Frågorna om pengar komma allt tätare (Några sjuka bufflar vill jag inte finansiera)

Boken er hysterisk morsom og fungerer helt utmerket som en "bibel", men mitt grunnprinsipp er at en seriøs kvinne ALDRI spør etter penger. Dersom hun gjør det så løper jeg for mitt liv.

Mycket bättre du går till politiet och anmäler henne för olaga hot, utpressning och grov urkundsförfalskning.

Jag ska verkligen lägga band på min generositet, men det är väldigt svårt... Hon blir så ledsen när hon inte har råd att hjälpa sin familj men samtidigt har hon fler par skor än jag sammanlagt ägt under hela mitt liv. Det kanske lurar en buffel i vassen... Jag ska se hur hon reagerar på en strypning av tillgångar och om hon kanske gör en ansats att betala för sin middag någon gång. Svårt att se klart genom förälskelsens glasögon. Nämnde jag hur många par solglasögon hon har..? :)

Problemet er egentlig ikke å betale den felles restaurantregningen. Noe som kanskje også er naturlig dersom man inviterer kvinnen ut på et måltid. Det er når hun ringer til familie og bekjente under måltidet og disse "strømmer til" for et gratis måltid at det blir problemer. Når dette skjer så "suger" jeg tak i betjeningen og spør om regningen FØR noen klarer å bestille mat og drikke. Jeg skal si at snylternes ansikter "lyser opp" når jeg gjør det.

Senast redigerad av en moderator:
Om du håller inne med pengarna ett tag.... får du veta om hon är den rätta för dig :wai:

Dette er en mulighet, men jeg har truffet utlendinger som har vært sammen med en "engel" av en kvinne og etter 6 måneder så setter dem "støtet inn" og de økonomiske kravene bare strømmer på.

Man kan lese på diverse fora på nettet eller komme i snakk med en utlending i Thailand og det ender neste alltid opp med at man snakker om kvinner og penger i Thailand. Det virker som om at en utlending ikke kan ha et NORMALT forhold til en thai kvinne. Hvorfor ikke heller holde seg vekk fra bar damer, internett-kjerringer og andre thai kvinner på JAKT etter en "farlang". Finne en kvinne som har stolthet og integritet nok til å elske og respekterer deg for den personen du er. Hvorfor skal mange utlendinger på død og liv velge en type kvinne (pr*stituert) som man ikke under noen omstendigheter ville ha giftet seg med i sitt eget hjemland når det finnes så mange andre kvinner i Thailand som ikke ville nedverdige seg det minste til å spørre etter penger.

Dom är nog inte det och det går ju inte att bara välja och vraka bland jobben, dom gör som alla andra försöker få en inkomst så att familjen därhemma kan klara sig

Sen så jobbar väl alla vi för pengar, så vad är skillnaden mellan oss och dom som jobbar i barerna/pr*stituerade?

Just nu skulle jag vilja vara barkille, blev riktigt skit med kurserna kanske inte kommer hem på 3 månader.

Transportstyrelsen skall få sig ett e-mail på Måndag likaså Chalmers för stämmer det transportstyrelsen sagt nu blir det många styrmänn som får åka på kurs nu på kort varsel när fartygen skall bli mer datoriserade..

Min erfaring er at det finnes "tusenvis" av fantastiske kvinner i Thailand med et genuint ønske om en ektemann å dele livets sorger og gleder med uten at dette betyr at hun sikter seg inn på oss utlendinger. Jeg
En bar tjej eller nån pr*stituerad e fan inte sämre än en kontors kärring
O alla kan kanske inte välja det jobb dom kanske.helst skulle vilja ha
Hatar sånt skit snack

Om en pr*stituert er et dårligere menneske enn en sekretær bør du kanskje spørre thaiene om. Jeg tror svaret blir rimelig negativt og en thai mann tror jeg ikke har et spesielt ønske om å gifte seg med en pr*stituert selv om det noen ganger er mannen som sender kvinnen ut i pr*stitusjon. Men nå er det vel ikke det å jobbe som en pr*stituert det samme som å jobbe som en sekretær. Og da tenker jeg ikke på det moralske, men på hva baren gjør med kvinnen.

