Insättning av pengar i Sverige som ska skickas till Thailand

Av de som sinkskattar kommer de flesta hem och utnyttjar äldreboendet. Min mamma är nästan helt blind, bor ensam i ett hus, har massor av sjukdomar, men kommer inte in på ett äldreboende för hon är för frisk. Finns inte äldreboende i Sverige längre, finns sjukboende.
Jag tycker inte att invandrar ska bli matade med bidrag, tillför de inget ska de inget ha, söker de skydd ska det kämpa för sitt skydd och vara tacksamma.

OK, jag ska heller inte betala mer än 20%, jag eller min fru nyttjar inte sjukvården. Skolan och maten är så dålig så det räcker om jag betalar 20%. Jag kommer inte betala när sinkarna ringer på dörren ...

Varför vara solidarisk till de som inte vill betala. Jag har säkert betalt mer skatt redan än många av de som gnäller.

Alla vill betala, men under förutsättning att, man får något tillbaka. Det får inte dom som bor utanför EU.Inom EU har alla i dag fri sjukvård, men inte dom som bor utanför, trots att vi skattar mer (sinkar) än dom som bor inom EU.
Det innebär att vi betalar 20% i skatt till ingen nytta, kom "Hem" till SWE och be om sjukvård så hinner du dö på vägen, det är jämställdhet.Man måste nog låta skägget växa, och sedan färga det svart då tiden är inne.
Skulle vara mycket billigare för staten att betala vården på plats för alla som sinkar.

Senast redigerad av en moderator:
Alla vill betala, men under förutsättning att, man får något tillbaka. Det får inte dom som bor utanför EU.Inom EU har alla i dag fri sjukvård, men inte dom som bor utanför, trots att vi skattar mer (sinkar) än dom som bor inom EU.
Det innebär att vi betalar 20% i skatt till ingen nytta, kom "Hem" till SWE och be om sjukvård så hinner du dö på vägen, det är jämställdhet.Man måste nog låta skägget växa, och sedan färga det svart då tiden är inne.
Skulle vara mycket billigare för staten att betala vården på plats för alla som sinkar.
Tja
Va du tjötar om samma sak hela tiden. Tror du verkligen att någon här på TS kan göra något åt detta? Skicka in en insändare till en dagstidning istället, och tjöta hål i huvet på dom. Det skulle nog hjälpa dej mer att få en förändring i det svenska systemet.
Tjötgubbe :)

Tja
Va du tjötar om samma sak hela tiden. Tror du verkligen att någon här på TS kan göra något åt detta? Skicka in en insändare till en dagstidning istället, och tjöta hål i huvet på dom. Det skulle nog hjälpa dej mer att få en förändring i det svenska systemet.

Tror det ger mer att "tjöta" med en buffel i TH.

Undrar hur mycket pension du får då du blir vuxen???
Nada !!!!! 555 5555 ;)

Allt för att inte sabba vänskapen och för att få träffa Jonas igen ;)
Jag är inte långsint eller kommande pensionär med uttag från Sverige, så är rätt lugnt, bara skriver vad jag tycker pensionärerna som skattar till Sverige borde ha rätt till. Avdraget ser jag som en rätt pga. Man inte längre nyttjar Svensk infrastruktur, 20% man fortsatt betalar tycker jag skall ge sjukvård.

Tror det ger mer att "tjöta" med en buffel i TH.

Undrar hur mycket pension du får då du blir vuxen???
Nada !!!!! 555 5555 ;)
Tja
Jag kommer att klara mej den dagen, min farsa har stålar som kommer att bli mina en dag. Med rätt placering och planering så löser det sej (sa han som sket i vasken) med rätt jobb och rätt inkomst så får jag en fin pension när jag blir vuxen.

OT:Vad hade du för jobb en gång i tiden? Jag antar att det var ett utav alla låglönejobben så som du klagar och gnäller värre än en :xmas_smiley: tjötgumma.

Jag va inne hos min bankman i onsdags för att se över pensionen, blev positivt överaskad när vi räknade på att gå vid 62. Då räknade vi inte med mitt privata sparande:)
Funderar på att gå vid 58 i stället;)

Jag får bara hoppas mina placeringar har samma utveckling som de senaste 17 åren, annars blir det till 65:D:D:D

Tja
Jag kommer att klara mej den dagen, min farsa har stålar som kommer att bli mina en dag. Med rätt placering och planering så löser det sej (sa han som sket i vasken) med rätt jobb och rätt inkomst så får jag en fin pension när jag blir vuxen.

