Frågorna om pengar komma allt tätare (Några sjuka bufflar vill jag inte finansiera)

Men det är ju just detta som är det fina , ingen bok så kan du glömma densamma nästa gång du skall skatta eller försäkra fordonet , och NEJ , du kan räkna med att det är i stort sett omöjligt att få en ny bok ... ha därför endast en kopia på boken i moppen eller bilen ... har banken boken som pant så äger banken fordonet , i detta fall med traktorn så har jag boken mycket säkert förvarad hos min vän i Sverige , alltså ingen kan sälja eller pantsätta denna traktor ...

Boken till den MC som alltid står uppe i Isaan har jag här nere i Pattis , ingen kan heller sälja eller pantsätta denna..
När Thai köper bil på avbetalning så stannar boken hos banken som gett lånet, den stannar hos banken tills fordonet är till fullo betalt , dvs den ÄGS av banken som innehar boken ....

Inte alls som den "allkunnige " tidigare påstår , helt fel mao .................. Fö, så behöver man inte boken till en traktor då denna ej skattas eller visas upp varje år som en moped eller dyligt .. Finns en skylt men mer är det inte ....
Boken stannar där den är ...he.he.......

Om jag är den allkunnige så påstod jag inget om man förstår vad ? Tecken efter mening betyder.

Jag ställde frågor då jag själv funderar på att köpa mig ett fordon och då ville veta vikten av boken.

Om jag är den allkunnige så påstod jag inget om man förstår vad ? Tecken efter mening betyder.

Jag ställde frågor då jag själv funderar på att köpa mig ett fordon och då ville veta vikten av boken.

Han menade en annan man Jonas... :) ja nu vet du. det e fruktansvärt viktig... :)

Fn Jonas , varför tror du att jag alltid som du brukar säga "skiter" på Dig , var inte alls Dig jag åsyftade;) , utan boken så är priset på ett fordon kanske en tredjedel , därför köp aldrig beggat utan att kolla boken och gör upp allt hos trafficoffice när denna är godkänd , massor med falska böcker ute , och bara myndigheten kan avslöja dessa ....
Boken är det som visar på ägandet ...

DSC03962.JPG

DSC03955.JPG

Fn Jonas , varför tror du att jag alltid som du brukar säga "skiter" på Dig , var inte alls Dig jag åsyftade;) , utan boken så är priset på ett fordon kanske en tredjedel , därför köp aldrig beggat utan att kolla boken och gör upp allt hos trafficoffice när denna är godkänd , massor med falska böcker ute , och bara myndigheten kan avslöja dessa ....
Boken är det som visar på ägandet ...

DSC03962.JPG

Snygga arbetskläder.....

DSC03955.JPG

Och jag har en undrande tanke på att om thaidamer är så speciella när det gäller giftermål och ägandeskap? Att man inte kan mista det man byggt upp i Sverige med en svensk partner och man skiljer sig? Eller att thaidamer bara gifter sig för ekonomisk vinning, och att farangdamer inte gifter sig pga. ekonomisk vinning... Löjligt att dra alla över en och samma kam, att vara så pass fördomsfull... @Isaan varför tar du dig inte en fru fr Norge då och drar me henne till thailand, om thaidamerna e såna häxor?

Jeg tror nok at du missforstår meg litt dersom du tror at jeg mener at thai damer er noen "hekser". Thai kvinner tror jeg er som alle andre kvinner og menn. Noen er dårlige og noen er bra. Men dersom man som utlending i Thailand møter den kvinnen som er dårlig og man ikke vet stort om kultur og tradisjoner i Thailand så tror jeg nok at dette er oppskriften til en masse problemer. Og det er disse problemene jeg tror at TS ønsker litt informasjon omkring.

Liknande trådar

S
Svar
5
Visningar
2 K
A
P
Svar
6
Visningar
5 K