Tillfälliga pengar (svårt ämne)

http://job.bangkokpost.com/search/?xSearch=&xProvinceID=

Här är arbetsannonserna från Bangkokpost ungefär 87% är inriktade till farang och står också att är för farang.

Vet inte hur det funkar men möjligt att företagena hjälper dig med arbetstillstånd.

Bor du i Pattaya finns det arbetsfömedling vid Tex. Big-C Pattaya klang (på baksidan) där finns det massor av jobb och hänger upp lappar om lön, utbildningskrav etc. (Men för Thai så bara ett extra tips)

Ok, @krister @Jonas @NilsG och ni andra. jag är ung, förmodligen yngre än er alla.

Jag har levt på CSN länge, har planer på att studera detta: http://www.sgs.tu.ac.th/undergraduate-program

Plus några andra program innom Thammasat och Chulalongkorn's universitet.
Ni är ju (förmodligen) alla äldre än mig. krsters väg vet jag, men har någon några förslag för två månaders uppehåll i inkomst?

Jag läser mot bachelor, men får ingen mer support från kommunen innan Augusti fick jag veta idag, vilket är smått svårt. Självklart går allt att lösa. Men hur man löser det är ju en annan sak (har ingen lust att leva på att smuggla Yabba t.ex. )

Så.. Har ni några tips för en Bangkok-bosatt man som har enormt mycket fritid men inte mycket ekonomi?
Jag vet att jag kan lösa "krisen", men om jag kan lösa den utan "hjälp" utifrån vore såklart det bästa. Väldigt skamligt att be om pengar när man har näst intill allt i ordning, förutom kommunens ekonomi då...

// Redigering: Fixat URL
Vill du låna pengar? Hur länge kan man leva-få pengar från CSN?

Jag fick jobberbjudande av en norrmann som jobbar internet mot nordiska kunder, det e kanske inte bra betalt 30-40k typ men ja kan ju ge hans info om du vill kolla möjligheterna.

Japp 38, men känner mig som 25, nu har jag fått en andra chans att uppfylla min dröm innan jag blir för gammal, ja kommer dela det då det e klart, och det har inte med jobb att göra.

Mvh, K

Intressant, skickar ett PM

http://job.bangkokpost.com/search/?xSearch=&xProvinceID=

Här är arbetsannonserna från Bangkokpost ungefär 87% är inriktade till farang och står också att är för farang.

Vet inte hur det funkar men möjligt att företagena hjälper dig med arbetstillstånd.

Bor du i Pattaya finns det arbetsfömedling vid Tex. Big-C Pattaya klang (på baksidan) där finns det massor av jobb och hänger upp lappar om lön, utbildningskrav etc. (Men för Thai så bara ett extra tips)

Tackar, brukar checka på diverse jobbsidor till och från, men problemet kvarstår att det är väldigt få som anställer någon utan en bachelor. Lite därför jag vill få klart studierna. Jobba utan tillstånd gör jag helst inte (men med en ganska stor tyngd på helst dock).

Vill du låna pengar? Hur länge kan man leva-få pengar från CSN?

Jag vill absolut inte låna pengar. Men ser inte ut att bli bättre än att be föräldrarna om ett litet lån. Något jag försökt undvika sedan mina tidiga 20-år.

Angående CSN så är det ju lån/bidrag vi talar om. man bör se det som just det, en form av investering för framtiden. Om man enbart tar lån/bidrag för att leva och läser så länge som möjligt utan målinriktning så kan man sitta där med rätt fet skuld i slutändan.

Men för att svara på frågan, för gymnasienivå kan du få 120 veckor om du inte har någon examen innan, läser du kompletterande behörighetskurser kan du få 80 veckor.
För eftergymnasiala studier kan du få 240 veckor (= heltidsstudier i 6 år), där är både kandidat och master inräknat.

Jag vill ha klart mina studier så fort som möjligt så jag kan börja arbeta mig mot det jobb jag försöker nå, men för att ha en bra möjlighet bör jag ha både en bra utbildning och praktik eller volontärserfarenhet att visa upp. Så jag har ett tag kvar. Men går jag igenom hela processen har jag goda möjligheter att nå dit jag vill. Men framtiden är alltid ovis, så alltid bra att ha några extra planer i bagaget. Och mest av allt ha en nöd-buffert, vilket jag var dum nog att inte spara på mig denna gång.

någon som har info om tex säljobb i bkk?
har sett finns lite olika företag som erbjuder 50k (garantilön) per mån men frågan är om det är vettiga firmor?

någon som har info om tex säljobb i bkk?
har sett finns lite olika företag som erbjuder 50k (garantilön) per mån men frågan är om det är vettiga firmor?

Vad jag vet så är Diakrit vettiga och pålitliga. Har dock inte jobbat för dem själv (är ingen vidare bra säljare). Sökte ett jobb på help-desk en gång, men någon annan lycklig fick den platsen. Har hört blandade åsikter från folk som varit anställda.

Orange Link och deras andra säljargäng ska vara seriösa enligt ryktena, men kan inte gå i god för dem personligen då jag inte känner dem.

Många mindre seriösa företag har gått upp i rök, men en del finns kvar. De som erbjuder 50k + provision efter man nått budget + garanterat arbetstillstånd från start är väl de man bör titta på i första hand. De 100% provisionsbaserade har jag inte så mycket tillit till, känner några som ägt liknande firmor och sett både hur det gått till och hur det sedan gått för dem..

Vad jag vet så är Diakrit vettiga och pålitliga. Har dock inte jobbat för dem själv (är ingen vidare bra säljare). Sökte ett jobb på help-desk en gång, men någon annan lycklig fick den platsen. Har hört blandade åsikter från folk som varit anställda.

Orange Link och deras andra säljargäng ska vara seriösa enligt ryktena, men kan inte gå i god för dem personligen då jag inte känner dem.

Många mindre seriösa företag har gått upp i rök, men en del finns kvar. De som erbjuder 50k + provision efter man nått budget + garanterat arbetstillstånd från start är väl de man bör titta på i första hand. De 100% provisionsbaserade har jag inte så mycket tillit till, känner några som ägt liknande firmor och sett både hur det gått till och hur det sedan gått för dem..

ok tack är bla de jag hittat också som verkar vettiga, inte aktuellt ännu men spånar för framtiden

du har väl en kropp nån bathing ska den väl inbringa :xmas_smiley::xmas_smiley:
japp manlig eskort.. jag bodde tillfälligt med en tjej i en lågenhet på sukhumvit rd Bkk. i bottenplan fanns det en manlig eskort som inriktade på välbätgade damer. haha rätt komiskt. ja vet inte om den finns kvar idag dock..

Liknande trådar

S
Svar
5
Visningar
2 K
A
P
Svar
6
Visningar
5 K