Hur man tjänar pengar och blir rik

Det är nog få som kan förneka att han var rik.
Att han sedan fick gömma sig konstant är en annan grej.
Då kommer frågan vad vill man offra för att bli rik? Att spara in någon luch på restaurang eller ta med barnen till Swensen räcker inte för att bli rik. Iaf inte rik enligt mina preferenser.

När det gäller Pablo så va det inte pengar som drev honom, det va affärerna i sig, vinnarinstinkt och givetvis makt.
Mkt. intressant serie Narcos om ni inte redan sett den.

Då kommer frågan vad vill man offra för att bli rik? Att spara in någon luch på restaurang eller ta med barnen till Swensen räcker inte för att bli rik. Iaf inte rik enligt mina preferenser.

När det gäller Pablo så va det inte pengar som drev honom, det va affärerna i sig, vinnarinstinkt och givetvis makt.

Precis

Swensens glass gör varken till eller från på en vanlig Svensson-lön.

Rik (min åsikt) är man när man inte är beroende av ett jobb.
Men självklart så kan det gå fort att bli beroende av ett jobb. Köper man en Airbus 380 lite då och då, så kan man förstöra den bästa ekonomin.

Det som jag klassar mellan fattig och rik är ett väldigt stort spann.

Vad skall man med 800 villor till? och Pablo var en jävla knarksmugglare/odlare som förstörde millioner människors liv, är jag hellre fattig risbonde än blir rik som ett sånt kräk.

Precis

Men självklart så kan det gå fort att bli beroende av ett jobb. Köper man en Airbus 380 lite då och då, så kan man förstöra den bästa ekonomin.

Precis

Rik ( min åsikt) är man när man inte är beroende av ett jobb
När man är pensionär är man inte beroende av jobb , är man rik då ?

Rik e la när man har allt man behöver.. och allt man vill ha. Leva ett rikt liv och kunna unna sig allt.
Ja menar typ även de rikaste i världen jobbar hårt. Det är deras passion. Jobbet är mer än en väg att bli rik. Det def8nierar vem du är och det blir ditt arv till världen.
Jag kommer aldrig lägga av även om jag kan i framtiden

Nej, då är man bara gammal.
Hade du däremot "vært uavhengig" av din pensjon, da ville det vært noe som kan lignes med at være uavhengig av jobb.

Det går også at si att man er rik dagen før man dør, da man som oftest har flere 1000% mer penger en det man trenger for stunden.

Alt er litt avhengig av når man skal dø.

Jeg klarer meg på mine besparinger resten av livet.....hvis jeg dør på torsdag.

image.jpg
Hittade denna

Det är inte de du tjäna du blir rik av , det är de du sparar , och för att kunna spara må du vara ekonomisk
och köpa där du får det billigaste , och spara dom pengarna du tjena på å köpa där det är billigaste .
När vi skulle köpa hus i Thailand , hade vi inte pengar , så vi spara kr 10.000 i månaden av pensionen
i ett år , och så sålde jag husbilen för Kr 120.000 , som har kosta mig Kr.50.000 . då hade vi pengar
till hus i Thailand . Och det samma var det när vi skulle köpa bil , vi spara pengar först ,för vi köper .
Och inte ha lån i Bank när du är Pensionär .
Bättre då att göra som jag gjorde , jag gifte mig med en Thaikvinna som redan hade ett hus ,och som inga lån hade ,bara ett bra Thailändskt bankkonto efter tre års jobb i Sverige ..
Mao jag fick hus utan att satsa en krona .. Det du EV är att spara .....
Och hennes hus är lika mycket mitt som din frus hus i Thailand är ditt
555555:):):):)

Bättre då att göra som jag gjorde , jag gifte mig med en Thaikvinna som redan hade ett hus ,och som inga lån hade ,bara ett bra Thailändskt bankkonto efter tre års jobb i Sverige ..
Mao jag fick hus utan att satsa en krona .. Det du EV är att spara .....
Och hennes hus är lika mycket mitt som din frus hus i Thailand är ditt
555555:):):):)
Problemet är att huset ligger inte där du vill bo så du får likt förbannat hyra ett.
Skall man räkna så har frugan 2 hus, fast jag kallar inte det ena hus och ett rislager plus 20 rai rismark, men jag kommer inte bo där så brukar glömma det vi har där.
Det ingick i giftermålet iallafall ;)

Vi har ett hem det hyr vi och vad man skall kalla det andra möjligt retiremet ställe i byn och backup plan ;)

Liknande trådar

S
Svar
5
Visningar
2 K
A
P
Svar
6
Visningar
5 K