Jeg personlig har vært gift med en bar dame og det frister ikke til gjentagelse. Og bakgrunnen for dette er enkel. For i det øyeblikket kvinnen kommer på innsiden av baren så har hun passert en moralsk grense. Ikke min, men det thailandske samfunnet sin. Hun blir kun akseptert i landsbyen på grunn de pengene hun tilfører sin familie. Og spesielt dersom hun vinner på "Lotto" og gifter seg med en "farlang". Dessverre så virker det mange ganger som om det ikke bare er kjærlighet som gjør folk blinde. Noe som i mine øyne en av de negative sidene med det thailandske samfunnet.

Mange utlendinger tror at det er helt normalt å gifte seg med en pr*stituert i Thailand. Og dem betaler villig vekk en fast sum i måneden for å være gift med denne kvinnen. Hvor mye kjærlighet det er i sånt måtte gudene vite. Men kanskje det er som noen sier at dette med at kjærlighet kommer etter hvert. Jeg var gift i 6 år og jeg så ikke så mye til den. Kanskje jeg skulle ha ventet lengre eller jeg ikke hadde truffet "den rette".

Men hva er egentlig "den rette". I teorien så kan det være alle kvinner i denne verden. Det gjelder bare å finne den kvinnen som passer sammen med deg. Men den kvinnen kan ikke for meg være en pr*stituert. Ikke bare på grunn av det thailandske samfunnet, men også på grunn av kvinnens motiv for å jobbe i en bar. Hun er økonomisk motivert og jeg har intet ønske om å bli et offer for den. Og det er innlysende at disse kvinnene med årene i yrket kan bli rimelig hardbarkede og en tanke følelsesløse. Og jeg tror at dem egentlig ikke har så mye kjærlighet å tilby selv om dem forsøker å påstå det motsatte. Jeg tror neppe at dette er en undertrykt kjærlighet som kan komme til overflaten sånn 10 år inn i ekteskapet.

Senast redigerad av en moderator:
Just nu skulle jag vilja vara barkille, blev riktigt skit med kurserna kanske inte kommer hem på 3 månader.

Transportstyrelsen skall få sig ett e-mail på Måndag likaså Chalmers för stämmer det transportstyrelsen sagt nu blir det många styrmänn som får åka på kurs nu på kort varsel när fartygen skall bli mer datoriserade..

Om 5 år är du arbetslös, då har datorerna tagit över ditt jobb.

Nu har vi hamnat ganska ordentligt OT, men den dagen är nog ganska avlägsen. Och då är jag pensionär sedan många år tillbaka och lever ett förhoppningsvis lyckligt liv i byn i Isaan.

Jag syftade på att i framtiden, kan du sitta hemma med en PC, och styra din lilla båt,:) vart du vill.

Finns väl teknik så det skulle kunna göras nu styra båten men den skall navigeras med.
Styra båt är ju bara en del av arbetet skall ju underhållas med.

Havet är inte precis tomt heller tror det är lite mer trafik än du tänker dig.

Jag är ju på däck ca. 4 timmar om dagen och utför underhållsarbete på mitt ansvarsområde sen är det ju mycket kontorsjobb.
Vi är ju 2 överstyrmänn ombord och överstyrman över mig är helt fråntagen vaktjänst och fartygsmanövrering han sitter nere på sitt kontor plus är bas över allt däcksunderhållsarbete, lastplaneringar etc.. Det är inte lite som skall underhållas på en tanker.

Min "blivande" thakvinna (med bra lön) ville ta ut "Sin Sod " från sin bank, och låtsas att pengarna kom från mig... Men jag vill avvakta. Jag kan ju bli sjuk ex, och aldrig kunna långsamt med åren återgälda henne. Tror inte föräldrarna skulle ta hand om pengarna utan lämna tillbaka dem, men man vet aldrig.

Liknande trådar

S
Svar
5
Visningar
2 K
A
P
Svar
6
Visningar
5 K