OT:Vad hade du för jobb en gång i tiden? Jag antar att det var ett utav alla låglönejobben så som du klagar och gnäller värre än en :xmas_smiley: tjötgumma.
Ja enligt dina första innlägg så var du ju uppväxt och fostrad på Kho Samui innan ni flyttade till Sverige när du vad lite kommen till åren, så antar att din pappa drog in en bra slant där nere då? Gött att du kan leva på den.

Tja

Där har du nog lite fel, har haft bra jobb i nästan hela livet.Har pension så jag klarar mig.
Håller med Jonas ang. dessa orättvisor, som drabbar alla utlandsboende utanför EU.
Det vet du nog redan, du som följer mina inlägg till punkt och pricka.
Tur för dig, att du har din "farsa" som tar hand om dig livet ut.

Där har du nog lite fel, har haft bra jobb i nästan hela livet.Har pension så jag klarar mig.
Håller med Jonas ang. dessa orättvisor, som drabbar alla utlandsboende utanför EU.
Det vet du nog redan, du som följer mina inlägg till punkt och pricka.
Tur för dig, att du har din "farsa" som tar hand om dig livet ut.
Ja måste ju kännas gott för han att kunna förlita sig på andra när han inte är kapabel själv.

Sätter man in så stora summor måste banken fråga var pengarna kommer från oavsett om en svensk eller inte sätter in dem.
Måste alla pengar skickas samtidigt. Annars så går det att dela upp dem med någon dag emmellan eller något sånt.

Tja
Så onödigt, elakt och dumt skrivet. Långeman har ju rätt i sak och vad har Du egentligen för glädje av att vara taskig?

En grej man kanske skall ta till sig: om man skickar mycket pengar i omgångar så registreras det säkert, men Sverige har inga fungerande samhällssystem så det är ingen som reagerar. Jag sålde allt jag ägde, hus också, och satte in dom på banken. Väl här har jag hämtat hem rubbet i omgångar och jag får säkert frågor av skattemyndigheten -men först om nåt år. Då har jag blivit så senil att mitt svar är obegripligt och med det får dom nöja sig. Jag har gått från nationalstat till klansamhälle och för mig är det familjen som gäller! Sverige får klara sig utan mig, för det gav inte min dotter hemspråksundervisning när hon behövde det och det har gett mig en pension efter femtio år, som är ett skämt. Nu klarar jag mig själv och så är det bra med den saken. Men tro inte att man inte kan lura systemet, för det funkar inte alls.

En grej man kanske skall ta till sig: om man skickar mycket pengar i omgångar så registreras det säkert, men Sverige har inga fungerande samhällssystem så det är ingen som reagerar. Jag sålde allt jag ägde, hus också, och satte in dom på banken. Väl här har jag hämtat hem rubbet i omgångar och jag får säkert frågor av skattemyndigheten -men först om nåt år. Då har jag blivit så senil att mitt svar är obegripligt och med det får dom nöja sig. Jag har gått från nationalstat till klansamhälle och för mig är det familjen som gäller! Sverige får klara sig utan mig, för det gav inte min dotter hemspråksundervisning när hon behövde det och det har gett mig en pension efter femtio år, som är ett skämt. Nu klarar jag mig själv och så är det bra med den saken. Men tro inte att man inte kan lura systemet, för det funkar inte alls.
Fasen vad rätt du har @Birger du är en klarsynt man med båda fötterna på jorden. :wai:

Ja både klarsynt och skriver på ett klokt, finurligt och roligt sätt, alltid roligt att läsa hans historier hoppas han kan dela med sig av dom även på detta forum.

"även på detta forum" VAA!!! Är han otrogen och hänger på andra forum?:eek: Fy dig @Birger

[EDIT] Skulle precis starta en aquaponiktråd men nu är jag tveksam...

Helt rätt, man ska lära sig spelreglerna istället, för att nyttja dessa till sin fördel:nod:

Liknande trådar

S
Svar
5
Visningar
2 K
A
P
Svar
6
Visningar
5 K