Varför gå på detta med sin sond,detta är en urgammal tradition och har inget med dagens Thailand att göra.Detta kom åter på tapeten då man insåg att Faranger ville behålla, och visa sin vördnad för traditionerna.
Förklara vänligt men bestämt, att du kommer aldrig att acceptera, att betala för en kvinna.
Förklara att detta strider mot din syn på kvinnan, och att det är emot ditt samvete.
Om nu så sker, att hon tar ut pengar, för att visa att hon har en rik farang på kroken,så kommer hon snarast att kräva dessa pengar från dig. Sedan sitter du i lådan, som många andra har gjort.
Planera, med inga löften, som du binder upp dig på, det är inget etablerat förhållande du är i, bara början på livet med en Thaidam.
Det är väldigt uppenbart för henne att jag inte är någon rik Farang, hon vet att det kan bli hon som får dra på mig efter ex bröllop och sedan sjukdom. Jag tjänar hyfsat bra (har enkla levnadskrav numera), men har stora lån efter exfrun under många år, vilket Nam vet om.
Man ger nog inte bort 500.000 Baht och "lömskt"
hoppas på att farangen betalar tillbaka i någorlunda mån nästa årtioende eller så" (vilket jag sade) ...
Traditionen med Sin Sod lever starkt ute på landsbygden. Därför ville hon ta en del av sitt sparkapital för få "tillstånd" för sina föräldrar att ha mig övernattandes, trots hennes ålder (42, alltså).
Hon levde 20 år ensam, ubildade sig och är precis som mig oerhört trött på att leva ensam (för mig var det iofs mer mentalt ensamt med min fd).
Det finns ju inga garantier att jag ska lämna tillbaka något av henne pengar (men jag kommer såklart att göra det, till slut, finns inte på kartan för mig att bara utnyttja alla förmåner som ett live med henne kan ge/ger). Hon är beredd att riskera väldigt mycket för att jag ska stanna...
Hon kan lätt annonsera på en
dejtingsajt för att hitta en
Rik Farang, men hon är inte den typen som göra så helt enkelt. Hon har hittat mig, och vi verkar fungera helt perfekt tillsammans.
Om jag skulle ensam vara på semester i Thailand så innebär det ändå hotell e dyl andra kostnader om jag inte skulle vara med henne. Hon skjutsar ständigt runt mig med bil till en massa sevärdheter utan att någonsin begära betalt... Men jag försöker ge igen emellanåt, även om hon helst inte vill ta emot.
Eftersom jag under 20 år var gift med en kvinna (svensk) som passade i "Skuldfällan" så är jag
inte alls blåögd, håller ögonen öppna för dylika tendenser. Fast jag är iofs rent fysiskt blåögd
! Den första blåögda person hennes mamma hade sett i området
. Låångt utanför centrala Chumphon.