A
Anonym
Gäst
Men det är ju just detta som är det fina , ingen bok så kan du glömma densamma nästa gång du skall skatta eller försäkra fordonet , och NEJ , du kan räkna med att det är i stort sett omöjligt att få en ny bok ... ha därför endast en kopia på boken i moppen eller bilen ... har banken boken som pant så äger banken fordonet , i detta fall med traktorn så har jag boken mycket säkert förvarad hos min vän i Sverige , alltså ingen kan sälja eller pantsätta denna traktor ...
Boken till den MC som alltid står uppe i Isaan har jag här nere i Pattis , ingen kan heller sälja eller pantsätta denna..
När Thai köper bil på avbetalning så stannar boken hos banken som gett lånet, den stannar hos banken tills fordonet är till fullo betalt , dvs den ÄGS av banken som innehar boken ....
Inte alls som den "allkunnige " tidigare påstår , helt fel mao .................. Fö, så behöver man inte boken till en traktor då denna ej skattas eller visas upp varje år som en moped eller dyligt .. Finns en skylt men mer är det inte ....
Boken stannar där den är ...he.he.......
Boken till den MC som alltid står uppe i Isaan har jag här nere i Pattis , ingen kan heller sälja eller pantsätta denna..
När Thai köper bil på avbetalning så stannar boken hos banken som gett lånet, den stannar hos banken tills fordonet är till fullo betalt , dvs den ÄGS av banken som innehar boken ....
Inte alls som den "allkunnige " tidigare påstår , helt fel mao .................. Fö, så behöver man inte boken till en traktor då denna ej skattas eller visas upp varje år som en moped eller dyligt .. Finns en skylt men mer är det inte ....
Boken stannar där den är ...he.he.......