperiet och jag har fru som "no problem"
Som sagt skrattar och en piss i brallan 55555.

Åldersskillnad är inget att bry sig om så länge båda trivs i sin relation och respekterar varandra.

Problemet, är utomstående som tittar in mot förhållande som har hög åldersskillnad.

Mannen, klassas direkt som en pedofil eller får andra fula ord kastade bakom sin rygg.
Kvinnan, klassas oftast som lycksökerska eller att
hon är endast ute efter pengarna.

Tyvärr, har dessa saker nämnts i närheten av mig och min fru och naturligtvis av thais rena avundsjuka över att de inte har kommit i närheten, av vad vi har åstadkommit som par.

Här är några bilder från Laem Cha bang:

1580015522416.jpg
1580015509526.jpg
1580015503758.jpg

Där vår firma gör en nyinstallation av AC i en utav containerkranarna, naturligtvis under tidspress, 3 tim. max får kranen var sysslolös, det är tidsfönstret vi har att leka med.
Allt detta görs på en söndag, men goda pengar i fickan.

Senast ändrad:
Det är även så att om man är barskrapad och enbart pension att förlita sig på så har man inget annat val än att förlika sig med att pengar och statusprylar inte betyder någonting. Det kommer liksom med paketet.
Absolut, barskrapad och bara en låg pension är en dålig kombination.
Det kan ju räcka till en yngre kärlek ändå har man ju sett många gånger.
Många lever efter enn lägre inkomst och får det att fungera bra.

Många svar hittar du i människans jakt på uppmärksamhet, status, fåfänga mm.
Att ha något att visa upp är en drivkraft som styr mycket mer än rationellt tänkande.
Den dyra lyxiga bilen när en billig begagnad gör samma jobb.
Samma med de båtar du ser på västkusten sommartid. De används bara någon månad per år och då främst som groggveranda.
En Rolex eller Cartier visar inte annan tid än en billig klocka.
Att välja skönhet före logik sitter i generna.
Har du enormt med pengar och använder dessa så flockas unga skönheter med blont hår runt dig
Har man inte alla dessa pengar så är budgeten lagom för en skönhet från Asien.
Många väljer dessutom från de outbildade framför mer självgående kvinnorna för behovet att bli omhändertagen sen mamma gick bort.
Relationer är numera även en "handel" via internet där man likt i en katalog kan välja och inte sällan är det bekanta som ordnar en träff och parar ihop två människor.

Hej

Så är det nog och handlar det om ”internet handel” är det nog bara att köra med äktenskapsförord, mitt är mitt och ditt är ditt så länge det håller, men man ska inte klaga när det tar slut, själv tycker jag nog egentligen att även dom som mer är intresserade av en kvinna som kan ta över dom sysslor deras mamma en gång stod för borde tänka lite längre ibland.

Är det mer en hemhjälp istället för mamma man är ute efter istället för en jämbördig livskamrat borde man kanske ändå välja att se till mer saker än åldern, själv är jag inte säker på att en tjej som är 30-40 år yngre än en själv kommer att bli den perfekta sexiga hemhjälpen eller extra mamma man hade hoppats på.

Men att många verkar vilja omge sig med en snygg ung fru som matchar den dyra bilen, båten m.m håller jag med om, detta även om dom vet att det egentligen är en ren affärsuppgörelse utan känslor, för den kategorin får det säkert kosta en del också, det ingår nog i konceptet.

Mvh isan lover

När jag och min fru skulle öppna konto på banken åt henne så hade vi bokat en tid och efter att vi satt oss och skulle börja processen så sa bankkvinnan att först och främst så behövde hon pappret från mamman innan hon kunde börja. Med förvåning frågade vi vad sjutton hon menade och efter lite förvirring förstod vi att hon trodde att min fru var ett barn, alltså inte myndig...ha ha

Apropå att ha en dama. Så tror jag att det är vanligt att ha en hushållerska, samt en sängkamrat, mycket vanligt i Pattaja, Hua hin samt Pukket. Du betalar 15 eller 20 000 tusen till Damen, pengar som hon råder över, alt annat betalar du. Tror det är mycket vanligt.
Bor du i Issan, inte så vanligt.
Har ett en del sådana förhållande, tror det även finns på detta forum.
Många kanske är indragna utan att för stå.

Apropå att ha en dama. Så tror jag att det är vanligt att ha en hushållerska, samt en sängkamrat, mycket vanligt i Pattaja, Hua hin samt Pukket. Du betalar 15 eller 20 000 tusen till Damen, pengar som hon råder över, alt annat betalar du. Tror det är mycket vanligt.
Bor du i Issan, inte så vanligt.
Har ett en del sådana förhållande, tror det även finns på detta forum.
Många kanske är indragna utan att för stå.

Jag har hört det är tvärtom i Isaan. Damen rår om allt och gubben får veckopeng till öl... ;)

Liknande trådar

A
Svar
1
Visningar
4 K
A

Tillbaka
Topp